Toon posts:

Pennetje afgebroken 8,4 gig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Als je de harde schijf van achteren bekijkt en je hebt dus rechts de voeding, dan is het linksonderste pennetje van mijn harde schijf af gebroken.
Het pennetje lijkt nergens heen te lopen, dus het lijkt mij nix uit te maken offie er wel of niet is.

De harde schijf werkt ook wel, maar hij ziet hem maar als een 2,1 gig schijf en dat is dus maar een 4de van wat hij werkelijk is. Het merk van de harde schijf is fujitsu voor het geval dat iets uit maakt.

Kan het dan toch door het pennetje komen dat hij niet meer de volledige grootte ziet??
Is er misschien ook nog een andere reden dat hij niet de 8,4 gig pakt?
Ik heb hem trouwens nog nooit gebruikt, dus ik weet niet of hij eerst wel werkte.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pin 1 is dus afgebroken? Da's de RESET-pin .. Zie ook www.technick.net » pinouts » harddrives » ATA internal :) Ik heb eigenlijk geen idee of het kwaad kan.

Maar de 2,1GB limitatie kan ook gewoon aan de BIOS liggen :) Kijk eens voor informatie en probleemoplossing in de FAQ van dit subforum onder "Wat is de grootste HDD die ik in mijn PC kan doen?" B)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 19-04-2004 15:05 ]

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
Op wat voor pc draait die? Misschien is die erg oud en herkent de bios hem niet?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:53

slaay

Natuurbeleven.com

Dubbele crosspost ;)

[ Voor 91% gewijzigd door slaay op 19-04-2004 15:05 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
Hij zit in een 1200 Mhz pentium.
Ik weet zo geen merken, hij is van m'n vriendin, maar nu had ik dus deze harde schijf en die wou ik er bij zetten, maar toen kwam ik er dus 8er dat hij maar 2,1 gig ziet.

De specs van die computer zijn ongeveer:
Pentium 1200 Mhz 133 FSB
Moederbord is met onboard geluid en 2 x USB en 4x AGP
256 Mb SDRAM

Dit lijkt me dus wel een systeempje die een 8,4 gig schijf aan kunnen.
De oude schijf laat ik gewoon zitten(7,99 gig geloof ik) en het master/slave verhaal klopt ook allemaal wel.

Verwijderd

zit er niet gewoon een jumpertje op de schijf om het in te stellen :?
Is ie trouwens wel goed geformatteerd / gepartitioneerd :? FAT kon geloof ik maar tot 2.1 GB

Verwijderd

Topicstarter
Pin 1 is dus afgebroken? Da's de RESET-pin .. Zie ook www.technick.net » pinouts » harddrives » ATA internal
Ik zie hier dat er in de midden van de onderste rij ook gewoon een pinnetje zit, maar die zit er op mij harde schijf niet. Dit zou dus pin 22 zijn. Wat voor vreemd geval is dit????? :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 15:17:
zit er niet gewoon een jumpertje op de schijf om het in te stellen :?
Is ie trouwens wel goed geformatteerd / gepartitioneerd :? FAT kon geloof ik maar tot 2.1 GB
Daar kun je gelijk in hebben :) Controleer de indeling van de schijf eens met FDISK, 2K/XP Schijfbeheer of PartitionMagic/etc :)
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 15:20:
Ik zie hier dat er in de midden van de onderste rij ook gewoon een pinnetje zit, maar die zit er op mij harde schijf niet. Dit zou dus pin 22 zijn. Wat voor vreemd geval is dit????? :?
Da's de Key-pin. Die is inderdaad afwezig op de meeste schijven ivm compatibiliteit met 80-polige IDE kabels, niks om druk over te maken ;) Hell, dat staat zelfs in het tabelletje vermeld B)

[ Voor 92% gewijzigd door BalusC op 19-04-2004 15:25 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

BalusC schreef op 19 april 2004 @ 15:21:
[...]
Daar kun je gelijk in hebben :) Controleer de indeling van de schijf eens met FDISK, 2K/XP Schijfbeheer of PartitionMagic/etc :)
[...]
[...]
Dat is dacht ik alleen met FAT(16) met FAT32 en NTFS heb je dit niet. :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Welk labeltje?? :P
Zit nix op, alleen typeplaatje en jumpersetting.

Verder heb ik geprobeerd om hem met de windows 2k te formateren op NTFS, dit bleef nog steeds 2,1 gig :'(

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 09:01
het gaat niet om het formatteren, maar omhet partitioneren.

ga via configuratiescherm->systeembeheer->disk management

kies de juiste schijf en kijk of er unused space bij staat, zoja: opnieuw partitioneren (of partitie bijmaken), zo nee ----> uhm, dan weet ik het ook niet, schijf gaar ofzo
Pagina: 1