Jaah. Ik heb eerst al mijn eerste Asus CUV4X verknald, ingeruild, maar hoe krijg ik nu dat moederbord in de kast zonder dat 'ie de kast raakt (dus zonder kortsluiting). Dus met een plasticje ofzow tussen de schroef en mobo. Maar er zitten maar 2 plastic schroefjes bij! Dus nu is het net een schommel... Iemand met een CUV4X die me kan vertellen hoe ik het mobo veilig mijn kast in krijg?
Heb je wel de afstands bussen op je plate geschroeft??????????????????????????????
Eat right. Stay fit. Die anyway.
Volgens mij ben jij gewoon helemaal geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bedoel je die gouden schroefjes die je aan de ene kant de kast in moeten schroeven zodat daar weer de schroefjes in kunnen?
Maar die zijn toch ook van metaal? Maar volgens mij zijn dat idd de schroefjes die ik daarvoor moet gebruiken.
Bedoel je die gouden schroefjes die je aan de ene kant de kast in moeten schroeven zodat daar weer de schroefjes in kunnen?
Maar die zijn toch ook van metaal? Maar volgens mij zijn dat idd de schroefjes die ik daarvoor moet gebruiken.
Waar je die 'schroefjes' in je mobo moet schroeven hebben ze een plekkie gemaakt dat wel in contact mag staan met de kast.
Kijk er maar naar, mooi randje zit om het gaatje heen.
Kijk er maar naar, mooi randje zit om het gaatje heen.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Heeft rollercoaster vanavond toch nog wat geleerd.
Eat right. Stay fit. Die anyway.
Ja, Macros, maar die gouden schroefjes zijn ook voor de afstand...
Zeker wat geleerd, nu de rest van de pc ff in elkaar rammen en dan kom ik vannacht niet meer achter mijn pc vandaan.
Zeker wat geleerd, nu de rest van de pc ff in elkaar rammen en dan kom ik vannacht niet meer achter mijn pc vandaan.
Verwijderd
In principe zitten behoren er voldoende plastic afstandbusjes (zg. 'spacers') bij je behuizing te zitten als je deze koopt. Mocht dit niet zo zijn, vraag dan 's beleefd aan je PC boer of je er een paar kan kopen. Meestal kun je ze zo meekrijgen. Verder staat er waarschijnlijk in de handleiding van je moederbord hoe je het geheel in je behuizing moet vastzetten. Misschien handig om even te lezen.
Helaas, dat staat dus niet in de handlanding, zo ook niet waar de H.D.D. LED in moet?! In de message LED misschien? Of de SMI Lead?
Maarre met die gouden schroefjes erin moet het goed gaan in?
Maarre met die gouden schroefjes erin moet het goed gaan in?
Verwijderd
ja moet goed gaan dan, ook ff die LED info staat wel in je handleiding, ben nu op m'n werk dus heb ff geen boekie bij de hand maar ik weet nog dat het erin staat
Ja, LED info staat er heel mooi en precies in uitgelegd, maar ze zijn de HDD LED vergeten, maar ik zal dat ding wel weer es ff goed doorlezen, want het zal niet de eerste keer zijn dat ik iets over het hoofd zie...
bij geen enkele kast zitten nog van die kunststof af stands bussen tegen woordig zijn ze van metaal of messing en je moet ze gebruiken anders gebeuren er enge dingen vrees ik.
En waar zijn die blauwe gevallen eigenlijk voor? Ze verbinden 2 'pins' met elkaar geloof ik, maar die heb ik toch ook nergens nodig?
Sorry gasten, maar ik ben nou eenmaal geen hardware expert, dat 'wordt' ik...
Verwijderd
De kontakten tussen je mobo > bussen > plaat worden geisoleerd door de print van je mobo!!!
Sjeezus we zitten hier toch op 'Tweakers' en niet bij een hobbyclub
Sjeezus we zitten hier toch op 'Tweakers' en niet bij een hobbyclub
Volgens mij beschrijf je hier het fenomeen 'jumper'!Op maandag 18 december 2000 20:05 schreef RoLLeRCoaSTeR het volgende:
En waar zijn die blauwe gevallen eigenlijk voor? Ze verbinden 2 'pins' met elkaar geloof ik, maar die heb ik toch ook nergens nodig?
Die dienen er idd voor om twee pinnen te verbinden. Die heb je pas nodig als je een bepaalde functie/optie van je mobo moet in/uitschakelen door twee pinnen te 'jumperen'. Zie mobo handboek.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Verwijderd
Bedoel je mischien de jumpers, of de dipswitches voor het overclocken???
Sorry Hyp Hyper was me voor toen ik dit berichtje aan het typen was!
Sorry Hyp Hyper was me voor toen ik dit berichtje aan het typen was!
Geef mensen die wat minder weten alsjeblieft de kans om wat te vragen en wat op te steken!Op maandag 18 december 2000 20:11 schreef Flokje het volgende:
De kontakten tussen je mobo > bussen > plaat worden geisoleerd door de print van je mobo!!!
Sjeezus we zitten hier toch op 'Tweakers' en niet bij een hobbyclub![]()
![]()
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Verwijderd
Daar heb je gelijk in, maar dit was wel een inkoppertjeOp maandag 18 december 2000 20:14 schreef triple--6 het volgende:
kan voor alles zijn, bios resseten enz
Verwijderd
Ik had helemaal geen afstandbusjes nodig. In een beetje moderne ATX kast zitten de schoefplekken op een verhoging en de randen rondom het gat op printplaat zijn geisoleerd van de rest. Dus er kan geen kortsluiting ontstaan.
Die doorverbinders/jumpers heb je niet nodig. Maar kunnen makkelijk zijn om je videokaart te jumperen naar AGP 4x. Helaas heb ik een StealthIII 540 en die kan niet op AGP4x lopen op dit moederbord :(
Die doorverbinders/jumpers heb je niet nodig. Maar kunnen makkelijk zijn om je videokaart te jumperen naar AGP 4x. Helaas heb ik een StealthIII 540 en die kan niet op AGP4x lopen op dit moederbord :(
Verwijderd
SSSSSSSSShhhhhhhhiiiiiiiiiiiitt
die rollercoaster heeft gewoon z'n eerste mobo plat op z'n kast geschroefd
ik heb zo'n idee dat er nog wel meer door gaat branden
als je de HDD led zoekt moet je maar in je handleiding kijken naar ide led ofzoiets
was bij mij vorige asus ook zo
was bij mij vorige asus ook zo
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Eens moet de 1e keer zijn, ik weet nu hoe het moet en het was idd niet slim. Maar ik zal andere mensen nu wel kunnen helpen, wat jij niet kan...Op maandag 18 december 2000 23:58 schreef Flamez het volgende:
SSSSSSSSShhhhhhhhiiiiiiiiiiiitt
Trouwens, heeft iedereen ineens een PIII 800 of zo? Dacht ik origineel te zijn...
Pagina: 1