Ik werk hier met een Windows 2000 server. De server draait perfect. We draaien hier citrix Metafram 1.8 op.
Dit heeft zo een jaar goed gedraait. Netjes met windows 2000 clients.
Vanaf vrijdag kunnen de citrix clients zich niet meer aanmelden. Deze hangen gewoon in het LAN met een switch aan de server.
als ik vervolgens ga zoeken in het logboek kom ik melding 1004 tegen.
De Terminal-server kan geen clientlicentie verlenen.
Met terminal services kan ik me wel gewoon aanmelden.
De key MSlicensing van de clients uit het register verwijderen heeft ook geen effect. Ook citrix metaframe van de server afgooien en opnieuw installeren werkt niet.
Ik heb licensing server van terminal services geinstalleerd en geactiveer, en van citrix ook de licenties geinstalleerd en geactiveerd. Kortom.. ik snap er geen ... meer van.
Dit heeft zo een jaar goed gedraait. Netjes met windows 2000 clients.
Vanaf vrijdag kunnen de citrix clients zich niet meer aanmelden. Deze hangen gewoon in het LAN met een switch aan de server.
als ik vervolgens ga zoeken in het logboek kom ik melding 1004 tegen.
De Terminal-server kan geen clientlicentie verlenen.
Met terminal services kan ik me wel gewoon aanmelden.
De key MSlicensing van de clients uit het register verwijderen heeft ook geen effect. Ook citrix metaframe van de server afgooien en opnieuw installeren werkt niet.
Ik heb licensing server van terminal services geinstalleerd en geactiveer, en van citrix ook de licenties geinstalleerd en geactiveerd. Kortom.. ik snap er geen ... meer van.