Ik heb een DLL in vb.net met daarin wat standaard functionaliteit die ik in meerdere applicaites gebruik.
Nu ben ik aan die DLL Exception Handling aan het toevoegen (ja, ik ken het ms exception block..).
Ik schrijf wat gegevens weg naar ondermeer de Eventviewer. Daarbij wil ik graag vermelden in welke applicatie de fout onstaant. Dus de naam van de appliciatie waarin ik mijn DLL gebruikt.
Hoe kan ik vanuit de DLL achterhalen welke applicaties heb gebruikt?
De applicatie gebruikt mijn DLL dmv van een reference en import statement. Alle exceptions in de applicatie worden afgevangen door een shared sub in mijn DLL.
App code:
Dll code:
Nu ben ik aan die DLL Exception Handling aan het toevoegen (ja, ik ken het ms exception block..).
Ik schrijf wat gegevens weg naar ondermeer de Eventviewer. Daarbij wil ik graag vermelden in welke applicatie de fout onstaant. Dus de naam van de appliciatie waarin ik mijn DLL gebruikt.
Hoe kan ik vanuit de DLL achterhalen welke applicaties heb gebruikt?
De applicatie gebruikt mijn DLL dmv van een reference en import statement. Alle exceptions in de applicatie worden afgevangen door een shared sub in mijn DLL.
App code:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
| try ... catch e as exception mijndll.catchexception(e) end try |
Dll code:
Visual Basic .NET:
1
2
3
| shared sub catchexception(byval e as exception) <hier dus een manier om achter de applicatienaam te komen die de methode aanroept> end sub |