Toon posts:

WELKE HD voor Clarkconnect server

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal ik ben van plan een clarkconnect server op te bouwen met een 120GB harde schijf. aan een asus p2b-ds moederbord.

welk merk harde schijf raden jullie mij aan en ik zag een keer een liquid uitvoering staan bij western wat houdt dit in

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 12:23 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 19:44
Voor een clarkc connect servertje maakt dat niet zoveel uit. Ligt eraan wat je gaat doen. :)
Samba, ftp, proxy, dns, dhcp? Dat is wel handig om te weten.
Ligt ook voornamelijk aan je eigen voorkeur. De ene zegt Seagate, en de andere weer maxtor.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-03 17:26

SiGNe

Ook hoi!

Liquid bearing is vloeistof gelagerd, dus stiller.
maxtor heeft dat ook.

Niet?
[Specs]

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:27

Oceria

I've been in between....

Voor een volledige CC install heb je nog geen 2 gig nodig, dus de overige 118 Gig kun je vullen met files voor fileserver en ftp. Ruim voldoende lijkt me.
CC is echter nog niet gebaseerd op de nieuwe 2.6.x kernel en je harde schijf zal dus in principe altijd blijven draaien. Een disk die daar tegen bestand is is dus aan te raden. als je PC 24/7/52 moet draaien kun je beter naar scsi uit gaan kijken. Anders bijvoorbeeld 5400 schijven in raid 1 of 5 setup.
LET OP: SATA wordt nog niet ondersteund door CC !!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wel erg simplistisch dit. Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je een HDD moet uitzoeken. Zo moeilijk is dat eigenlijk ook weer niet ;)

Dit topic is gesloten.