Club3D 9500, niet meer@9700 met Nforce2

Pagina: 1
Acties:

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 12:10
Hey tweakers,

Ik heb een probleem ndat ik een nieuw moederbord heb geinstalleerd. Het is een A-open ak97d-400nv (nforce2 400/ultra) en alles draait perfect, maar mijn radeon 9500 die eerst als 9700 door het leven ging loopt in dit systeem vast, zowel in spellen als in benchmarks.

Bij 3D mark 2003 gebeurd het altijd in de eerste 3 seconden van de nature test en dan maakt het niet uit of de kaart en/of het systeem overgeklokt is of niet. Als 9500 heb ik nergens last van, alleen van lage scores :(.
Ik heb de kaart ook nog uitgeprobeerd in een ander systeem, daar werkte ie nog steeds probleemloos als 9700.

Onderstaande heb ik al uitgevoerd:
- Schone installatie 2000/XP
- Bios update
- Alles uitgeschakeld (floppy, netwerk, geluid, default settings, agp 8X, fast writes etc.)
- Verschillende catalyst drivers
- Verschillende nforce drivers gebruikt (of geen drivers)
- Geen servicepacks/wel service packs
- Mem, agp, cpu voltages aangepast

Ik bedenk me net dat ik nog een 9700 pro bios erin heb geflashed, kzal deze nog eens vervangen door het originele bios. Misschien dat 't met de mem/systeemtimings te maken heeft :?

[ Voor 12% gewijzigd door noreaga op 19-04-2004 12:15 ]

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-07 15:29
Die bios reflashen met origineel en dan softmodden (omega drivers dus)
Suc6

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Welk systeem had je hiervoor? Misschien dat je voeding dit systeem gewoon niet trekt?

• noreaga
Hiervoor had ik een Iwill moederbord met ali magic chipset. Er zaten ook 3 harde schijven in en nu nog maar 1. Voeding is een Q-tec 450W.

Als het na het bios flashen nog niet lukt vanavond dan ga ik misschien een andere voeding proberen, maar 't lijkt me dat het daar niet aan ligt, want voltages zien er goed uit en er zit nu maar 1 HD in in plaats van 3. Het probleem wordt ook niet erger bij overklokken ofzo. 3D mark loopt steeds vast op ongeveer hetzelfde punt.

• noreaga
Ik heb 't standaard bios geflashed en daarna kreeg ik de nature test van 3D mark 03 niet eens meer te zien :? Met het 9700pro bios kreeg ik de eerste 2 a 3 seconden in ieder geval nog te zien. Afijn ik verder kloten en spellen werken dus ook niet, die lopen al in het menu vast. Heb met MBM nog de voltages laten opslaan, maar die zien er stuk voor stuk goed uit, ook op het moment van crashen...

Had het 9700pro bios teruggeflashed en de kaart weer werkend als 9500, btje oc-en en ik kwam op 430mhz uit :), maar toch veel trager dan op 9700 natuurlijk.
Wilde het daarna nog 1 keer proberen met de DNA-drivers en nu lukte het ineens wel om hem gemod te laten draaien en snapte er dus geen zak meer van.

'N dag later liep alles weer vast 'as usual', dus ik comp uitgezet en weer aan...blijkt dat alles ineens weer zo stabiel is als 'n huis.

Misschien is er hier een Sherlock Holmes met een mogelijke verklaring, want ik heb dus echt geen clue.