JVC Tuner aan Line In geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:22

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik heb dus een JVC tuner gekregen, en deze wil ik aan m'n computer hangen zodat ik via de line-in en m'n pc 2.1 setje lekker radio kan luisteren. Het type is FX-E91LBK, maar ik kan er nergens een manual van vinden, en de JVC site is ook niet echt behulpzaam... Ding zal wel goed oud zijn.

Het aansluiten van dat ding was op zich niet zo'n probleem... Kabel op de 75 ohm aansluiting, mantel van coax beetje ontbloten, klaar... Ding produceert ook geluid op de juiste frequenties enzo, dat is het probleem niet.

Nu heb ik alleen de 2x output tulpjes op de line-in van m'n onboard AC'97 sound, en het volume van het inkomende signaal is echt HOOG. Als ik m'n 2.1 set op een normaal volume zet (zodat de mensen beneden niks horen) en ik gooi m'n line-in aan (op max volume zoals ik dat met m'n TV doe, aangesloten via de hoofdtelefoonuitgang van de TV), dan hoor ik de radio wel heel erg hard, alsof m'n set half-open staat...

Is de uitgang van die tuner op een of andere manier erg versterkt o.i.d.? Beschadig ik m'n line-in? En is er iets wat ik hieraan kan doen? Straks vergeet ik 'm zachter te zetten en blaas ik m'n speakers op ofzo...

Kent iemand de tuner sowieso en heeft 'ie een manual voor me, dat zou ik ook erg op prijs stellen :)

Hier stond een dode link.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:22

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
lief schopje...

Hier stond een dode link.