Toon posts:

Speedtouch 510i, emule webserver, poort openen extern

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de webserver van emule gebruiken, maar krijg dit helaas niet aan de praat. Het is niet mogelijk om de webserver extern vanaf internet te benaderen.

Om van de webserver gebruik te kunnen maken moet er van de PC een poort worden opengezet. Net als het openzetten van de tcp en udp poorten om een hoge-id te kunnen krijgen.

De vreemde situatie doet zich nu voor dat ik 3 poorten het gedefinieerd in mijn thomson speedtouch 510: poorten 2525 (tcp), 2526 (udp) en 2527 (tcp). De eerste twee heeft emule nodig om te kunnen down en uploaden, de laatste is bestemd voor de webserver. De eerste 2 poorten werken prima, gebruik van de derde poort via de webserver gaat niet.

emule downloaden en uploaden werkt met een hoge -ID. M.a.w. het openzetten van de poorten 2525 en 2526 is wel gelukt.

ik heb 2 PC's , DHCP geeft IP adressen uit. Extern adres 169.254.157.xxx, intern 2 IP adressen: 10.0.0.153 en 10.0.0.150 (PC met Emule erop)

Voor het benaderen van de webserver moet je IP adres : poortnummer invoeren in de explorer. Je zou dan de webserver interface moeten zien.

Wanneer ik lokaal vanaf de 10.0.0.153 PC in de internet explorer 10.0.0.150:2527 opgeef, dan verschijnt netjes de emule webserver interface. Ik kan inloggen en de webinterface gebruiken.

Uiteraard wil ik dit vanaf andere lokaties via internet kunnen benaderen. Wanneer ik mijn externe IP adres 169.254.157.xxx + poort nummer 2527 invoer in de browser dan volgt de melding dan de pagina niet beschikbaar is.

Waarschijnlijk gaat het doorverwijzen van 169.254.157.xxx naar 10.0.0.150 niet goed.

Wat ik al heb geprobeerd:
- tooltje van Thomson (NAT manager)
- 10.0.0.150 als standaard gateway instellen.

iemand nog suggesties? 8)7

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
je kan niet via je interne netwerk naar je extern ip adres connecten met een router
als je in IE of een andere browser via een proxy server even naar je extern ip surft zal je zien dat het werkt

Verwijderd

Topicstarter
Ook van buitenaf (vanaf werk) is de Emule webserver niet te benaderen.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:36
Je zegt dat je lokaal de webserver via 10.0.0.153 kan bekijken, en de poort gemapt hebt naar 10.0.0.150. Misschien dat je de poort naar 10.0.0.153 moet mappen? Waar heb je die andere poorten naar gemapt?
Sorry, verkeerd gelezen...

[ Voor 8% gewijzigd door sig69 op 19-04-2004 15:35 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Alle drie de poorten (2525,2526 en 2527) voor emule staan gemapt naar de 10.0.0.150 machine (de machine waar emule op draait)

de 10.0.0.153 machine gebruikte ik alleen om via een andere machine op mijn lokale netwerkje de 150 machine te benaderen.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:35

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Heb je gecontroleerd of je Speedtouch de poorten nog wel onthouden heeft?
Het is namelijk nogal een hebbelijkheid voor de 510 om zijn poortmapping te vergeten.

Zie ook: Alcatel 510i NAT-problemen topic

edit:

ps.
Goede topicstart voor iemand zijn 1e post plaatst op GOT, aka welkom op GOT :w

[ Voor 21% gewijzigd door Tukk op 19-04-2004 15:44 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

169.254.157.xxx

Dit is toch gewoon een interne reeks. Dus dit adres zou nooit een internet IP kunnen zijn. Lijkt mij dat de TS verbinding maakt naar het verkeerde ip.

Als je thuis bent, surf dan even naar http://www.whatismyip.com/ voor je internet IP. Dan kan je naar dat ip + poortnummer verbinding maken.

Verwijderd

169.254.x.x is niet je externe adres. Het 169.254.0.0/16 subnet is gereserveerd voor APIPA-adressen.

Surf even naar http://whatismyipaddress.com en gebruik dát IP-adres.

Verwijderd

Topicstarter
De poort instellingen raak ik niet kwijt. Zowel via de webinterface als b.v. via de NAT manager worden consequent dezelfde poorten getoond. Dit lijkt dus goed te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
externe IP adres ga ik vanavond controleren. Bedankt voor de tip.

Verwijderd

Topicstarter
Net even gecontroleerd. Was inderdaad verkeerde IP adres. Met het goede adres werkt het gewoon goed.

Soms kan de oplossing zo voor de hand liggend zijn.....

_/-\o_ Bedankt voor het meedenken!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:35

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

offtopic:
Psst, met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif kun je een bericht later nog weer aanpassen, dan hoef je geen drie posts achter elkaar te posten.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 02:16

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Als je emules laatste versie (0.42e) gebruikt en je niet de porten zelf heb aangepast in de config is het port 4711 alleen TCP hoor!
Maar dat begrijp je neem ik aan wel! Snap niet waarom dat hij het niet doet, bovendien kan je er niet in via je eigen ip he! Dus als je surft naar je externe ip. Om te testen neem je gewoon je interne ip. Of vraag je ff iemand op msn ofzo

edit:
had halve topic maar gelezen
hoe krijg je het voorme kaar een particulier netwerk ip als extern ip te krijgen? Er klopt iets dus niet in je netwerk je anders zou je dat normaal gesprokken niet kunnen krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door lSltAlKeR op 19-04-2004 17:53 ]

Speedtouch freak

Pagina: 1