Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Orange dekking Gelderland steeds minder

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik heb iets meer dan een jaar terug een nieuwe mobiel gekocht, een Ericsson t68i met een Orange €20,- abonnement voor 2 jaar.
Ik kocht hem omdat ik altijd al Dutchtone / Orange had en er in Den Haag waar ik toen woonde prima bereik was.

Echter, ik ben naar de Achterhoek verhuisd (denk aan Arnhem, Doetinchem) en ik reis één keer per week naar Zwolle, dus vanaf Arnhem een eindje noordwaarts.

Het is voor mij een gewoonte dat ik thuis amper bereik had, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn huis, zodra ik buiten sta heb ik ca. 2 streepjes en kan ik bellen. Daar leef je mee. Zodra ik richting het westen ga (Utrecht, Randstad) heb ik na dat bosgebied bij Ede-Wageningen prima bereik.
Afgelopen week stond ik echter in Zwolle en ik had 'Geen Toegang'. Ala, naast een ziekenhuis, dat zal wel storen. Op school ook weer: 'Geen Toegang'. 'Geen Netwerk' of iets dergelijks. Zelfs op het treinstation had ik geen netwerk.
Netwerk zoeken geeft aan dat er geen netwerk is. Wanneer hij het wel vindt, krijg ik in eerste instantie oranje streepjes - twee ofzo, en kan nog steeds niet bellen. Er staat dan vaak een blauw haakje boven, dat zal wel in de handleiding staan maar ken ik zo niet. Maar nu komt het, zelfs als ik groene streepjes heb, een stuk of drie, kan ik wel bellen maar wordt de oproep na 2 seconden afgebroken zonder melding. Hij zegt dan "Bezig met bellen $naam..." en zodra je verwacht dat er "Bezig met verbinden met $naam" moet komen, slaat hij dood en kan ik het wel vergeten.
Smsjes evenzo, ik kan er geen peil op trekken wanneer ik bereik heb of niet.

Het gebeurde eerst alleen dus rond Doesburg, en als ik naar Zwolle ging, maar nu gebeurt het ook bijvoorbeeld midden in Arnhem. Dat is toch een grote stad, daar staan toch genoeg zendpalen? :'(

Ik word er helemaal dol van en ben al gaan zoeken naar halve oplossingen, zoals telefoon netwerk laten zoeken, netwerkkeuze prioriteiten veranderen (ik heb geen Duitse netwerken in de lijst staan, misschien dat dat helpt in deze regio...). Ik heb ook al de batterij en simkaart er een keer uitgehaald en de contactjes schoongewreven, maar daar kan het simpelweg niet aan liggen.

Ik heb wel eens van stickers gehoord, bij de Conrad te bestellen geloof ik, die het bereik van je telefoon verbeteren. (er zit toch al geen antennetje buiten op dat ding). Werkt dat?
Tweede oplossing is mijn abonnement om laten zetten in PrePaid, met een smoes, want ik moet nog 1 jaar. En dan dat Prepaid kaartje verkopen (ben ik dan ook mijn nummer kwijt?) en een nieuwe aanschaffen bij een andere provider. Omslachtig allemaal. :{

[ Voor 7% gewijzigd door Dark Blue op 19-04-2004 12:55 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:21 ]

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11 10:47

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Wat je zou kunnen doen is op de site van orange naar het dekkingsgebied kaartje kijken. Als er dekking staat aangegeven het gebied waar jij geen bereik hebt kan je dit dus aantekenen bij Orange. Het valt in ieder geval te proberen.

Overigens kan je je nummer meenemen met behulp van nummerbehoud (ook van pre-paid) maar je kaartje word wel waardeloos daarna (dat ouwe pre-paid-kaartje dus).

Zie hier. Je kan Orange tot op het bot afbranden.

http://www.orange.nl/orange/waarom/netwerkgarantie.php

You go girl!!!!!1

(ik sta achter je ;))

edit;

Ik zit zelf in Arnhem (Velp eigenlijk) Met orange free 20 en overal in de omgeving wel vol bereik en dat met een antieke Nokia 5510

[ Voor 12% gewijzigd door MixingMastersM op 19-04-2004 13:21 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:26
Wat zegt Orange zelf?
Ik heb een soortgelijk probleem in Weert met mijn abotje, alleen dan nog ietsjes irritanter.. Ik heb volledig bereik; hele balkje van mijn S55, 6210, 6310 en 6600 vol (ja; moest maar eens meerdere telefoons proberen volgens de Orange helpdesk).. Maar als iemand mij belt, dan krijgt ie direct de voicemail.. (Dit kom niet altijd voor, maar wel regelmatig)..

Het irritante is dan ook nog dat ik pas uren daarna een sms krijg dat ik een voicemail heb; net alsof de mast mijn gsm kwijt is, maar mijn gsm de mast niet..

Mijn ervaring: Flink (maar wel netjes) zeiken tegen de klantenservice; komen ze met een oplossing dan is het mooi, zoniet dan even doorzeiken voor een andere oplossing of een geld terug optie (ik heb al een aantal keer wat euro's terug gekregen voor het continue bellen naar de klantenservice en extra netwerkgarantie)

Pvouput live

Verwijderd

Probeer inderdaad eens te testen met een andere telefoon, sommige SE telefoons hebben last van ontvangstproblemen.

Verwijderd

Toen het "no access" verhaal zich bij mij aandeed had ik nog goede hoop. Nu loop ik inmiddels met een Nokia 6310i :(

geen toegang en vol / geen bereik betekend problemen met de antenne van de T68i. Ik heb de mijne naar Orange op moeten sturen / een koerier kwam hem ophalen en daar hebben ze de antenne vervangen en met andere schoefjes vastgemaakt.

"Dan moet het probleem opgelost zijn!" Nouja, als klantenservice dat roept wordt je blij!

Maar helaas paar maanden later weer zelfde probleem, dus uiteindelijk na 3 reparaties een ander toestel.

Bottom line: T68i & Orange netwerk is door bepaalde GPRS dingen en antenne gedoe niet handig. Ik heb dus geen oplossing gevonden en na 1.5 jaar een nieuw apparaat van ze gekregen omdat ik al genoeg reparaties had gehad en zelfd nieuwe toestellen.

Veel succes met jou telefoon in ieder geval!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00

Smarron

The bend

Bel even Orange op. Er moet een probleem zijn wat in ieder geval niet aan de dekking van Orange ligt. In Arnhem is voldoende bereik normaal gesproken (Lijkt me ook logisch, anders zouden er 50.000 mensen ofzo geen bereik hebben). Er kunnen werkzaamheden zijn. Maar bovenstaande tips zou ik zowieso even proberen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Tsja, ik zit denk ik net boven de 'n' van Arnhem, daar bij dat omhoog piekende stukje snelweg. Het is daar wat licht oranje bewolkt, maar dat mag nog geen slechte dekking van Zwolle tot aan Arnhem geven en alles daar tussenin.

Ik geloof eigenlijk eerder in het verhaal van wat sommigen zeggen: mijn telefoon gaat kaduuk of is nooit zo geweldig geweest. Ik sprak van de zomer een maat van me die dezelfde had, en hoewel hij toen (en ik ook nog geen) netwerkproblemen had, vond hij de telefoon wel rampzalig traag bij het opstarten en vervolgens functies als telefoonboek en snelkieslijst opvragen. Lag aan een bug in de software...

Ik wil Orange best bellen, maar wilde eerst hier eens peilen wat ik kon doen. Met hulpeloos opbellen kom je vaak niet zo ver, ik wil ook zelf een oplossing voor kunnen dragen of tenminste weten of ik in mijn recht sta. Vanavond eens even wat over die netwerkgarantie opzoeken, ik zit hier op mijn werk... ;)

Bedankt tot zover!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ligt denk ik aan je gsm,

* Luuk heeft in Doesburg/Angerlo en omstreken wel altijd goed bereik met dutchto.. ehm, orange :)

Verwijderd

G-PHREAK schreef op 19 april 2004 @ 15:00:
ligt denk ik aan je gsm,

/me heeft in Doesburg/Angerlo en omstreken wel altijd goed bereik met dutchto.. ehm, orange :)
T68i i.c.m. met Dutchtone/Orange kan inderdaad problemen geven. (Een vriend van me had het helemaal voor elkaar: ging op vakantie en liet een werkende mobiel thuis. Toen hij terugkwam kon hij er nauwelijks nog mee bellen, terwijl een kaart van bijv. KPN het wel goed deed. Zijn kaart deed het in mijn Nokia weer wel goed....)

Vage problemen dus. Hij heeft zijn toestel verkocht aan iemand en een andere geregeld.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 15:10 ]

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:21 ]

• TweeB
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb exact dezelfde combinatie. Een orange free 40 abo met een t68i. Na 3 maanden totaal geen ontvangst meer op mijn werk en een paar dagen later ook niet meer thuis. Wel een goede ontvangst in mijn (reserve) 6110.
Terug naar de shop, telefoon omgeruild voor een nieuwe t68i. Das inmiddels 3 maanden terug en nu begint het gez--k alweer. Geen ontvangst op mijn werk, of alleen maar belgisch of duits netwerk. (woon dus in zuid-limburg) en zelfs thuis alleen maar buitenlandse netwerken.
Ik ga geloof ik terug naar de shop en ruil hem om voor een nokia of een t610 of zo.

edit typo

Verwijderd

BBaz schreef op 19 april 2004 @ 15:15:
Ik heb exact dezelfde combinatie. Een orange free 40 abo met een t86i. Na 3 maanden totaal geen ontvangst meer op mijn werk en een paar dagen later ook niet meer thuis. Wel een goede ontvangst in mijn (reserve 6110).
Terug naar de shop, telefoon omgeruild voor een nieuwe t68i. Das inmiddels 3 maanden terug en nu begint het gez--k alweer. Geen ontvangst op mijn werk, of alleen maar belgisch of duits netwerk. (woon dus in zuid-limburg) en zelfs thuis alleen maar buitenlandse netwerken.
Ik ga geloof ik terug naar de shop en ruil hem om voor een nokia of een t610 of zo.
Mijn T610 doet het nu "al" bijna 5 maanden goed met Orange....

/me zoekt een stuk ongelakt hout....

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43
Hier is een heel topic over, aankloppen bij sonyericsson en je sleept er een T610 uit.
Ben/T-Mobile & T68i

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Mijn vriendin woont in Doetinchem en ik zelf kom uit Zaandam. Ik kom daar nu inmiddels al 3 jaar met m'n Orange abo en ik heb nog NOOIT problemen gehad in de Achterhoek. Niet in Doetinchem, Arnhem of waar dan ook. Zeker niet dat ik GEEN TOEGANG krijg tot het Orange netwerk. Het wordt ook niet beter of minder als ik daar heen ga of terug ga. Ik heb daar altijd bereik. In het begin was er een stukje van 300 meter op de A18 waar ik geen bereik had. Maar dat was na 6 maanden ook niet meer het geval..

Ik denk eerder dat je een probleem hebt met je telefoon. Succes ermee!!

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 15:08:
Ontvangst in Doesburg is echt met alle providers gewoon prima, zelfs binnen. Dus eventuele ontvangst problemen zitten gewoon in de telefoon. Het lijkt me niet dat je je provider daarvoor verantwoordelijk kunt houden.
ik had met Vodafone in veel gebieden in Doesburg geen bereik (vooral in het gebied waar de nieuwe Rabobank zit) :(

Verwijderd

.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:21 ]

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:20:
[...]

'had', dus nu niet meer? Daar bij de rabobank kom ik eigenlijk nooit. In de Beinum en binnenstad is alles prima.
'had' = 2 maanden terug ofzo ;)

beinum en binnenstad was idd prima

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ja, ik heb eigenlijk door heel Doesburg prima bereik, hoe dichter bij de kerktoren ik kom hoe beter :P
Maar vandaag, ik zat op mijn werk (schuin tegenover de Rabobank :w ) en ik had dus gewoon _geen_ bereik. Toen ik naar huis fietste kreeg ik heel even Orange, maar toen ik een nummer belde viel het bereik weg. Ik zit hier trouwens op de Ooi, vlak naast die Anne Frankschool, ik vraag me nog steeds af of die zendmast nou een telefoonmast of een luchtalarm is... :?

Nou ben ik al wat meer freaky geworden want de draadloze telefoon hier in huis kreeg ook gisteravond kuren, ik stond 2 meter van het basisstation af en ik kon niet opnemen, want mijn telefoon kon zijn basisstation niet vinden 8)7
Ik was al bijna bang dat het aan mij lag, elke draadloze telefoon die ik nu aan mn oor hou geeft spontaan de geest, zo lijkt het.

Volgens mij is mijn t86i na een jaar gebruik echt 'op' als in wat jullie noemen, het ding heeft gewoon bij mij totaal geen ontvangst meer. Geen ontvangst binnenshuis is bij ons gewoonte, als mn zwager hier zit met zijn KPN mobiel, heeft hij ook maar amper 1 streepje :P ... en met mijn T18s had ik ook altijd weinig bereik binnen.

Damn,... ik heb totaal geen geld voor een nieuwe telefoon, of zin om er één te kopen, kom nou, zo'n ding moet toch gewoon jaren werken :'( ... als ik er weer een wil is het een Ericsson, daarvan ken ik de interface uit mn hoofd, ik heb tussen deze en mn vorige heel even een Philips Fisio gehad, maar daarvan kon ik het gewoon niet eens worden met de interface.

Zou er een manier zijn om aan een andere Ericsson te komen, zonder dat ik eerst 3 maanden opsturen, terugkrijgen etc. moet doorstaan? Ik ga zo maar mn sim in mn oude foon zetten... mn t18s.. die werkt tenminste, als ik maar niet op het display druk :+

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Blue op 19-04-2004 19:14 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 21:28

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

DarkBlue, gewoon even bellen met SonyEricsson, verhaal lief uitleggen en vragen of ze je beetje coulant kunnen helpen met reparatie. Toestellen hebben (bij nokia iig ) langer dan een jaar garantie.

En het lijkt wel alsof jouw huis ook niet optimaal geschikt is voor draadloze communicatie. Is het nieuwbouw of hele oude bouw? Zit er veel beton (met ijzer) in de muren?

[ Voor 31% gewijzigd door sebastius op 19-04-2004 19:19 ]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Dit is... een huis uit 1965, mét spouwmuren... geen ijzer in de muren... maar wel ijzer in de grond: ons hele huis is geplaatst op een staalconstructie, met ijzerweefsel ofzo... :? lk weet niet hoe de vork precies in de steel zit, maar dat het de telefonie niet bevordert, kan ik je zo wel zeggen.

Ik ga morgen SonyEricsson eens bellen inderdaad, dat lijkt me een prima plek om te beginnen. Moet ik ze zeggen dat dit probleem vaker voorkomt, of me gewoon van de domme houden? In geval 1 denken ze vast dat ik er een nieuwe telefoon uit wil slaan en in geval 2 zullen ze me braaf alle procedures van het opsturen en terugkrijgen laten doorgaan. En dáár heb ik geen zin in, tenzij ze me een vervangende telefoon geven...

Ik ga trouwens zaterdag naar Arnhem, misschien kan ik daar nog even bij de Orange shop aankloppen (die hadden ze geloof ik daar). Kunnen ze daar iets voor me doen, of moet ik gewoon SonyEricsson platbellen?

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11 10:47

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Je kan best naar die Orange-shop gaan in Arnhem. Je houd je gewoon van de domme en vertelt ze dat je geen bereik hebt daar en daar dan merk je vanzelf wat ze voor je kunnen doen ;)
Pagina: 1