Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Anti-statische schok sleutelhanger

Pagina: 1
Acties:
  • 861 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd geleden stond in de conrad gids een gadget als sleutelhanger met twee contactpunten. Als je deze vastpakte voor het uitstappen uit de auto dan was je ontladen van statische electriciteit en kreeg je geen schok bij uitstappen.

Nu heb ik de laatste tijd zeer veel last van dit vervelend fenomeen en wil dit ding hebben. Ik kan hem alleen nergens meer vinden!!!

Iemand enig idee waar je zo'n ding kan halen? :?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:24

bonzz.netninja

Niente baffi

het shceelt ook dat als je uitstapt je eerst ff het dak van de auto aanraakt met je hand
en dan met die hand vast aan de dak uitstapt

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Bij Conrad misschien :)

iR Profiel

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ probeer hem maar eens te vinden

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Kun je denk ik zelf ook simpel maken met een neon of led lampje welke je in een plexi kokertje maakt ofzo. :)

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Of iets maken waardoor je auto met de aarde verbonden is. Heb je toch van die 'lintjes' voor die meestal aan de achterkant van je auto onder de bumper hangen?

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 14:42
we hebben zoiets gehad, en het werkt echt wel mooi, is gewoon een (doorzichtig) kokertje, met hangs de ene kant een handvatje en lansg de andere kant een topje dat je tegen de auto houd. Waneer je statische electriciteit hebt gaat er een lampje heel eventjes branden. Eenvoudig zelt te maken lijkt me

code:
1
2
3
=====............==
=====---(X)------==
=====............==

poging tot schema, = is kokertje/ijzer, (x)=lamp, -=draadje, .=plastiek ofzo

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 11:34
bonzz.netninja schreef op 19 april 2004 @ 16:10:
het shceelt ook dat als je uitstapt je eerst ff het dak van de auto aanraakt met je hand
en dan met die hand vast aan de dak uitstapt
Idd, ik heb er een tijd met bepaalde schoenen erg veel last van gehad, maar door tijdens het daadwerkelijke uitstappen de omlijsting van de deur vast te houden was ik van het probleem af.

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

K-Jay

Klaas Jan

Ik heb er een bij de Halfords gehaald, euro of 7.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Het kan ook aan het type banden liggen. Als die niet geleidend zijn kan je auto z'n statische energie niet kwijt... (komt door de langsgierende wind tot stand ;))
Je kan dan idd zo'n lintje gebruiken die je vaak onder andermans auto ziet hangen.
Pagina: 1