[laptop]Data ineens gedeeltelijk weg

Pagina: 1
Acties:

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik heb een laptop van een dorpsgenoot gekregen om te repareren. Hij was even aan het internetten, en plots herstarte de laptop. Toen kreeg hij de melding ntldr missing. Daarna kreeg ik em..

Ik ben al bezig geweest in de systeemherstel van winxp. Hier kreeg ik van chkdsk de informatie door dat er maar een paar mb gebruikt zijn op de harde schijf (ntfs).

Ik heb de cd van knoppix erin gedaan en nu zie ik dat de HD 12 GB is en 11,8 GB vrij :S Er is alleen nog een windows directory met een stuk of 15 mappen, verder helemaal niks meer!

Hoe zou dit eventueel kunnen? Zou de HD kappot kunnen zijn?
En kan ik dat controleren met knoppix?
Kan ik ook virusscannen met knoppix?

BVD

Verwijderd

ntldr is volgens mij een essentieel bestand van windows. Lijkt me niet dat je harde schijf nu stuk is. Kun je niet via de windows cd een repair uitvoeren?

• DJH
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:17:
ntldr is volgens mij een essentieel bestand van windows. Lijkt me niet dat je harde schijf nu stuk is. Kun je niet via de windows cd een repair uitvoeren?
Alles is (volgens knoppix) dus weg! Er zijn alleen maar een paar windows mappen. Geen program files meer, geen documents and settings meer enz.

Alle mogelijke stappen m.b.t. ntldr heb ik al uitgevoerd (behalve fixmbr, maar dat lijkt me geen oplossing)

[ Voor 13% gewijzigd door DJH op 19-04-2004 16:19 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je nog maar een paar MB aan data hebt is het neit meer mogelijk om een installatieherstel met de cd uit te voeren.

Dan zul je met een recovery programma aan de gang moeten (easy recovery) of natuurlijk een herinstallatie overwegen.

Heb je de harddisk al gecheckt op fouten?

[ Voor 28% gewijzigd door arjants op 19-04-2004 16:26 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Je zegt dat je alle stappen al geprobeerd hebt, maar wat dan allemaal? Via de search krijg ik echt een shitload aan info, dus daar moet toch wel iets te vinden zijn.

• DJH
Het lastige is dat ik niet precies weet hoe groot de HD daadwerkelijk is (fabriekswaarden). Als ik de CD van winxp erin doe, dan R voor reparatie krijg ik de console waarna ik de windowspartitie moet uikiezen. Hier is wel 1 keuze mogelijk, hij herkent dus wel wat.. In de console heb ik het volgende gedaan:

fixboot
chkdsk
chkdsk /P

Volgens sommige gotters kun je ook nog wat kopieren, maar die bestanden heb ik niet (system32/config).

• DJH
p.s. in de BIOS kan ik zien dat de HDD 20.000 MB is. Volgens chkdsk en knoppix maar 12 GB. Wat kan ik het beste doen nu?

Verwijderd

Is er voor knoppix een programma als Active@ File recovery? Dit werkt onder windows echt geweldig. Kan je zonder moeite alle verloren data weer terug halen. Heeft mij al een aantal keren geholpen.

• DJH
Hij laat dus een groot gedeelte van de schijf niet zien. Net of die er niet is.

plzzz help!
Pagina: 1