[ Debian ] slechte performance met smp

Pagina: 1
Acties:

• loc
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Hey,

Ik heb een P4 3.0 Ghz HT, 1.5 Gb ram systeem en daar net Debian 'Sarge' op geinstalleerd, met de standaard 2.4-vanilla kernel. Draait op zich prima, maar ik wil graag de 2.6 kernel draaien, omdat deze veel performance verbeteringen heeft tov. 2.4. Nu heb ik een 2.6.5-smp kernel gecompileerd (smp voor HT, tweede virtuele cpu) en geinstalleerd. Alleen het vreemde is dat het systeem onder de nieuwe kernel niet vooruit te branden is! Bootup duurt ontzettend lang, en bijvoorbeeld een nieuwe kernel compileren is HEEL traag. Is dit hardware of is iemand op de hoogte van een ander probleem mbt. 2.6-smp en P4 HT?

Oplossingen zijn van harte erg welkom!

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

ik had het probleem met een 'echte' SMP pc, dual p3. De load bleef steeds op 1 1 1 staan (onder 2.6) en alleen door een bios instelling kreeg ik m normaal.

bios instelling:
MPS version control : 1.1 ipv 1.4

Maar ik denk dat dit alleen voor 'echte' SMP is, helaas.

Misschien moet je je kernel eens compilen op 386 ofzo? Of al je settings nog eens checken? Verkeerde hdd zaken?

Iets meer info geven plz ;)

[ Voor 50% gewijzigd door nzyme op 19-04-2004 14:24 ]

| Hardcore - Terror |

• loc
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Hmm bios settings, daar had ik nog niet over nagedacht. Heb er niet aangezeten voor zover ik weet, maar zal ze terugzetten naar defaults of zo.

Ik heb het nu als 686 gecompiled, kan inderdaad als 386 proberen. Settings heb ik al een paar keer doorgelopen, lijken allemaal prima. Zal vanavond nog 2.4-smp proberen, kijken of dat wat uitmaakt. Verder draait de os disk reiserfs als root-filesystem. Bij bootup blijft ie ook een beetje hangen op 'Checking root filesystem...' maar daar komt ie prima doorheen na verloop van tijd. Verder weet ik niet echt wat ik nog voor informatie kan geven? Suggesties?

Wat is trouwens dat MPS version voor bios setting?