GSM aansluiten op PC voor ontvangen SMS

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-04 14:22
Ik beheer dus een aantal website's en ik wil extra functies gaan toevoegen.

Nu wil ik dus een GSM telefoon koppelen aan m'n eigen server en als er dan een SMS wordt verstuurd naar dat nummer dan is het de bedoeling dat dit direct in de MS SQL wordt opgeslagen en dat er een door me zelf geschreven prog wordt gerund die de rest afhandeld.

Nu kan ik simpel een prefic kopen op het verkord nummer 5454, dit kost me echter € 50,- per maand en dat zal ik niet terug verdienen (geen optie dus). Zelf bezit ik een mobiel nummer wat gigantisch makkelijk is (06 ABCF ABCF) en dus uitstekend is voor dit soort doeleinde. Ook geeft dit de gebruikers meteen het idee dat daar niet voor betaald moet worden, bij zo'n verkort nummer wél!

Maar ik heb al zitten google'n maar ik kan alleen maar online SMS centrale's enzo vinden, maar dat zoek ik dus niet.

Wie weet er een programma (liefst gratis) zodat ik een low-budget phone kan aansluiten op me PC en zo alles werkend kan maken.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45263

Nokia telefoon en de SDK downloaden en zelf een proggie maken. Voorbeelden zijn wel op internet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:26

Exterazzo

Qeasy

Ik heb zelf hier ook mee lopen kloten, en de Nokia PC suite slaat de SMSjes op een een Access database.

Audentia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Het gaat erom dat je de modem van de telefoon gebruikt. DE software van de telefoon gebruik je verder niet. De afhandeling vindt dus geheel plaats op je pc. Voor Linux zijn er verscheidene applicaties en oplossingen te vinden die gratis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:55

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is het ook niet een oplossing om een een WAP-webserver te plaatsen met een log-in paginaatje er op en daar gelijk de optie in aangeven.

Je hebt het over sms sturen naar je server, dus ik neem aan dat de gebruikers die dit doen een GSM hebben?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
Anoniem: 45263 schreef op 19 april 2004 @ 15:24:
Nokia telefoon en de SDK downloaden en zelf een proggie maken. Voorbeelden zijn wel op internet te vinden.
Dus als ik het goed begrijpt kan ik een simpele/goekope 3310 kopen en deze dmv datakabel op de PC aansluiten. Dan dmv de gratis?? SDK de schil erom heen proggen. Een beetje programmeren kan ik wel, maar dan alleen in VB6. Is dit ook een optie.

Ik zal ff op de Nokia site de SDK op gaan zoeken...
Exterazzo schreef op 19 april 2004 @ 15:27:
Ik heb zelf hier ook mee lopen kloten, en de Nokia PC suite slaat de SMSjes op een een Access database.
Kijk, dat klinkt al interessant :)
Dr. Malsain schreef op 19 april 2004 @ 15:27:
Het gaat erom dat je de modem van de telefoon gebruikt. DE software van de telefoon gebruik je verder niet. De afhandeling vindt dus geheel plaats op je pc. Voor Linux zijn er verscheidene applicaties en oplossingen te vinden die gratis zijn.
Aha, dus al ik het goed begrijpt:
Je hebt je GSM op de PC dmv datakabel;
er komt een SMS aan en dit wordt dan direct op de PC dmv het modem gemeld en kan ik dus direct het SMS'je uitlezen?
Overigens werk ik op windows server 2003, linux is geen optie!

Hoe zit het eigenlijk met de ontvangen SMSjes, blijven deze ook in het geheugen van de Telefoon staan, of kan je deze, zodra hij is ingelezen in de PC, direct wissen :?
The Real Falcon schreef op 19 april 2004 @ 15:27:
Is het ook niet een oplossing om een een WAP-webserver te plaatsen met een log-in paginaatje er op en daar gelijk de optie in aangeven.

Je hebt het over sms sturen naar je server, dus ik neem aan dat de gebruikers die dit doen een GSM hebben?
Ik snap even niet wat je precies bedoelt, of jij snapt niet wat ik bedoel :P

Het is dus de bedoeling dat mensen een SMS sturen naar 06xxx dat deze direct door de server worden afgehandeld. Denk hierbij aan een smsboard, melden van flitspalen. Soortgelijke dienst wil ik dus opstarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60401

Ik heb zelf dit ook al eens gemaakt, het is niet zo moeilijk. Een Nokia telefoon vond ik nog wat lastiger interfacen, daarom had ik gekozen voor een Siemens S35. Een M35, C35 of iets uit de x45 serie zal ook wel voldoen. Het voordeel van deze Siemensen is dat ze geen ingewikkelde software nodig hebben, kunnen met hyperterminal direct aangesproken worden met AT commando's (uitgebreide GSM-set op de oude Hayes AT-set).

Je kan d.m.v. bijv. Visual Basic een programmaatje maken dat om de zoveel tijd je telefoon pollt (geheugen uitleest) en kijkt of er nieuwe berichten zijn, zo ja dan haal je ze over en gooi je ze weg.

Let wel dat een aantal (vooral oudere) telefoons geen plain-text SMS ondersteunen!!!! Dan moet je met PDU aan de slag... hiervoor zijn ook modules/libraries beschikbaar, in VB heb ik er zelf ooit eentje geschreven, mocht je interesse hebben...

Extended GSM AT Commands voor Siemens (bijv):
http://www.like.e-technik...5i_atc_commandset_v01.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 60401 op 19-04-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:55

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik snap even niet wat je precies bedoelt, of jij snapt niet wat ik bedoel :P

Het is dus de bedoeling dat mensen een SMS sturen naar 06xxx dat deze direct door de server worden afgehandeld. Denk hierbij aan een smsboard, melden van flitspalen. Soortgelijke dienst wil ik dus opstarten!
Laten we het ophouden dat ik jouw niet snapte :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
@sternsel:
Kijk dat is natuurlijk interessant. Ik zelf ben niet zo'n siemens fan maar voor dit doeleinde maakt 't natuurlijk helemaal niet uit, als het maar naar behoren werkt! Zal ff zoeken naar een goedkoop adresje voor de S35 + datakabel.

Als jij zo vriendelijk wil zijn om de source naar mij te sturen van de modules/libraries. En evt een voorbeeld over het uitlezen/verwijderen van de SMSjes dan is dat natuurlijk helemaal geweldig. Het aanpassen naar mijn eigen smaakt lukt me zelf wel ;)

Edit:
Kijk die link is zéér interessant, meteen afgedrukt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Polderdijk op 19-04-2004 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
Polderdijk schreef op 19 april 2004 @ 15:37:
[...]
Aha, dus al ik het goed begrijpt:
Je hebt je GSM op de PC dmv datakabel;
er komt een SMS aan en dit wordt dan direct op de PC dmv het modem gemeld en kan ik dus direct het SMS'je uitlezen?
Overigens werk ik op windows server 2003, linux is geen optie!
Hoe de afhandeling verder verloopt van de SMS berichten kun je zelf regelen. Dit kun je sturen met behulp van Hayes (a.k.a. AT) commando's. In eerste instantie komen de berichten in de SIM te staan. Kijk voor meer info bijv op www.nowsms.com Een heel mooi foum met voorbeelden en demo-software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
Nou ik zit te zoeken op inet naar webshops die de S35 aanbieden, maar niemand heeft ze gewoon meer :( Is er ook een soorgelijk type wat ik kan gebruiken? Let op dat het echt lowbudget moet zijn, hoe goedkoper hoe beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 10:12
iemand op GoT heeft eens een programma geschreven waarmee je z'n signature kon veranderen per sms (dit duurde ca. 9 seconden). Ging met een M35i.

Verander mijn signature via SMS!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
Wanneer je het echt professioneel aan wil gaan pakken kun je beter een echte GSM modem kopen zoals de Siemends MC35(i/T) of MC45(T).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
Helaas heb ik mails ontvangen van diverse webshops dat de S35 niet meer leverbaar is :(

Ben nu aan 't kijken naar de MC35i terminals. Zou dit ook op zo'n zelfde manier kunnen? Alleen ben ik benieuwd naar de prijzen :)

Edit:
Van de siemens site:
Key features of the TC35i Terminal include:

GSM dual band (900/1800 MHz)
Large input voltage range
Standard interfaces
Integrated SIM card holder
SIM Application Toolkit
Extended AT commands for industrial applications

Dat is toch wel goed??

[ Voor 42% gewijzigd door Polderdijk op 19-04-2004 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
Voor een MC35T of MC35i moet je al snel denken vanaf €150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
Ik heb nog een beetje rond zitten surfen en ben dus tot de conclusie gekomen dat ik het beste voor de TC35i Terminal moet gaan.

Meer info op:
http://www.mcs-nl.com/mcs/3/135/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5490

Lijkt mij een erg leuk initiatief :).
Ben zelf ook wel geintereseerd, heb genoeg oude GSM's liggen en een prepaidkaartje is ook zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
Ik heb prijsinformatie opgevraagd voor de TC351 terminal bij het bedrijf Zinitel.nl.
In de bijlage treft u de prijslijst aan van de Siemens modules
inclusief toebehoren zoals netadapters en/of voedingskabels,
antenne's datakabels etc.

Per 1 mei worden de prijzen van de modules naar beneden aangepast
derhalve moet u voor de prijsstaffels van de TC35iT als volgt lezen:
1 tot 100 stuks Euro 125,00 excl. BTW
101 tot 500 stuks Euro 115,00 excl. BTW
501 tot 1000 stuks Euro 105,00 excl. BTW.

De bijlage van de prijslijst:
http://got.polderdijk.com...%20Engines%20nov%2003.pdf
Dus het valt me eigenlijk nog erg mee, ik zat zelf zo rond de € 250,- excl te denken.

Dus nu even wachten tot 1 mei en dan zal ik hem naar waarschijnlijkheid gaan bestellen. Heeft er trouwens iemand een stukje voorbeeldcode in VB hoe ik dat met die AT commando's moet doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
Die AT commando's stuur je direct naar de seriële poort. Vaak in de vorm van "AT+CGDCONT=?" of "ATDT?". Daar zijn zat manuals over te vinden. Dit is wel een leuke wat betreft SMS: http://www.cellular.co.za/sms_at_commands.htm
Pagina: 1