Toon posts:

Router + Webcam = Trouble?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo'n computer genie als de meesten van jullie hier, maar ik hoop dat iemand kan helpen in duidelijke taal, zou het erg fijn vinden :)

Sinds een paar dagen heb ik een router (NetGear RP614) waar drie pc's op aangesloten zijn en ik wou vandaag gaan webcammen via MSN, maar ik heb een probleem: de persoon kan mij wel zien en horen, maar ik hem niet. Het enige dat ik zie is zwart beeld in het vakje waar ik de persoon zou moeten zien.

Eerst dacht ik dat het misschien niet aan mijn verbinding lag, maar toen bleek ik het met anderen ook te hebben.

Ik had dit probleem nooit, tot nu toe, dus vandaar dat ik denk dat het aan de router (en misschien de ingebouwde firewall) ligt? Hoe kan ik dit oplossen? Ik zit overigens bij Zeelandnet (zucht....).

Alvast bedankt _/-\o_

Ik heb overigens normaliter nog een firewall aanstaan, van McAfee, maar die staat al uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 13:55 ]

Verwijderd

Ik zag je topictitel "Router + Webcam = Trouble? Help :(" en had daarvoor gelezen dat dat dus niet mocht.

Lees dat eens!

Help Help!!!!!!!

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 13:55 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

http://gathering.tweakers...5B%5D=19&x=0&y=0#hitstart

En wat heb je hiervan doorgelezen, geprobeerd en met welk resultaat?

Verwijderd

Topicstarter
Had ik net ook al gedaan een search, wist me God niet waar ik moest beginnen haha.

Da's het probleem met GOT, er staat zoveel op dat je niet meer weet waar je iets moet plaatsen, als n00b zijnde.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 13:54:
Ik zag je topictitel "Router + Webcam = Trouble? Help :(" en had daarvoor gelezen dat dat dus niet mocht.

Lees dat eens!

Help Help!!!!!!!
Oh sorry alvast als iemand het vervelend vindt. Was niet m'n bedoeling.

Verwijderd

Inderdaad dat laatste "help" even uit de titel gehaald ;)

Wat je probleem betreft; dit zou erg goed aan de firewall kunnen liggen. Wellicht heeft jouw router de mogelijkheid "UPnP" aan te zetten in de webconfiguratie. If so; zet dat eens aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 15:59:
Inderdaad dat laatste "help" even uit de titel gehaald ;)
Dank je ;)
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 15:59:Wat je probleem betreft; dit zou erg goed aan de firewall kunnen liggen. Wellicht heeft jouw router de mogelijkheid "UPnP" aan te zetten in de webconfiguratie. If so; zet dat eens aan :)
Ik zal even gaan kijken, bedankt voor de tip!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is erg irritant nu, ik heb soms wel beeld en geluid en soms (meestal dus) niet.

Firewall uitgezet, UPnP aan, maar nog niks verder eigenlijk. Behalve een vreemde internetverbinding. Het wordt een beetje te veel trial & error nu, heb ik wel/niet beeld etc. Gewoon niet leuk cammen :P

Heeft er iemand nog suggesties? Heb ook m'n provider weer gebeld vanmiddag, maar die gasten daar bij de helpdesk weten het ook niet meer.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 00:43 ]

Pagina: 1