Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

diskdrive dicht plamuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag hier laatst een post staan van iemand die totaal zijn computer had verbouwd.
Hij had ook met plameur (spul) gewerkt.
En het resultaat zag er perfect uit.

Nu vroeg ik me af of iemand weet welk plamuur dat is, want in de gamma weten ze zo ook nie wat je moet gebruiken!!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:41
Ik denk dat je de casemod van _ferry_ bedoelt. Zie [rml][ CiP] van bigtower naar micro ATX[/rml]. Of mail hem even :)

Edit:
Uit het topic:
"Op de verpakking stond dat dit ideeal is voor boten, surfboards en auto’s die beschadigingen hebben, als je zelf ook wilt gaan plamuren weet je dus wat je moet hebben."

[ Voor 46% gewijzigd door Brokencore op 19-04-2004 13:15 ]

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:33

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Haal je diskdrive eruit en vervang het door een 3,5" paneeltje dat bij je kast zat toen je 'm aanschafte... :?
...een post staan van iemand...
Wie, dan kunnen we kijken wat je precies bedoelt
edit:
inmiddels is dat ook weer duidelijk

[ Voor 20% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 19-04-2004 13:14 ]

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Topicstarter
yes, dat was hem.
harstikke bedankt!!

Buzz_Lightyear:
Je hebt wel gelijk, ik had het ff nie goed uitgelegt.
Er zit zeg maar een gleur in de voorkant van mijn kast, waarachter je dan een diskette drive kunt zetten. Die wil ik dicht hebben.
En dat wil ik dus weg plamuren, snappie??

groeten

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 13:23 ]

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 10:41
Misschien een ideetje om eerst een en ander dicht te purren (met purschuim dus)

Ik weet niet hoe diep dat ding is en hoever je het op wilt vullen, anders moet er misschien wel een behoorlijke hoeveelheid plamuur in, wat weer jaren gaat duren voor het goed droog is.

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:34

cdoens

Peugeot-gek

Ik zou 2 componenten glas-vezel-plamuur gebruiken (en heb het ook gebruikt).

Ik heb wel geen diskdrive dichtgemaakt, maar wel een PVC buisje tot perfect aansluitende blowhole omgetovert. ;)

Binnenkort piccies...

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 18:39

JaltaH

meh

Ik gebruik hier meestal standaard autoplamuur voor, te verkrijgen bij iedere DHZ-zaak.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ejaltah/cm/j-box/_outside01.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Ejaltah/cm/j-box/_outside02.jpg

Na een paar keer opschuren met >600 korrel krijg je een mooi resultaat wat goed is te spuiten.

Careful. We don't want to learn from this.

Verwijderd

Topicstarter
kingjotte zei:
Misschien een ideetje om eerst een en ander dicht te purren (met purschuim dus)

Cybercool: Dat is een goed idee, want anders kan het wel een flink mis gaan!! en het niet mooi worden omdat het niet goed gedroogt is!! Hij is namelijk 2 a 3 cm dik!!

Door cdoens zei:

Cybercool: ik zal er eens naar kijken, bedankt!!

JaltaH:
Ik gebruik hier meestal standaard autoplamuur voor, te verkrijgen bij iedere DHZ-zaak.

Cybercool: Is autoplamuur niet meer voor aluminum of andere metalen??

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 15:26

E-Rick

I love it :7

Het maakt niet uit wat voor plamuur je gebruikt, als het maar 2-componenten is. De meeste autoplamuur voldoet hier aan, en hecht prima op kunststof. Het is wel aan te raden de te plamuren oppervlakken iets op te schuren, dat verbetert de hechting.
2-Componenten-plamuur is na het mengen ongeveer 5 minuten te verwerken en na een half uur tot een uur keihard. Ideaal voor ongeduldige mensen!
Gebruik absoluut geen lakplamuur of doe-het-zelf-plamuur, dat droogt veel te langzaam, krimpt bij het drogen en wordt lang niet zo hard.

Choose life

Verwijderd

Topicstarter
Harstikke bedankt E-Rick en natuurlijk ook de rest.

Nu kom ik wel verder!!!

Ik zal de foto's hier wel neerzetten als ik hem af heb!!!

Jow

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

bij mijn mod was het ook een gleuf voor een discdrive die dicht moest, om een hoop plamuur en verzakken te vorkomen heb ik eerst een strookje plastic in het gat gelegd. anders druk je plamuur tijdens t aanstrijken door t gat heen.
T plamuren zelf is gewoon wat proberen, ik deed voor die gleuf een dikke klodder op me bledje, daarmee strijken tot t gat was opgevuld. Daarna was het op zich al aardig, maarna het schuren zag ik nog wat plekjes waar lucht zat. dus dat met de dremel wat groter gemaakt (anders is er onvoldoende plek voor t plamuur om te hechten). En dan weer een keertje er overheen en gewoon mooi strak strijken.

Verwijderd

Ik heb gewoon plamuur voor hout gebruikt. Even een stukje getest, en het zat meteen muurvast (had ik zelf niet verwacht). Om te zorgen dat het niet door het slot van de diskdrive heen kwam heb ik er een stuk sheet voor gezet met 2 componentenlijm.

Ik heb ook een vreselijke kast, dus die ben ik ook gaan bijwerken. Hij is bijna klaar, op wat afwerking na (helaas geen digicam met baterijen)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:48
cdoens schreef op 19 april 2004 @ 13:55:

Ik heb wel geen diskdrive dichtgemaakt, maar wel een PVC buisje tot perfect aansluitende blowhole omgetovert. ;)

Binnenkort piccies...
Jij ook hier :)

Polyester plamuur is inderdaad het beste. Mijn eigen id vind ik gewone plamuur te snel breken

Eventueel kun je ook eerst purren en dan plamuren

Of purren en dan ploy plamuur gebruiken.

Verwijderd

Ik heb gewoon standaard plamuur gebruikt (had ik nog over van mijn verbouwing). En dat wordt echt keihard. Het is ook best lastig te schuren. Alleen als je erg grote stukken ineens vult (1cm dik ongeveer) wil het wel eens een beetje scheuren. Maargoed, ik heb de tijd.

Met natte vingers is het wel makkelijk af te werken (blijft niet aan je vingers plakken).

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:34

cdoens

Peugeot-gek

Als je grote ruimtes moet opvullen met plamuur, moet je dat inderdaad in meerdere lagen doen, zorg wel dat je de onderliggende laag altijd vet- en stofvrij maakt en bij voorkeur opruwt...

Heeeeej, Arnold, ik ook hier idd... ;) (Zitten je "oogjes" er al in???)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:07

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
je kan in de modelbouwzaak ook kunststofplamuur krijgen.. dat lijkt me iets beter geschikt voor al die plastic frontjes..

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-11 13:39
TIP: Het strijken van bolle vlakken kun je heel mooi doen met een oud pinpasje, werkt ideaal :*)

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 10:41
Wat is er mis met een standaard plamuurmes?

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Een plamuurmes is niet flexibel genoeg.
Én bijkomend voordeel van een pasje is dat je hem naderhand met de 2 componenten overblijfselen gewoon wegpleurt. Geen moeite doen om je plamuurmes schoon te krijgen *D
Pagina: 1