Toon posts:

UT & TO lag met 3 pc's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,
ik heb Chello+
Router: Draytek 2200E met Firmware Version : v2.3.8 (dus GEEN 2200E+) (zo ziet de instel pagina er uit enz http://www.draytek.nl/help/v2200.php?type=2200e
Download : 412.0 KByte/sec
Upload : 45.9 KByte/sec
Connection : 1,435.0 Conn/min
Ping test Nederland : 22.0 ms

dat zijn de snelheden maar ik heb een vraag hier over

ik denk zelf dat het door die router komt :?

(3 mans LAN spelen op internet)
Met 1 man kan ik gewoon spelen. komt de 2e man Geen probleem even stabiel.
Maar komt de 3e man gaat mijn ping opeens naar 1200+.
Netspeed 5000 heb ik hem staan als ik hem naar 3500 zet gaat het wel goed maar dan heb ik een fps van 30 en krijg ik lag schokken.
Weet iemand wat hier aan de hand is?

Mijn internet moet het aankunnen dacht ik zo?

bv jolt, gameserver.net etc die servers

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 14:49 ]

Verwijderd

Je doet toch nog ergens wat fout want ik kan nog altijd prima Unreal Tournament spelen met z'n vijven achter mijn 320/2048 lijntje, en dan laat ik m'n webradio gewoon doorlopen.

Als je netspeed op 3500 niet trekt, en perse 5000 wilt houden omdat het anders onspeelbaar wordt, dan met je of meer lijn of minder spelers nemen. met je huidige lijn kun je in principe van de 320 kbit 166 kbit per speler toewijzen, maar je hebt wat last van overhead en sowieso haal je de 320 al niet altijd dus laten we voor het gemak even babbelen over 96 kbit full duplex per usert om te gamen. Dat is gewoon beduidend minder dan op een dubbel isdn lijntje of in je eentje op een goekdopere adsl lijn. dat merk je dus ook als je je netspeed te hoog laat staan. je performance hoort wat beter te zijn dan in je ééntje op een enkele isdn lijn. ik had daar vroeger altijd al de ervaring mee dat alles behalve halflife, unrealtournament1, ut2k3 en l33twars onspeelbaar was. Met name de "oh zo geweldige" quake3 engine + netcode kreeg mij binnen dertig seconde vloekend elke server uit omdat het gewoon niet speelbaar werd.

Dus: óf meer nerd woren doro je lijn te upgraden of meer nerd worden door minder vrienden te hebben. maar meer nerd zijn gaat volgens mij een vereiste zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu 500 kB download en 61 kB upload en het is nog steets het zelde :s

Verwijderd

ja, want je hebt nog steeds diezelfde sjello lijn en die is niet ineens magisch beter geworden.
ik zou zeggen, leer te leven met ping 70 en rate 3500. er zijn duizenden gamers die ermee spelen (ISDN slachtoffers bijvoorbeeld) en de meeste kicken mijn aarsje heel aardig ondanks de "onspeelbare" ping. Wat je wilt gaat niet werken, optie 1 is door proberen tot het niet werkt, en optie 2 is een alternatief verzinnen.
Het beste alternatief is volgens mij om 96 kbit per speler in te regelen op je router en ja rate op 3500 tot 4000 vast te pinnen. Darmee kun je zelfs quake3 nog speelbaar hebben (vergeleken met hoe enorm kut het speelt op single channel ISDN dan)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

hoge ping is ook nooit zo erg, onstabiele ping, dat is onspeelbaar, tenzij het een ping is van boven de 140 ofzo.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 23:48

r0b

UT & TO trekken beide ongeveer 6kByte/s aan upload. Met 45kByte/s up moet je dit wel makkelijk kunnen trekken.
Het werkt hier ook perfect i.c.m. een @Home Breedband lijntje. (Effectief 26kB/s up. Com21 platform.)

Je netspeed is laag zat (5000), dus lager zetten zou ik hem inderdaad niet.
Heb je al d.m.v. bijvoorbeeld du meter (www.dumeter.com) gekeken hoeveel traffic elke pc verbruikt? Als ze constant al 5kB/s aan het uitpoepen zijn wegens ad danwel spy-ware dan zou het kunnen voorkomen dat je inderdaad lagged.

En welk modem heb je, Motorola / Lancity / Com21?

Oh, en probeer de volgende TO server eens met drie man: tacops1.kriteon.com:7777
GameServers.net / jolt hebben beide een hoge tickrate afaik, wat een probleem 'zou kunnen zijn'.

[ Voor 20% gewijzigd door r0b op 06-05-2004 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
werkt ook niet heb nu een nieuwe router gekocht 2900 (helpt ook niet) moet ik chello maar bellen om dat ik een vreemd ip adres connect?
10.83.0.1?

Afbeeldingslocatie: http://forum.gamers.nl/attachment.php?s=36e2f27f80d8869a42162063dac8227c&postid=1125839

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 11:12 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 23:48

r0b

10.83.0.1 is de head-end / gateway in jouw plaats. Dat is dus het probleem niet.
Overigens, wanneer heb je deze sshot genomen, puur en alleen toen je de enige online was?
Dan is je std ping ook niet al te tof imo.
Zet firewalls e.d. even uit, en check daarna weer.
Als je ping dan nog zo hoog is zou ik gewoon Chello even bellen. :)

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op 14 mei 2004 @ 11:54:
10.83.0.1 is de head-end / gateway in jouw plaats. Dat is dus het probleem niet.
Overigens, wanneer heb je deze sshot genomen, puur en alleen toen je de enige online was?
Dan is je std ping ook niet al te tof imo.
Zet firewalls e.d. even uit, en check daarna weer.
Als je ping dan nog zo hoog is zou ik gewoon Chello even bellen. :)
Afbeeldingslocatie: http://forum.gamer.nl/attachment.php?s=9edb10d7f6c6430f810b7a7523e544b5&postid=1126493

je ziet wel waneer we uit het spel zijn gegaan met zen 3 en:(

Verwijderd

Topicstarter
maakt btw chello quickfix wat uit?

Terayon TJ 720

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 20:37 ]

Pagina: 1