Toon posts:

FONT: Convert bmp - ttf

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit is misschien afgezaagd maa rhet volgende ben ik mee bezig.Ik heb eerst gezorgd dat ik een TTF naar een bitmap font heb geconverteerd.Dit heb ik met Fontographer gedaan.Met Softy probeerde ik vervolgens de "spacing" en "kerning" te veranderen van het bitmap type.Maar dat kan je alleen maar realiseren per lettertypegrootte!..Dus ik zou dan voor elke grootte,12,13,14......72 alles moeten aan passen en dan weer opslaan.Ik heb wel een bestand waar de verschillende groottes in zitten.Maar ik wil spacing en kerning 1 keer doen en dat ie dan doorgevoerd word naar de andere groottes automatisch.De titel van deze topic is niet helemaal juist maar kon geen andere verzinnen.
Ook een issue is dat ik de BMP font in de winnnt map zet onder fonts..Dan krijg ik hem alsnog nergens te zien,Word,Paint of frontpage enz..
Heeft er iemand enig idee hoe ik dit het beste kan oplossen?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49
Het zal de duidelijkheid van je verhaal zeker ten goede komen als je eens wat alinea's zou aanbrengen in het bovenstaande... :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Volgens mij kun je beter een fatsoenlijk font-bewerkingsprogramma gebruiken.

En inderdaad, je zinnen lopen niet.

[ Voor 21% gewijzigd door André op 19-04-2004 13:21 ]

Verwijderd

Mag ik vragen WAAROM je er een bmp font van gemaakt hebt? ttf's hebben toch op alle vlakken voordelen tov bitmap fonts?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excusses voor mijn taalgebruik.

ik werk voor UPC, Chello Media Interactive Services.Daar hebben ze twee componenten.Een ervan is een "edit suite" en een ander is de "box" bij de mensen thuis.Interactieve televisie wordt hier dus gerealiseerd.

Ze werken met TTF, genaamd UPC digital, maar de box genereerd ze naar bitmapformaat.
Wanneer dit gebeurt komen de karakters niet overeen met elkaar, dan gelet op de groottes en wijdte van de karakters.
Daarom heb ik het TTF eerst naar een bitmap font gegenereerd om deze vervolgens aan te passen, te "kerning"en.Dan komen we terug op mijn bericht

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bitmapfonts moet je idd per puntgrootte veranderen; da's de pech die je hebt. Pas 'm eerst met een goeie font-editor aan in TTF formaat, en zet 'm dan om naar bitmap om jouw uiteindelijke resultaat te behalen.

Verwijderd

Topicstarter
NIEMAND????????????????????????????
Dit is een serieuze issue, maar zo wordt het niet bekeken, bedankt

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31

Pelle

🚴‍♂️

He nou zal hij mooi wezen, waar zie jij dat het niet zo bekeken wordt? Blijkbaar wil je iets wat gewoon niet kan. En dan is daar maar één term die daarbij past: pech voor de ei-leg.

Verwijderd

Topicstarter
Behalve als er geld op tafel komt dan kan het wel.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:41
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 10:15:
Behalve als er geld op tafel komt dan kan het wel.
Precies. Maar daarvoor ben je hier niet op de juiste plaats.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1