Toon posts:

9800 pro dropt 'opeens' FPS

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik draai al maanden lang met een hercules 9800 pro kaartje.
Nu dropt de kaart 'opeens' in meerdere spellen veel FPS.

Een voorbeeld:
Quake 3 Arena, normaal 125fps constant
Tegenwoordig dropt de fps erg vet als ik tegenstanders tegen kom, vaak onder de 80.
Far cry, wereld erg snel, tot ik 1!! tegenstander tegenkom :( .

Ik heb verschillende catalysts geprobeerd, 4.2 tot 4.4.
Ik heb rage3dtweak geprobeerd.
Ik heb biosinstellingen veranderd.

Enig idee wat ik over het hoofd zie??

mobo msi neo fis2r, bios ver2.0
1024 dual channel
raid 0
p4 2.8 800mhz fsb (normaal en met HT geprobeerd)

mzzl,

M.

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-07 12:58
Denk niet dat dit aan je videokaart ligt eerlijk gezegd. Tegen bots zou het aan je cpu kunnen liggen (al lijkt me dat bij 1 mannetje sterk), en anders vermoed ik een probleem met je interne geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
kingmob schreef op 19 april 2004 @ 13:14:
Denk niet dat dit aan je videokaart ligt eerlijk gezegd. Tegen bots zou het aan je cpu kunnen liggen (al lijkt me dat bij 1 mannetje sterk), en anders vermoed ik een probleem met je interne geheugen.
Hmm.
Het lijkt er in ieder geval op dat mijn systeem stressed wordt als het meer te doen krijgt. Denk niet dat het aan de cpu ligt, die heeft het altijd goed gedaan, zelfs 200 MHz oc'ed.
Ik kan even spelen met voltages van het geheugen en eventueel even proberen dual channel uit te zetten (2*512mb 3200 Dane Elec).

Bah! :'(

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-07 12:58
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 14:09:
[...]

Hmm.
Het lijkt er in ieder geval op dat mijn systeem stressed wordt als het meer te doen krijgt. Denk niet dat het aan de cpu ligt, die heeft het altijd goed gedaan, zelfs 200 MHz oc'ed.
Ik kan even spelen met voltages van het geheugen en eventueel even proberen dual channel uit te zetten (2*512mb 3200 Dane Elec).

Bah! :'(
Tja, ik herken de problemen gewoon van de tijd dat ik nog weinig geheugen had. Het frapante is natuurlijk wel dat het bij jou als een tierelier hoort te lopen. Ik zou voor de zekerheid alle componenten nalopen en proberen terug te denken wat je allemaal geïnstalleerd hebt.

Verwijderd

Welke processen draaien er allemaal? Geef eens een lijstje. En welke windowsversie draai je?

Verwijderd

Vreemd, maar ik heb sinds kort precies hetzelfde (fps drops) in games als Call of Duty en Far Cry.
Mijn systeem:

amd XP 2100+ @ 2400mhz ( 11x221)
Abit nf7-s rev.2.0
2x 256mb twinmos/winbond
club3d 9800pro 128 mb
win xp, alle updates.

Ik zou zo ook niet weten waar t aan ligt. Er schiet me niks te binnen wat t zou kunnen zijn. Oude/nieuwe drivers, t helpt allemaal geen zak eigenlijk.

Heb ook geprobeerd om m'n 9800 pro op een andere IRQ te krijgen dan me audigy, ook dat hielp niks (d0h, maar je moet wat ;) ).

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 17:19:
Welke processen draaien er allemaal? Geef eens een lijstje. En welke windowsversie draai je?
ati2evxx.exe
ati2evxx.exe
atiptaxx.exe
ccapp.exe
ccevtmgr.exe
ccsetmgr.exe
csrss.exe
cftmon.exe
cthelper.exe
em_exec.exe
explorer.exe
gameutil.exe
iexplore.exe
iexplore.exe
itouch.exe
lsass.exe
lvcoms.exe
mdm.exe
msmsgs.exe
navapsvc.exe
regtwk.exe
savscan.exe
services.exe
smss.exe
spoolsv.exe
svhost.exe * 5
system
system idle process
taskmgr.exe :)
vsmon.exe
winlogon.exe
zlclient.exe

Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600] SP1 etc

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 18:21:
Vreemd, maar ik heb sinds kort precies hetzelfde (fps drops) in games als Call of Duty en Far Cry.
Dan hebben wij ergens iets hetzelfde dus....
Dan ga je toch aan software denken?!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 18:52:
[...]

Dan hebben wij ergens iets hetzelfde dus....
Dan ga je toch aan software denken?!
Ja, ik ben ook al een tijdje aan t zoeken/proberen. Ik heb echt geen idee waar t door gekomen is.
Ik zit nu eigenlijk te denken dat t me 9800pro is, die niet weet of ie sterven of leven wil. Niet dat ik daar een reden voor heb hoor, totaal geen artifacts of wat dan ook. Ook testprogjes als aquamark lopen WEL naar behoren (+/- 45000 punten).
Ik heb gewoon geen idee.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net even quake 3 in een klein schermpje gespeeld.
Taskmanager er langs en maar processen killen, help niks.

Vage is dat als ik fastest setting probeer (slechte kwaliteit dus) ik dezelfde resultaten krijg als in de mooiste setting met alle opties aan.

Dus met hoge en lage settings zelfde rare fps effect!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 19:14:

Vage is dat als ik fastest setting probeer (slechte kwaliteit dus) ik dezelfde resultaten krijg als in de mooiste setting met alle opties aan.

Dus met hoge en lage settings zelfde rare fps effect!
Jup, ook dat heb ik precies hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren de drivers en evt tweakprogs eraf gehaald.
Gereboot en de omegadrivers geinstalleerd.
Bij die installatie ook even fastwrites uitgezet.

En wat denk je?
ABSOLUUT GEEN RESULTAAT |:(
(nog steeds fps loss, het lijkt er trouwens op dat het de eerste paar seconden spelen minder is, daarna wordt de loss steeds groter (hitteprobleem?))

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-08 22:46
Ik denk een hitteprobleem, check of je de heatsinks van je geheugen van je vidkaart kan aanraken, of kijk of er iets in de kast onaangenaam heet is.

Verwijderd

Framedrops... die komen me heel bekent voor :)

Ik heb zelf ook een Radeon 9800 Pro, en had in het begin (ook met mijn 9700pro, waardoor ik de oplossing dus al wist) ook last van vaak enorme framedrops.
Bij mij was dit heel gemakkelijk op te lossen door wat te spelen met de instellingen van Anti-aliasing, Anisotropische Filtering, Stuctuur voorkeur, Niveau mipmap-detail, Vsync en Treuform.

Als dat het niet is weet ik het zelf ook niet meer zo 1.2.3.

Verwijderd

Ik heb het probleem, als ik in het begin nog zit van het spel, loopt het perfect,
Zit ik op het einde van het spel, loopt het een stuk minder goed. Het is nog net "speelbaar" :?

Systeem:

Amd 3000 + XP Gestrest 45 Graden Celsius
1024 DDR 400 Mhz
Radeon 9800 Pro 256 DDR

1024 X nog wat resolutie en alles op high

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:01

Madrox

Oh, Pharaoh!

TS : je audigy IRQ kan je wel op een andere krijgen, alleen doe je dat niet in windows maar verplaats je de gehele kaart naar een ander PCI-slot. Probeer dat maar eens...

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op 20 april 2004 @ 12:37:
TS : je audigy IRQ kan je wel op een andere krijgen, alleen doe je dat niet in windows maar verplaats je de gehele kaart naar een ander PCI-slot. Probeer dat maar eens...
IMO heeft dat bij mij weinig zin, het heeft nameliijk wel goed gelopen tot het gegeven moment mis ging.
Geen enkel stuk hardware is in die tijd verplaatst.

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een uitgebreide mail naar ATI gestuurd, kreeg natuurlijk zo'n standaard verwijzing naar de FAQ terug. Waar doe je het voor vraag je jezelf af :| .

Ik heb inmiddels weer een reactie teruggestuurd dat ik een echt antwoord verwacht.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 15:42:
Gisteren een uitgebreide mail naar ATI gestuurd, kreeg natuurlijk zo'n standaard verwijzing naar de FAQ terug. Waar doe je het voor vraag je jezelf af :| .

Ik heb inmiddels weer een reactie teruggestuurd dat ik een echt antwoord verwacht.
En dit is het antwoord:
Regarding game performance.

If you claim to have seen better performance with this product previously and are now experiencing a degradation with no changes then it would likely be related to some kind of hardware problem.

We cannot specifically discuss the performance of the card since many things will affect overall game performance. You can only ensure that you have the latest updates for your hardware including motherboard chipset driver, BIOS, sound and video card drivers.

With current ATI CATALYST software installed you can use the ATI SMARTGART to adjust the AGP BUS settings. Open RUN, enter SMARTGART, click Ok. Ensure that the PCI/AGP Read and Write settings are On. If these are set to OFF then enable them and restart Windows as prompted. NOTE- AGP Writes may not be enabled on all chipsets.

You should also ensure AGP BUS speed is set to the highest setting by clicking the Basic AGP Settings button. If Fast Writes is turned On then you should disable this to see if there is any change to performance.

If problems persist then you will have to consider trying the card in another system to better determine if the card is the source of this behavior.

Regards,

Paul Janes
Customer Care Canada
ATI Technologies, Inc.
ati.com

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Heb de draad ff snel doorgelezen, maar het volgende nog niet tegen gekomen:

Reinstall van windows

Voor sommige mensen niet het aangenaamste om te doen, maar je zou het kunnen proberen :)

Verwijderd

je zou kunnen proberen je virusscanner en mdm uit te zetten als je gamed. Dat zou moeten helpen als je processorkracht te kort komt en daar lijkt het wel op gezien het feit dat hij alleen trager loopt als er iets berekend moet worden (lees: bots).

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:34

@r!k

It is I, Leclerq

Had ik ook laatst, spel was neit vooruit te branden, bleek de wekelijkse virusscan aan te zijn gesprongen

Een hele rij microsoft certificeringen.

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

Nergens gelezen over een herinstallatie. Probeer dat eens en gebruik de Catalyst 3.10. Installeer geen overbodige software allah virusscan. (uiteraard wel je chipset drivers etc.)

probeer dan eens te benchen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm herinner me nog wel dat ik anderhalve maand geleden ofzo versie 2.0 over het 1.9 bios van m'n neo fis2r heb gezet. Denk dat ongeveer de start van de problemen is geweest. Heb het forum van MSI erop nagelezen en zie dat er meer mensen klachten hebben sinds updates.

werkt het vrijwel helemaal goed!!!!! :*)
Q3 arena weer terug naar 125 fps met kleine schokjes, maar ik heb veel getweaked dus dat ga ik terugzetten.

Laat ff weten als je dit ook probeert en wat de resultaten zijn!

grtz
Pagina: 1