Toon posts:

[HTML] Random number generating

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,

Ik ben op zoek naar een script voor HTML of een set commands in HTML (of CSS) dat het volgende doet :

- Een button generenen.
- Wanneer men op de button klikt, moet er een willekeurig getal verschijnen.
- De getallen moeten in een database komen staan (op volgorde), om te verkomen dat er een dubbel getal gegenereert wordt.

Is hier er een bepaalde code (misschien CSS, hoewel ik hier geen ervaring mee heb) of een bepaald script voor bekend, wat hiermee om kan gaan ?

P.S. Ik heb het topic hier geplaatst, aangezien ik niet weet of dit mogelijk is met alleen HTML of CSS, of met een script (waar het topic in dat geval naar hier gehoord.

Alvast bedankt voor de eventuele moeite die gestoken is om mijn vraag te beantwoorden.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 16:20
Je kan het beste een random-getal laten genereren door PHP of ASP. Deze controleert dan meteen of het getal al bestaat in een database. Met alleen CSS of HTML zal het niet lukken. Met JavaScript kom je wel al een heel eind, maar met alleen JavaScript kan je niets opslaan in een database.

[ Voor 37% gewijzigd door TRON op 19-04-2004 12:13 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:01
HTML is een opmaaktaal. HTML / CSS kan dit niet. Je moet met Javascript / PHP etc aan de gang. Zou me even een beetje meer verdiepen in de materie.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

intermusic

Marc Hoekstra

Je kan het beste zoeken op google naar "random password generator + PHP" (aangezien je het in een database wilt zetten) of "+ javascript".

Verwijderd

Topicstarter
TRON schreef op 19 april 2004 @ 12:13:
Je kan het beste een random-getal laten genereren door PHP of ASP. Deze controleert dan meteen of het getal al bestaat in een database. Met alleen CSS of HTML zal het niet lukken. Met JavaScript kom je wel al een heel eind, maar met alleen JavaScript kan je niets opslaan in een database.
Ik zal eens kijken wat ik met PHP kan gaan doen, thanks.
willem169 schreef op 19 april 2004 @ 12:13:
HTML is een opmaaktaal. HTML / CSS kan dit niet. Je moet met Javascript / PHP etc aan de gang. Zou me even een beetje meer verdiepen in de materie.
Ja, ik vermoedde het al, maar ik wilde het toch nog effe checken. Ik heb het topic dus gewoon hier geplaatst omdat het immers in het HTML-pagina gemerged moet worden. Over die materie : Ja, I know, ik zal er binnenkort aan beginnen (PHP that is, HTML heb ik al enigszins onder de knie).
intermusic schreef op 19 april 2004 @ 12:15:
Je kan het beste zoeken op google naar "random password generator + PHP" (aangezien je het in een database wilt zetten) of "+ javascript".
Ok, ik zal eens kijken (hoewel ik toch nog een keer PHP moet doornemen), thanks.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 12:47 . Reden: Typo ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Allemaal zeer basic javascript/PHP/whatever.. en bovendien een scriptrequest.

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 19-04-2004 14:07 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.