Toon posts:

[w2k] Citrix werkt niet TS wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk hier met een Windows 2000 server. De server draait perfect. We draaien hier citrix Metafram 1.8 op.

Dit heeft zo een jaar goed gedraait. Netjes met windows 2000 clients.
Vanaf vrijdag kunnen de citrix clients zich niet meer aanmelden. Deze hangen gewoon in het LAN met een switch aan de server.

als ik vervolgens ga zoeken in het logboek kom ik melding 1004 tegen.
De Terminal-server kan geen clientlicentie verlenen.

Met terminal services kan ik me wel gewoon aanmelden.
De key MSlicensing van de clients uit het register verwijderen heeft ook geen effect. Ook citrix metaframe van de server afgooien en opnieuw installeren werkt niet.
Ik heb licensing server van terminal services geinstalleerd en geactiveer, en van citrix ook de licenties geinstalleerd en geactiveerd. Kortom.. ik snap er geen ... meer van.

Verwijderd

Topicstarter
Die dingen had ik ook al gevonden. Helpen allemaal niet..

Verwijderd

Hebben jouw users schrijftoegang op hun clientpc's op?:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\MSLicensing\Store

(een simpele test of het hierboven genoemd probleem is, is om de user tijdelijk even local admin te maken, en te kijken of hij dan wel connectie kan maken)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 16:54 ]

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:57
Heb je je TS licensing server al eens op een andere server geinstalleerd en geactiveerd? Dat heeft bij ons het probleem ooit een keer opgelost.

Verwijderd

Citrix licensing moet op een domeincontroller geinstalleerd worden, is de citrix server bij jullie een domeincontroller?

Ts werkt zelfs op een xpclient daar is geen aparte licentie voor nodig.

• mutsje
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

welke melding krijgen jou ICA clients? out of license of zie je het progres barretje even verschijnen en klapt ie daarna eruit? (dan heb je hangende sessies namelijk). je citrix manager starten naar de sessies> reset all.

[ Voor 14% gewijzigd door mutsje op 19-04-2004 20:04 ]

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:08

StarWing

Huh ?!?

mutsje schreef op 19 april 2004 @ 20:03:
welke melding krijgen jou ICA clients? out of license of zie je het progres barretje even verschijnen en klapt ie daarna eruit? (dan heb je hangende sessies namelijk). je citrix manager starten naar de sessies> reset all.
Das wat ik ook aan het denken ben.. Volgens mij zijn al je licenties "gegeven" en bij het aanmelden van een andere app/user krijg je geen toegang meer tot citrix..

Page intentionally left blank.

Verwijderd

StarWing schreef op 19 april 2004 @ 20:39:
Volgens mij zijn al je licenties "gegeven" en bij het aanmelden van een andere app/user krijg je geen toegang meer tot citrix..
Maar wel tot een TS sessie? B)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zijn mijn licenties niet allemaal gegeven als ik mijn server net reboot.

en licensing server op een andere server installeren is moeilijk als het maar om 1 server gaat helaas :(

Ik heb trouwens de user even local admin gemaakt, en dat scheelt niets. De sleutel Store wordt inderdaad netjes aangemaakt :S

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat gebeurt er precies als je je Citrix client op start dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 23:02:
Volgens mij zijn mijn licenties niet allemaal gegeven als ik mijn server net reboot.
Ik ben bang dat dat allleen voor citrix licenses opgaat, en niet voor TS licenses.
en licensing server op een andere server installeren is moeilijk als het maar om 1 server gaat helaas :(
Staat de TS license server hardcoded in de citrix server, zoals beschreven in issue 2, van de eerder geplaatste link?

• elevator
  • Niet online

elevator

Als TS z'n mslicensing regkey gevuld wordt dan krijgt ie toch ook een licensing key?

Anders - als je het zeker wilt weten, en je licensing server is niet expired(!), zou je je hardwareid lichtjes kunnen wijzigen - de licensing server denkt dan dat je een nieuwe PC bent, en je krijgt dan een nieuwe 90 dagen trial key.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al even een andere PC geprobeerd. Maar een 90 dagen trial als ik die had... dan was die toch wel eerder dan dit jaar verlopen. En bij citrix. Ik heb 20 licenties en er staan 13 pc's die er mee werken. Dan kan ik toch niet ineens out of licenses zijn.
En ja issue 2 heb ik ook geprobeerd :)

Verwijderd

Zoals al eerder vermeld Ts licenties zijn niet hetzelfde als Citrix licenties.

Zijn de 13 pc's toevallig van naam veranderd? Hetzij door imaging hetzij een os upgrade etc..

Citrix deelt namelijk op verschillende niveau's licenties uit meest voorkomend is op Pcnaam.

Tevens heb je nog geen antwoord gegeven op mijn vraag: Draait de citrix licentieserver op een domeincontroller?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
citrix deelt geen licenties uit op pc naam, maar telt gewoon het aantal concurrent connections.

Dus bekijk je actuele licentiestatus in de citrix console en controleer ook de feature release level(s). Als je bijv. geen FR2 licenties hebt, maar je server is er wel op ingesteld heb je een probleem.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

paulhekje schreef op 20 april 2004 @ 11:18:
Als je bijv. geen FR2 licenties hebt, maar je server is er wel op ingesteld heb je een probleem.
Kun je me vertellen waar ik FR2 voor MF 1.8 kan downloaden? B)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

die kun je downloaden bij www.citrix.com

maar je geeft op een heleboel vragen geen antwoord en dat wordt wel van je verwacht zeker als je in PN&S post.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 11:51:
[...]

Kun je me vertellen waar ik FR2 voor MF 1.8 kan downloaden? B)
Kun je van de cd "downloaden"

En zet die bril nou es af. :P

edit:
"die kun je downloaden bij www.citrix.com"
Zet de link maar neer dan, kijken of dat lukt.

[ Voor 25% gewijzigd door seq_uence op 20-04-2004 14:52 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

seq_uence schreef op 20 april 2004 @ 14:50:
Kun je van de cd "downloaden"
En zet die bril nou es af. :P
edit:

"die kun je downloaden bij www.citrix.com"
Zet de link maar neer dan, kijken of dat lukt.
Lees nou eens goed Jongens. FR2 voor MF 1.8 heeft nooit bestaan, en zal ook nooit bestaan. Tevens is MF 1.8 End of Sale, en volgend jaar EOL.
Of gooien jullie FR en SP door elkaar?
Vandaar het brilletje, als een "betweter" statement.

Relax B)

En wat betreft antwoorden, zit ik er ver doorheen. De 1004 is een bekende, die 9 van de 10 keer te fixen is met schrijfrechten op de store key, of het hardcoden van de TS license server op de citrix server.

Smiley (aka xs4citrix)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 15:40 ]

Verwijderd

Verkeerde knop.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 15:39 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Nogmaals - vertel even wat er precies gebeurd.

Verder - weet je wel zeker dat die licentie melding van je huidige client afkomt, en niet een 'oude' melding is of iets dergelijks?

Verder - controleer eens of je cache directory in je PN client writable is - het niet writable hiervan zijn wil ook nog wel eens gekke situaties opleveren.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 15:37:
[...]

Lees nou eens goed Jongens. FR2 voor MF 1.8 heeft nooit bestaan, en zal ook nooit bestaan. Tevens is MF 1.8 End of Sale, en volgend jaar EOL.

Relax B)

En wat betreft antwoorden, zit ik er ver doorheen. De 1004 is een bekende, die 9 van de 10 keer te fixen is met schrijfrechten op de store key, of het hardcoden van de TS license server op de citrix server.

Smiley (aka xs4citrix)
sjorrie hoor probeer ook maar te helpen ;(

Verwijderd

Shit, dus dat betekent dat je voor Citrix-oplossingen evengoed TSCAL's bij Microsoft moet kopen? :(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 19:34:
[...]

Shit, dus dat betekent dat je voor Citrix-oplossingen evengoed TSCAL's bij Microsoft moet kopen? :(
yup

A wise man's life is based around fuck you

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

In een W2K /XPpro zit toch een TS CAL inbegrepen? Trouwens TopicStarter kan een TS connectie maken..

[ Voor 36% gewijzigd door Yalopa op 20-04-2004 22:21 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
leffe_blond schreef op 20 april 2004 @ 22:20:
In een W2K /XPpro zit toch een TS CAL inbegrepen? Trouwens TopicStarter kan een TS connectie maken..
klopt voor 2000 wel ja, voor 2003 niet meer :)

tenzij je windows XP hebt gekocht voordat 2003 uitkwam (april 2003) dan mag je die ook gebruiken als gratis CAL

A wise man's life is based around fuck you

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 15:37:
[...]

Relax B)

Smiley (aka xs4citrix)
Sjit, dat ik daar weer intrap :X

Ik pak de cd er ff bij en zie: Feature Release 1 (includes MF 1.8 SP2)

Door de opmerking SP2 ging ik de fout in............. ;)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

seq_uence schreef op 21 april 2004 @ 08:48:
[...]
Door de opmerking SP2 ging ik de fout in............. ;)
Volgende maand komt Citrix XP 3.0 uit. (dus niet FR3)
Dat zal ook wel weer de nodige verwarring veroorzaken :-)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het trage antwoord, maar zat door storing van KPN hier even zonder DSL connectie.

Ik heb citrix op de domeincontroller draaien ja.
Tevens kan ik niets vinden waaruit blijkt dat er nog oude connecties open staan. Ik heb het aantal licenties even verhoogt, maar dit helpt ook niets.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

zwelgje schreef op 20 april 2004 @ 22:22:
[...]

tenzij je windows XP hebt gekocht voordat 2003 uitkwam (april 2003) dan mag je die ook gebruiken als gratis CAL
offtopic:
het mag weer niet eenvoudig zijn :( Dit vind ik toch jammer van MS, hun O zo moeilijke licentiepolitiek..

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

zwelgje schreef op 20 april 2004 @ 22:22:
[...]

offtopic:
In dat geval moet je er nog wel on-line een token voor aanvragen. Ik kom namelijk net van die site af.

Microsoft's argument om Windows XP Professional niet langer de status van "desktop equivalency" met Windows 2003 servers te geven (waardoor nu ook voor XP Professional een TSCAL nodig is) was zogenaamd "omdat de klanten klaagden dat het anders te onoverzichtelijk zou worden".

Right, de klanten klagen om iets wat niet los hoeft te worden aangeschaft. En door nu ook deze standaard regeling te schrappen, maakt Microsoft het juist nog verwarrender.

Geef dan gewoon toe dat je gewoon nog meer geld wil hebben, Bill! :(

Anyway, ik ben nu op zoek naar de prijzen voor TSCAL's, maar ik kan daar met Google dus nergens iets over vinden! Sites genoeg die uitleggen wanneer je die wel en niet moet kopen, maar nergens adviesprijzen o.i.d. te vinden... 8)7

Je zou denken dat Microsoft het heel makkelijk zou maken voor hun klanten om TSCAL's te bestellen, maar kennelijk is dat niet het geval.

Heeft iemand hier misschien enig idee aan wat voor prijzen men bij TSCAL's moet denken? En verschillen de prijzen ook nog eens per server-versie?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 13:07 ]

• dreambofh
  • Laatst online: 17-05-2020
Dat is niet zo mooi!

Staat er op de server wel goed aangegeven waar de TS licentie vandaan gehaald moet worden?

Heb je de juiste Patches geisntalleerd op de TS licencing server? Anders kan hij problemen hebben met het vrijgeven van licenties die 90 dagen nieg gebruikt zijn.

Verwijderd

Heeft iemand hier misschien enig idee aan wat voor prijzen men bij TSCAL's moet denken? En verschillen de prijzen ook nog eens per server-versie?
Om en nabij 100 euro voor een TS cal, en dan nog 50 voor de win2k3 cal.
(dit zijn normale winkelprijzen, dus geen bulk, of abbo prijzen. Het kan dus alleen maar minder, dan de eerst genoemde prijzen)

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik het probleem onder controle. Na een harddisk crash heb ik het systeem maar even opnieuw geinstalleerd en toen was het probleem natuurlijk verholpen. Maar helaas is de oorzaak nu ook niet meer te achterhalen :(

Verwijderd

De TS licence server, of de citrix server die je opnieuw hebt opgebouwd?

Verwijderd

Topicstarter
Biede. Er staat hier helaas maar 1 server :D
Pagina: 1