[PHP] hidden variabele in een header

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.

Mijn inlogscript. Nadat een gebruiker inlogt gaat de code naar een check.php om alles mooi te controleren. Na deze controle wordt de gebruiker middels een header naar de gewenste pagina gestuurd:

PHP:
1
2
header("Location: User/user.php?menuvar=fu&firstpage=1");
  exit();

Is er een manier om de variabelen achter de '?' in de url op een manier te versturen dat de gebruiker deze niet kan zien in de adresbalk. Ik heb in de betreffende pagina's een sessie gestart. En wanneer ik boven de header de variabele $firstpage aan maak met de waarde = 1. En dan deze uit de url haal, is de variabele niet meer bekent in user.php.

Met een Form kan je mooi "type=hidden" gebruiken, maar ik gebruik geen submit in de check.php.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 20:52

ripexx

bibs

Er is een wezelijk verschil tussen POST en GET request naar een server. Bij een GET wordt het simpel gezegt allemaal in de URL geflikkerd. Dit gebeurt bij een post iets anders ;) Een header is dus altijd een GET request.

Oja een hidden veld in een form dat via een GET wordt verwerkt komt net zo hard in de URL. Alleen betekend dat dit veld niet zichtbaar is in een form.

[ Voor 27% gewijzigd door ripexx op 19-04-2004 16:13 ]

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Als je gewoon frames gebruikt dan ziet de gebruiker ook niets van wat je allemaal met je URL's doet.
Je kan ook gerust 1 pagina in een frame stoppen.

Maar je hebt ook wel weer slimme gebruikers die een pagina buiten het frame halen, maar daar zou je ook wel het nodige aan kunnen doen (je kan 'zien' of je in het frame zit of niet.) :)

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus een oplossing zal frames zijn. Maar ik heb dus mijn hele app zonder frames. Een frame van 100% er om heen doen dan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of het mogelijk is om met frame tags één pagina te maken (zou naar mijn mening ook niet echt veel zin hebben), in dat geval zou ik iframe gebruiken. Werkt practisch hetzelfde eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:23:
Ok, dus een oplossing zal frames zijn. Maar ik heb dus mijn hele app zonder frames. Een frame van 100% er om heen doen dan ofzo?
jup
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<html>

<head>
<title>blaa</title>
</head>

<frameset cols="*">
    <frame name="main" src="blaat.htm">
</frameset>

</html>

waar blaat.htm je pagina is (code is niet compleet met doctype enzo, dat snap je)
en dan zet je in je bestaande pagina
HTML:
1
<base target="main">

in de tussen de head-tags zodat je links wel lekker blijven werken :)
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:29:
ik weet niet of het mogelijk is om met frame tags één pagina te maken [...]
dus wel :)

[ Voor 74% gewijzigd door HyperioN op 19-04-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow ok dan, wou net vragen, "hoe zit het dan met mijn links ;) " Maar ik zal het even proberen.
HyperioN. schreef op 19 april 2004 @ 16:30:
[...]

jup
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<html>

<head>
<title>blaa</title>
</head>

<frameset cols="*">
    <frame name="main" src="blaat.htm">
</frameset>

</html>

waar blaat.htm je pagina is (code is niet compleet met doctype enzo, dat snap je)
en dan zet je in je bestaande pagina
HTML:
1
<base target="main">

in de tussen de head-tags zodat je links wel lekker blijven werken :)

[...]

dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, heb het nooit geprobeerd, één frame in een venster. Dat base target wist ik niet dat dat kon, dat is wel interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Let wel dat iemand met een beetje HTML-kennis net zo hard die link kan vinden door of gewoon over the link heen te hoveren, of gewoon in de source van je frame kan kijken wat er allemaal doorgestuurd wordt.
Misschien wist je dit al, maar soms is het handig om mensen er weer eventjes op de wijzen dat dat ook kan!

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het steeds om menuvar en firstpage gaat zou je deze ook in een sessie kunnen setten. Vervolgens de sessiewaardes uitlezen. Anders zul je mogelijk een array in een sessie moeten stoppen, zodat je bovenstaand probleem niet hebt.
Pagina: 1