Toon posts:

[Edimax 6104K] Werkt, maar onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Op zoek naar een low-budget oplossing om 2 computers thuis op het internet aan te sluiten kwam ik @ MyCom een Edimax 4-ports Broadband router tegen, de 6104K.
De router werkt perfect, stabiel en dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht van een product dat €35,- kost.

Het eigenaardige is dat ik niet op de webpage van de router kan komen nadat deze eenmaal is ingesteld en een dag (of twee dagen) eenmaal werkt. Wanneer ik dan vervolgens 192.168.2.1 intik blijft Internet Explorer de pagina laden maar er verschijnt niets. Wanneer ik een 'ping' uitvoer is de router gewoon aanwezig. De router blijft ook sowieso werken, ik kan internetten.
Verder heb ik ook de nieuwste firmware versie gedownload en geinstalleerd, maar dat mocht niet baten.

Als ik de webpage van de router tevoorschijn wil zien komen moet ik elke keer de adapter er even uithalen, zelfs als ik de resetknop gebruik blijft de router onbereikbaar, alleen nadat de stroom er even af is geweest kan ik de webpage weer op.

Samenvattend:

- Internet explorer (192.168.2.1) ... gebeurt niets
- Ping (192.168.2.1) de router is er en werkt ook, ik kan internetten
- Telnet (192.168.2.1) ... gebeurt niets
- Nieuwste firmware ... helpt niet
- Resetknop ... helpt niet
- Power down ... HELPT :)

Wie o wie denkt hier met me mee of weet het antwoord?

Bij voorbaat dank,
So Solid

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels de router bij MyCom weer omgeruild maar dat mocht niet baten

:( Anger Rage Fury Curse :(

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Welk IP-adres heeft je pc?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
192.168.2.100

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Stel hem handmatig in op 192.168.1.20 ofzo en probeer dan je modem te bereiken.

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op 15 mei 2004 @ 10:40:
Stel hem handmatig in op 192.168.2.20 ofzo en probeer dan je modem te bereiken.
Oke zal het vanavond proberen. Ik weet niet of het trouwens zal werken. Mijn range is default 192.169.2.100 tot en met 192.168.2.200 Wanneer ik mijn tweede pc aanzet zou deze dus een IP tussen de 192.168.2.101 en 192.168.2.200
Maar wanneer ik mijn tweede pc aanzet kom ik de router ook niet op.

Maar ik zal vanavond proberen de IP te veranderen in een waarde binnen de range, en anders de range aanpassen of statische IP's te gebruiken.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bij nader inzien denk ik ook niet dat het werkt, maar hé kost niks. Succes.

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op 15 mei 2004 @ 10:51:
Bij nader inzien denk ik ook niet dat het werkt, maar he kost niks. Succes.
ghehe ... thnx... ik denk dat het misschien een rare combinatie is o.i.d. Maar ik heb nog een jaar garantie dus mocht ik er over een paar weekjes genoeg van hebben dan ga ik de router terugbrengen. Het viel me trouwens op dat via google ik maar een identieke probleem met deze router heb gevonden, iemand @ FOK welk ook geen oplossing wist/kreeg.
Pagina: 1