Toon posts:

windows2000 device manager vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de (windows2000) device manager, bij IDE ATA/ATAPI controllers, onder Primary IDE Channel kun je met je rechter muis knop klikken en de Properties op vragen. Ik krijg dan 3 tabs te zien: General, Driver en Resources. Op internet vond ik in diverse handleidingen dat er sprake is van een vierde tab: advanced settings. Hierin vind je info over het protocol en de snelhied waarmee je disk met het mobo communiceert. Maar ik heb die 4e tab dus niet! Hoe kan dat en hoe kom ik daar dan wel aan? Ik heb admin privileges. Wie het weet mag het zeggen.
Alvast bedankt!
Remco

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is driver-afhankelijk :) Om welke controller gaat het en heb je diverse drivers geprobeerd?

Verwijderd

Je IDE Controller ondersteunt dit waarschijnlijk niet. Helaas

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De IDE controllers die dit niet ondersteunen komen voornamelijk uit de prehistorie en ik denk niet dat de topicstarter voor de lol Win2K op een 386/486 PC heeft geinstalleerd ;)

Verwijderd

BalusC schreef op 19 april 2004 @ 14:49:
De IDE controllers die dit niet ondersteunen komen voornamelijk uit de prehistorie en ik denk niet dat de topicstarter voor de lol Win2K op een 386/486 PC heeft geinstalleerd ;)
P1 ook goed ;)

Verwijderd

Mobo type etc zou ook gewenst zijn BTW.
Maar toch ondersteund de IDE Controller het niet, denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft hier een P4 2 Ghz, dus geen oudje. BTW, eerst kon ik de gevraagde 4e tab wel zien, maar nu niet meer, het is een bedrijfs pc en hij is naar ons IT beheer geweest. Ik kad de klacht dat ie zo langzaam was voor een P4 en dat m'n cd brander het niet meer deed. Maar over die advanced settings tab: ons IT beheer begrijpt maar niet waar ik het over heb, dus daarom vroeg ik het aan dit forum.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Installeer je chipset (IDE) drivers eens overnieuw.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 15:32:
Het betreft hier een P4 2 Ghz, dus geen oudje. BTW, eerst kon ik de gevraagde 4e tab wel zien, maar nu niet meer, het is een bedrijfs pc en hij is naar ons IT beheer geweest. Ik kad de klacht dat ie zo langzaam was voor een P4 en dat m'n cd brander het niet meer deed. Maar over die advanced settings tab: ons IT beheer begrijpt maar niet waar ik het over heb, dus daarom vroeg ik het aan dit forum.
Jij bedoelt de DMA Modus, dan begrijpen ze het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen cd's maar intern vindt-ie driver versie 2.3.0.2160 (1-10-2002)
na installatie geen verschil....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:11:
[...]

Jij bedoelt de DMA Modus, dan begrijpen ze het wel.
Ik vrees van niet.... Hadden nog nooit van pio gehoord of dat je om UDMA te gebruiken een 80 aderige flatcable nodig hebt. Ik vrees dat het nivo niet al te hoog is. :-(

Verwijderd

Ik zou het nu niet 123 weten. Erg vaag. Mobo ruim voldoende als het een P4 is.
Je hebt een flat udma kabel. Windows is up-to-date neem ik aan. Drivers misschien mogelijk. Ik zal kijken thuis of bij mij op w2k machine (p3) dat wel aanstaat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:28:
Ik zou het nu niet 123 weten. Erg vaag. Mobo ruim voldoende als het een P4 is.
Je hebt een flat udma kabel. Windows is up-to-date neem ik aan. Drivers misschien mogelijk. Ik zal kijken thuis of bij mij op w2k machine (p3) dat wel aanstaat.
IT beheer heeft een progammaatje geinstalleeerd dat "Intel Application Accelerator" heet en dat heeft invloed op de ATA/IDE controller/settings.
Dat hadden ze me wel even mogen zeggen. Maar met dit progamma kun je inderdaad nu wel zien wat de settings zijn voor de verschillende IDE channels.
Dit overruled/komt in de plaats van de "advanced settings" tab die ik nu niet meer heb. Problem solved. Badankt allen, voor het mee-denken
Remco
Pagina: 1