Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

KPN GPRS

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• ruud1234821
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 10:46
Ik heb sinds vorige week een Nokia 6230 icm een KPN mobiel plus abonnement. Ik ben tot nu toe zeer tevreden over deze telefoon, geen bugs tegengekomen behalve het niet werken van de caller groups (ondertussen opgelost door herstellen fabrieksinstellingen) en een keer een probleempje dat de telefoon 'battery low' aangaf, maar bij aansluiten van de lader 'battery full'. Enkele minuten de accu eruit halen lostte dit op.

Tot nu toe heb ik echter op geen enkele wijze WAP (en evt I-mode indien mogelijk) werkend gekregen, zowel via GSM Data als GPRS. KPN heeft aangegeven dat GPRS is geactiveerd voor mijn abonnement, dus daar ligt het niet aan. Ik heb al allerlei verschillende instellingen geprobeerd; handmatige instellingen zoals die voor de 3650 worden genoemd in dit forum (GPRS), instellingen toegestuurd via nokia.com (GPRS, enigzins gehackt, aangezien de 6230 nog niet in de lijst staat voor KPN heb ik de phoneId 328 zelf ingevuld), en de instellingen op http://www.gin.nl/wap (GSM Data en GPRS).

Wat ik ook probeer, de telefoon geeft voortdurend de melding 'Connection not available' (soms voorafgegaan door 'Invalid access point' bij testjes met verschillende access points, dus in andere gevallen lijkt het erop dat er wel verbinding komt met het access point).

Bij de meeste handmatige instellingen wordt een IP-adres genoemd, ik heb echter nog niet gevonden waar ik dit moet instellen bij de 6230. Is dit niet nodig, of bijvoorbeeld invullen bij de proxies (en met welk poortnummer)?

Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen?

Oh ja, door de vele settings die ik via nokia.com heb laten opsturen begint mijn lijstje met service settings aardig vol te lopen. Ik heb echter nog geen manier gevonden om deze opgestuurde service settings aan te passen of te verwijderen. Iemand enig idee hoe dit moet?

Groet, Ruud.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je moet als naam van het GPRS toegangspunt 'internet' gebruiken. Wachtwoorden etc. leeg laten.

Als ik het me goed heb herinnerd is dit het enige wat je voor KPN GPRS in moet stellen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• ruud1234821
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 10:46
Sorry, het was mijn bedoeling dit in de nokia 6230 topic te zetten, is blijkbaar iets verkeerd mee gegaan.

Ik heb het ook al geprobeerd met vrijwel lege settings, met als access point 'internet'. Helaas wederom de melding 'Connection not available'. Iemand enig idee wat de oorzaken van deze melding kunnen zijn?

Ruud.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 23:44

Korakal

Up up up!

ruud1234 schreef op 19 april 2004 @ 16:25:
Sorry, het was mijn bedoeling dit in de nokia 6230 topic te zetten, is blijkbaar iets verkeerd mee gegaan.
Je hebt op 'New TOpic' ipv 'Post Reply' geklikt :Y)

Naja, [rml]ruud1234 in "Nokia 6230 [ Deel 4]"[/rml], daar verder dan maar :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.