Toon posts:

[sql/msde] Exporteren van tabellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSDE database op Windows Small Business Server 2003 Standard Edition. Nu heb ik een aantal tabellen die ik wil exporteren naar een bepaald bestand.

Nu is dit mogelijk met bcp, maar is dit niet gewoon mogelijk met een sql query? Ik heb wel voorbeelden gevonden voor mysql enzo, maar die werken niet onder msde.

Voorbeeld:
code:
1
select * into outfile '/home/www/myfile.txt' from <mytable>;

Nu pakt hij dat bestand niet en geeft gewoon een syntax error. Het grappige is, als ik dit uitvoer:
code:
1
SELECT * INTO OUTFILE FROM Config;

Dan gebeurd er wel degelijk wat en er komt geen foutmelding in beeld, maar ik heb geen idee of hij wel een bestand heeft aangemaakt, waar het is neergezet of hoe het heet....

Iemand een idee wat de juiste query is hoe je een bepaalde tabel kan exporteren en/of waar ik het bestand kan vinden?

Het is overigens de bedoeling dat dit wel onder SQL gebeurd, het geintje met !! ervoor voor een systeem commando gaat niet werken, moet onder webbased app gaan draaien...werkte in ieder geval bij mij niet :(

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
Het is wel niet echt een SQL Server T-SQL statement, maar je zou in de Books Online eens kunnen kijken naar 'BULK COPY'.

https://fgheysels.github.io/