Analoog internet naar Ethernet

Pagina: 1
Acties:

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Topicstarter
Ik ga binnenkort verhuizen en heb ADSL aangevraagd. Dit gaat een tijd duren natuurlijk. Nu ga ik een draadloos netwerk aanleggen en heb al een Modem/AP/Router op het oog.
Deze combi heeft echter geen analoge aansluiting (wat sommigen wel hebben).

Bestaan er externe 56k modems met een ethernet aansluiting, zodat ik deze kan aansluiten op mijn router totdat ADSL werkt?

Of kent iemand een ADSL Modem/802.11b,g/AP/Router/56kmodem combi die werkt met ADSL van InterNLnet?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:46

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je moet niet opzoek gaan naar een modem met een ethernet aansluiting (RJ45), maar een router met een analoge lijn aansluiting.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 13:01
Volgens mij heb je het princiepe niet helemaal door. Zet die antieke 56k shit maar uit je hoofd.

Jij hebt of een Netwerkkaartje in je PC nodig met RJ-45 aansluiting of een WiFi kaartje.

Op je Modem/Router/AP zit een RJ-11 aansluiting waar je Telefoonlijn ingaat. Het signaal gaat verder naar de PC's via de lucht of de UTP kabeltjes.

Voor modems e.d. kijk op www.routershop.nl bijvoorbeeld. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met deze zaak. :)

[ Voor 16% gewijzigd door dôh op 19-04-2004 16:00 ]

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Doe niet moeilijk en koop gewoon ff voor E10,- een 56K PCI insteekding en zet die in je compje zolang...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 11:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

ik denk dat je op dat moment het beter ff kan routen vanaf een pc in het netwerk. anders moet je onnodig veel geld betalen voor die paar weken geen i-net.
Ook denk ik dat je dan beter kan controleren of de verbinding niet open blijft staan en het je klauwen vol geld gaat kosten als je de verbinding niet goed verbreekt. ook kan dit verbreken natuurlijk gebeuren na zoveel tijd van inactiviteit maar ik vertrouw die dingen nooit zo :+

• sebasgrif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 18:26
Ik heb een Unex router met een backup aansluiting, zodra de verbinding tussen de router en de adsl verbinding eruit ligt, opent de router een internetverbinding via een anologe verbinding, kijk eens of de router die je nu hebt deze optie ook heeft, het zou zomaar kunnen...

• PhysicsRules

PhysicsRules

Topicstarter
Mystic Spirit, je hebt daar natuurlijk gelijk in, het moet wel beheersbaar blijven. Nadeel is dat de telefoonaansluiting in geen velden of wegen in de buurt van de compu is (ik ga niet voor niets WiFi aanleggen).

Het makkelijke zou natuurlijk zijn om de compu even ergens anders neer te zetten en een modempje van een tientje te kopen, maar waarom makkelijk doen als het moeilijk kan :+.

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 13:52

NEK

Zoals Aetje reeds zei,

Koop tot aan die tijd gewoon voor Euro 10 een 56K modem http://www.tweakers.net/p...?Sortering=&Landfilter=Ne

en koop dan gewoon een x-aantal meters draad. Is veel makkelijker!

Succes

• PhysicsRules

PhysicsRules

Topicstarter
Heb nog iets verzonnen: ga tot die tijd proberen of ik op Wireless Leiden terecht kan komen voor mijn mail (en GoT).
Pagina: 1