Toon posts:

pc start vanzelf op?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb afgelopen weekend bij iemand win98/xp geinstalleerd op een atlhon1700/256mb maar nou belde hij mij net met de mededeling dat xp niet meer wil opstarten. 98 wel..en dat zijn pc s;nachts spontaan aan was gegaan.waar kan dit aan liggen? windows? of bios? .ga er morgen heen..puin ruimen..xp niet opstarten moet te verhelpen zijn.. maar dat spontane opstarten pc heb ik zelf nog nooit van gehoord ..thnx whoever..

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Wake on LAN en Wake on Ring (modem) uitschakelen in het BIOS, wil wel eens helpen

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
Wake on LAN / Wake on Ring / Wake on PCI / Resume on ALARM in BIOS?

Misschien ingesteld dat hij bij het indrukken van een willekeurige toets op het toetsenbord opstart en heeft ie huisdieren? (dat heb ik zelf dus serieus een keer meegemaakt... :| )

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
zet er eens een andere voeding in
denk dat je dan van het probleem afben

yep it's me

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
smashnl schreef op 19 april 2004 @ 16:14:
zet er eens een andere voeding in
denk dat je dan van het probleem afben
Explain? Volgens mij kán een voeding er technisch gezien nieteens voor zorgen dat een PC gaat booten?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

XanderH schreef op 19 april 2004 @ 16:18:
[...]

Explain? Volgens mij kán een voeding er technisch gezien nieteens voor zorgen dat een PC gaat booten?
Als het goed is niet, het moederbord zorgt ervoor dat de pc uiteindelijk aan gaat.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Moederbord sluit de power on pin van de voeding kort. Dus zou eerder aan het mobo liggen dan aan de psu. *Correct me if im wrong :X

Heb je niet perongeluk unattended startup aanstaan in de bios ? (als ie dit heeft)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

PC's die vanzelf opstarten hebben niet zo veel met Windows te maken - ik ga je topic verplaatsen naar Overige Hardware in de hoop dat je daar wat meer tips kan krijgen :)

Windows Operated Systems >> Overige Hardware

• AlterMann
  • Laatst online: 18-05 14:30
Ik had dit bij de pc van mn ex ook.. Zodra de router gereset werd startte ging de pc aan 8)7 Dus zoals gezegt, WOL oid uitzetten :P

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 13:17
ok, hier heb ik dus iets op te zeggen (en ga nu niet zeggen van dat kan niet want ik heb het zelf gezien en het was mijn eigen pc). Het is voor mij nog steeds een raadsel.

Het gaat over een pentium 2 400 mhz, geen netwerkkaart op dat moment, en wor en wol enzo staan allemaal UIT. Nu ik instaleerde linux, was toen nog een oude redhat ofzo, alles ging, maar bij het uitschakelen herstarte de pc, niet zo een heel groot probleem, gewoon ff wachten tot je in GRUB zit, en dan knopje 6 seconden inhouden, en de pc staat uit. maaaaar, twintig minuten later springt de pc dus vanzelf op (bios heeft ook geen keypress, mouse, tijd-aansptringopties, dus dat is het ook niet). Als ik dan in wondows boot en dan zo afsluit, blijft het uit. Ik kon het elke keer opnieuw doen (het was dus reporduceerbaar), maar ik heb geen idee meer welke redhat het was. Nu moraal van dit verhaal: er zijn nog steeds vele misteries in computerland :)

edit: de pc in kwestie heb ik niet meer, dus ik kan het nu niet meer nadoen

[ Voor 5% gewijzigd door Mayco op 19-04-2004 17:12 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Kan een OS mogelijk iets in je Cmos achterlaten? * da weet ik eigenlijk nie eens :P

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 07:47
heb het ook wel es gehad, kwam door taakplanner in w98 of zoiets vaags -> eraf geknikkerd alles weer goed.

Wilt ook wel eens gebeuren met spanningspieken heb ik gemerkt (op on-geaarde stopcontacten + een metalen aan/uitknop that is)

tis iig zeer irritant, ik weet wat je bedoelt ja!

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 03:22

Badderbeest

De enige echte

gewoon uitzetten door de stekker eruit te rukken, probleem opgelost.
Knappe jongen als ie nog steeds aangaat :P

De enige echte

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Je hebt toch in sommige BIOSen de optie om de pc op een bepaalde vastgestelde tijd te laten booten? Kan me herinneren dat ik het in mijn BIOS in lkon stellen.

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:21
laatst ook opgelost bij iemand, was wake up on FPU of FIP of zoiets, waren in ieder geval 3 letters :Y) (nee geen LAN oid), ik zal het zo even opzoeken

edit: dacht pdi, maar ben nog aant zoeken

[ Voor 13% gewijzigd door drienties op 20-04-2004 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de replies all.. kzal die bios eens doorspitten.

Verwijderd

ik weet wat 't probleem is...HEB IK OOK GEHAD

gewoon de auto recovery uitzetten....staat ergens een optie dat als de stroom van de computer afgeweest is dat hij zichzelf weer aan zet.

zoek daar mara eens naar..
Pagina: 1