[W98] RTL8029

Pagina: 1
Acties:

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
Hallo, Ik heb hier een coax netwerk liggen met dus een Realtek rtl8029 kaartje in mijn pc.
Nu gooit deze kaart (of mijn pc) algedurig alle netwerkverbindingen eruit: zowel Internet als het thuisnetwerk werken dus niet meer (ook geen ping.. niks). De adaptor is in windows nog wel ingesteld op het IP waarop die ingesteld zou moeten zijn (pingen vanaf mijn pc naar mijn pc wil dus ook nog wel).
Ik heb zelf het vermoeden dat de kaart kapot is, maar ik kan dat niet rijmen met het feit dat een herstart van de pc leidt tot het goed functioneren van de kaart.

Komt iemand dit probleem bekend voor?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
Want? Waaom gebeurd dat zo plotseling? Het heeft dus wel gewerkt?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
Het heeft inderdaad wel gewerkt (anders is de post natuurlijk ook een beetje nutteloot hehe)..

Het komt erop neer dat ik terugkwam van vakantie, de pc 3 maanden niet aangehad heb dus, en direct bij terugkomst kwamen de problemen. Er is geen pijl op te trekken: de verbindingen worden er lukraak uitgegooid en komen ook niet weer terug (tenzij natuurlijk herstart wordt).

Overigens heb ik Windows al opnieuw geinstalleerd.. maar ook dat hielp niet. Vandaar dat ik vermoed dat dat ding naar de kl%%%% is :'(

Verwijderd

Je coax kabel heeft ergens een storing?

Probeer de coax eens door te meten. 50 Ohm weerstand moet er zijn.