Toon posts:

Netwerk werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hoi

Ik en me vriend zijn gisteren heel de dag bezig geweest om ons netwerk (wat een dag ervoor nog werkte) om dat weer goed werkend te krijgen.
We hebben van alles geprobeert maar niks werkt of doet het.
Dag ervoor werkt het dus nog wel en snap gewoon niet waarom nu niet meer.
Ik heb wel norton en zonnealarm geinstaleert en me pc ook helemaal opnieuw
( win xp). Kan het toevallig daar door komen dat ie wat tegen houd of dat er wat verandert is ? We hebben altijd een netwerk gehad en gedeelt internet en nu werkt dus niks meer.En we hebben ook geprobeert om alleen op zijn pc internet te krijgen en ook dat doet ie niet . Bij mijn pc kabel erin en internet doet het en bij hem geeft ie een melding dat hij de zoekpagina niet kan openen.
Hoop dat iemand het me kan uitleggen wat ik nu kan doen zodat ons netwerkje het weer doet .....

Verwijderd

zet eerst die firewall maar eens uit.

Verwijderd

Topicstarter
Dat hebben we gisteren ook gedaan en toen werkte het nog niet :? .

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:44

ralpje

Deugpopje

En wat is verder je config? Router of ICS? Ip-adressen, werkgroepen, etc? Meer info, ajb :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Dan nog de firewall van windows uit, of te wel alle firewall's uit op alle computers.
Dan meer info over je netwerk, ip-adressen, ping resultaten, ISP, netwerk structuur

• Makusu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-03 14:28
Firewall ook al eens gedeinstald? ik heb dezelfde firewall en probleem gehad t werkte met uitzetten niet maar met deinstallen wel 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Makusu op 19-04-2004 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal me vriend morgen wel laten proberen om alle firewall's uit te zetten en dan hopen dat ie wel werkt.

We hebben ook ping uitgevoerd maar op zijn pc geeft ie niks aan (teminste wat ik er van begreep want zoveel verstand heb ik er ook nie van :( ). Ik wilde alleen kijken of iemand hier me kon vertellen wat ik kon doen zodat ik nu kan proberen alles aan de praat te krijgen en me vriend blij kon maken :*) . Maar zie al dat jullie dingen vragen waar ik al geen antwoord op kan geven :? , dus kan ik het ook nie proberen . Maar laat me vriend dit morgen wel lezen en proberen en als het dan nog nie lukt dan horen jullie wel weer van me ;) .

Verwijderd

Als hij al niet pingt ben je ver weg van het krijgen van een verbinding.
Dat is ook het minste wat je ons moet vertellen zodat we een advies kunnen geven. Lees je eerste post nog maar eens door, wat moeten we daar allemaal uit op maken?

Verwijderd

Topicstarter
Oke zal proberen zo goed mogelijk uit te leggen wat ik bedoel.
Eergisteren had ik problemen met me pc. Ik heb hem toen opnieuw moeten instaleren . Mijn pc werkt weer als een tiet. Netwerk werkte ook goed want ik heb nog bestand uit de pc van mijn vriend gehaalt en dat ging goed zonder problemen.
Daarna heb ik zelf norton en zonnealarm erop gezet (pc van me vriend stond toen uit). Dag erna willen we achter zijn pc wat dingen doen en weg was het netwerk. We hebben beide geen instellingen veranderd. Dus op 1 of andere rede was het netwerk weg zonder dat we beide wat er aan gedaan hadden.
Toen hebben we dus van alles geprobeert (netwerkverbinding weghalen en opnieuw erop zetten, pc opnieuw installeren). Toen werkte het dus nog steeds niet. Netwerk niet en gedeelt internet niet (terwijl we dat maanden zo gedaan hebben zonder problemen). We dachten dat zijn netwerkkaarten overleden waren maar (zoals me vriend zegt ) kan de pc ze dan ook niet herkennen dus lijkt me dat het daar niet aan ligt. We hebben ook geprobeert om alleen op zijn pc internet te krijgen en ook dat doet ie niet. Daarna hebben we dus die ping geprobeert en hij geeft dan aan 169.254 en de rest. Ik had gelezen dat ie dan geen dhcp sever doorgeeft. En als we dan gaan kijken bij netwerk verbinding (Status) dan geeft ie soms geen ip-adres door en soms wel.

Gisteren gaf hij als ip-adres (van mijn vriend) : 169.254.255.216
De snm staat wel hetzelfde (ga me nie vragen wat het is want dat weet ik niet :'( )
Er staat dan bij adrestype : door dhcp toegeken (en bij me vriend zijn pc staat dat ook) . Over dat firewall : die stond op mijn pc wel uit maar begreep dat ze dan op beide uitmoeten ??
We werken niet via een router (wat we waarschijnlijk wel gaan doen)
Ik weet verder niet hoe ik het moet uitleggen eigenlijk.

Ons netwerk is weg en gedeelt internet en dat willen we heel graag terug en we krijgen het zelf niet voor elkaar , vandaar dat ik dit hier neer plant misschien dat iemand het me wel weet te vertellen. Maar zoals ik net ook al zei , ik zelf heb er niet zoveel verstand van (en wilde alleen proberen te helpen voor me vriend).
En kan dus waarschijnlijk niet op alles antwoord geven (jammer genoeg).

Verwijderd

Kijk nou kennen we meer. :P
Lijkt erop dat je firewall je netwerk geblokkeerd heeft en dat je daarna je netwerk helemaal overhoop hebt gehaalt door alles opnieuw in te stellen en iets verkeerds hebt gedaan.

Ik stel voor dat je het als volgt instelt:
www-automatisch ip (jij) 192.168.0.1-192.1268.0.2 (vriend)
op pc van vriend dan nog:
gateway:192.168.0.1

Alle firewall's uit, en dan naar elkaar pingen. Deze resultaten hier posten, dan kunnen we verder kijken.

ps. Volgens mij weet je ook niet wat pingen is:
1 je gaat naar de dos prompt (voor winXP start-uitvoeren-CMD)
2 op jouw pc type ping 192.168.0.2
3 dan geeft hij wat gegevens, waar het hier om gaat is of hij zegt "timeout bij opdracht" of iets anders, post wat er allemaal staat.

dit doe je dan ook op de andere pc alleen zeg je in dos-prompt:
ping 192.168.0.1

duidelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 15:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is duidelijk en ga het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\>ping 192.168.0.2

Pingen naar 192.168.0.2 met 32 byte gegevens:

PING: verzenden mislukt. Foutcode 65.

Ping-statistieken voor 192.168.0.2:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).

Dat geeft ie bij mijn pc aan.

Bij zijn pc word komt er overal te staan : time-out (kan ook de gegevens er niet bij zetten omdat het netwerk niet werkt )

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik net gedaan en nu vinden de pc's mekaar niet meer :'( .
Moet ik nu wel of niet alle instellingen zo laten staan als 2 berichtjes hierboven ??
Want nu snap ik er helemaal niks meer van.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus ff bezig geweest en ik heb nu wel weer een netwerk maar nog geen gedeelt internet . Jullie hebben me dus al heel goed geholpen, heel erg bedankt. Maar kunnen jullie me misschien ook helpen dat ik weer een internet verbinding heb.
Wat willen jullie dan weten want ik weet niet goed wat je daar voor nodig moet hebben ...

Verwijderd

Topicstarter
ping 169.254.85.95

Pingen naar 169.254.85.95 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 169.254.85.95: bytes=32 tijd<1 ms TTL=12

Ping-statistieken voor 169.254.85.95:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoere
iseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms

Dat komt er dan bij mijn pc

ping 169.254.17.80

Pingen naar 169.254.17.80 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 169.254.17.80: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128

Ping-statistieken voor 169.254.17.80:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren =
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren v
iseconden:

En dat komt van zijn pc .

Maar internet krijg ik niet gedeelt .
Wie kan me vertellen hoe ik dat dan voor elkaar krijg

Verwijderd

Wat voor soort internetverbinding heb je? En aan welke computer is het modem aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een kabelverbinding. En de modem staat op mijn pc aangesloten.

Verwijderd

Wil je het volgende uitvoeren:
Open een dosbox (Start - Uitvoeren / cmd)
Tik bij de prompt "ipconfig" in en Enter.

Het hele scherm even kopieren en plakken in dit topic.

Verwijderd

Topicstarter
waarom wil je dat weten dan ??

Verwijderd

om informatie te verzamelen betreffende jouw probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 17:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar dat kan geen kwaad he als dat zo hier staat ?

Verwijderd

Dan weet iedereen je ip-adres.
Hier heeft niemand wat aan als je je computer goed genoeg bescherm. (met firewall, windows-update's geinstalleerd, virusscanner up-to-date)

Verwijderd

Topicstarter
Ow das lekker dan. Ik heb op moment niks erop staan omdat ik net weer me pc heb geinstaleert :?

Verwijderd

Nee, iemand die kwaat wilt heeft je ip-adres al.

maar vertel even welke pc welk ip-adres heeft.
Lijkt erop dat je je eigen pc aan het pingen bent, dat is wel leuk maar je moet ook het ip-adres van de andere pc pingen.

-=edit=-
En de ip-adressen zitten niet bij elkaar in de range, dan kun je ook geen internet delen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 17:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is van mijn pc (waar ik ook achter internet zit)

Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter Netwerk:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.17.80
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

Ethernet-adapter Internet:

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 62.45.91.11
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.252.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 62.45.88.1

En dit is van mijn vriend z'n pc

Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.85.95
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 17:44:

maar vertel even welke pc welk ip-adres heeft.
Lijkt erop dat je je eigen pc aan het pingen bent, dat is wel leuk maar je moet ook het ip-adres van de andere pc pingen.

-=edit=-
En de ip-adressen zitten niet bij elkaar in de range, dan kun je ook geen internet delen.
Ze heeft van 2 pc's gepingt, kijk maar naar de verschillende Ip's en naar dr verhaal.

hier stond onzin.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 17:50 ]

Verwijderd

Ik stel voor:
maak van 169.254.17.80 10.0.1.1
maak van 169.254.85.95 10.0.1.2
dan moet je op zijn computer typen:
ping 10.0.1.1
en op jouw computer:
ping 10.0.1.2
Deze moeten elkaar vinden.
Dan stel je op zijn coputer de dns-servers in en stel je als gateway: 10.0.1.1
Dan kom je in de buurt

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik dat dsn server :? (weet je nog heb er geen verstand van probeer alleen te kijken of het me allemaal lukt)

Verwijderd

Misschien dat het programmatje WinsockXPFix.exe je verder kan helpen. Dit hielp bij mij in ieder geval wel om mijn verbinding weer aan de praat te krijgen. Kun je downloaden op bijvoorbeeld http://tntmax.com/Download/Software/WinsockXPFix.exe/view

Verwijderd

Lijkt me handig als je het zo doet, leer je ook eens wat over TCP/IP.
Voor de dns-servers doe je in winXP(eng):
start-control panel-network connections-dubbel klik op verbinding internet-tapblad support-details.

Daar staan je dns-servers

Verwijderd

Topicstarter
ja ik had ze al gevonden _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles zoals u/jij zei ingestelt maar hij doet nog maar bar weinig.
Ik heb ping gedaan en toen kwam er overal te staan : antwoord.
Maar internet doet het nog steeds niet .

Snap er nu helemaal niks meer van maar ben wel blij dat ons netwerkje wel terug is .

Verwijderd

jij :)

Heb je internet delen aanstaan over netwerkverbinding internet?
Dan kun je probere te pingen naar: 209.202.248.100 (www.hotbot.com)

-=edit=-
geef ff uitvoer van ipconfig van zijn pc

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 18:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppe

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.1.2
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.0.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.1.1

Ik heb het dus zo ingevult zoals je zei.

Ik heb die ping gedaan en dan zegt ie op alles antwoord

Verwijderd

Als je naar 209.202.248.100 kunt pingen heb je verbinding met internet.
Als je dan nog geen pagina's kan openen licht het aan je dns.
Probeer eens http://209.202.248.100

Verwijderd

Topicstarter
op zijn pc zeg ie time out ,..misverstandje dus :X

Verwijderd

Dan kun je op zijn pc pingen naar 62.45.91.11

Verwijderd

Topicstarter
geeft ie ook time out aan :? .

Verwijderd

Dan zit het probleem waarschijnlijk op jouw pc, hij wil niet door sturen.
dubbel check:
firewall's uit
bij netwerkverbinding internet delen aan.

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedankt dat je me geprobeert hebt te helpen maar ik heb er nu wel een beetje genoeg van. Mijn vriend moet er nu zelf maar weer naar kijken want mij lukt het gewoon niet. Heb het netwerk wel weer aan de praat gekregen en das al fijn.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik al gedaan , dus weet nie waar het aan ligt maar heb geen firewall aanstaan en heb de internetverbinding gedeelt dus snap het nie meer nu

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
als je dat internet verbinding delen hebt gedaan met ICS (standaard binnen windows xp) en niet een third party tool, moet je gewoon ff dat vinkje eruit halen, toepassen, en er weer in zetten. (en natuurlijk ook weer toepassen 8) )
Waarschijnlijk krijgt die pc dan op het interne netwerk 192.168.0.1 als ip. Dat geeft ie ook aan als je het instelt. (je kan dit natuurlijk controleren met ipconfig zoals je geleerd hebt ;) )
De andere pc kan je dan op automatisch ip adres verkrijgen zetten, of als je het handmatig wilt doen kan je bv 192.168.0.2 pakken, met natuurlijk 192.168.0.1 als gateway en DNS

dat mensen beginnen over 10.0.0.1 etc snap ik niet :X , 192.168.0.x is de standaard binnen windows ICS.
10.x.x.x is van bepaalde routers waar deze jongen nu niks mee te maken heeft (en evt third party software).

[ Voor 4% gewijzigd door bigfoot1942 op 19-04-2004 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dat dus geprobeert en toen was dus ook mijn netwerk pleitte.
Dus ik heb alles weer terug gezet zoals ik het toen straks heb gedaan en nu doet me netwerk het wel (wat ik graag zo wil houden). Dus ik weet niet wat ik dan verkeerd doe :'(

Verwijderd

bigfoot1942 schreef op 19 april 2004 @ 19:00:

dat mensen beginnen over 10.0.0.1 etc snap ik niet :X , 192.168.0.x is de standaard binnen windows ICS.
10.x.x.x is van bepaalde routers waar deze jongen nu niks mee te maken heeft (en evt third party software).
Omdat 192.168.0.x standaard is gebruik ik liever iets als 10.0.0.1.
Maakt niet veel uit is maar een kleinigheidje. Op GoT adviseer ik dit liever dan weet ik zeker dat de computer niet zelf met het ip-adres is gekomen en dat hij het goed heeft ingesteld.
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 21:01:
Nou ik heb dat dus geprobeert en toen was dus ook mijn netwerk pleitte.
Dus ik heb alles weer terug gezet zoals ik het toen straks heb gedaan en nu doet me netwerk het wel (wat ik graag zo wil houden). Dus ik weet niet wat ik dan verkeerd doe :'(
Ik kan je adviseren om alle firewall's uit te zetten, de wizard netwerk uit te voeren en het ip-adres voor netwerk verbinding netwerk weer terug te zetten naar 10.0.1.1.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Ons netwerk doet het nu, maar kan nog steeds niet op internet op die andere pc.
Ik heb alle instellingen terug gezet (10.0.1.1 en die andere op 10.0.1.2).
Alle firewall's staan uit dus daar kan het niet aan liggen. We weten nu echt niet meer waar het aan kan liggen :'( .....

Verwijderd

nog een keer op zijn pc wizard internet-verbinding, om de computer te vertellen dat hij lan moet gebruiken om internet te doen.
proxy niet automatisch vinden, helemaal geen proxy.

Verwijderd

Topicstarter
hoe moeten we in godsnaam de proxy uitzetten dan ??

Verwijderd

Als je die wizard doet vraagt hij of hij zelf naar de proxy moet zoeken of dat jij wat weet daar zeg je niet naar proxy zoeken en vul je er ook geen in. Dan moet hij niet naar een proxy zoeken.
Pagina: 1