Zou het mogelijk zijn om via het internet een back-up van een server te maken.
Dat we hier op het bedrijf een server kopen, lekkere grote HD en vervolgens via internet / vpn een back-up van een server maken van een klant van ons.
Het voordeel is, dat de klant hier zelf niet meer om hoeft te denken.
We hebben een snelle internet verbinding en meerdere ip-addressen.
Een server van ongeveer 10GB, is dat ten eerste te doen om te back-uppen, en ten tweede kun je via een internet verbinding een back-up maken van een server ergens op de wereld?
En zo ja, zijn hier speciale programma's voor die dit kunnen doen?
Ik heb geen idee wat hier de mogelijkheden allemaal voor zijn.
Ik hoor graag wat jullie van dit plan vinden, en of er misschien al iemand is die hier kennis van heeft/ of ervaring.
aan de hardware zou het niet moeten liggen, zou dus eerst graag willen weten wat voor een mogelijkheden hiervoor zijn.
Alvast bedankt
Dat we hier op het bedrijf een server kopen, lekkere grote HD en vervolgens via internet / vpn een back-up van een server maken van een klant van ons.
Het voordeel is, dat de klant hier zelf niet meer om hoeft te denken.
We hebben een snelle internet verbinding en meerdere ip-addressen.
Een server van ongeveer 10GB, is dat ten eerste te doen om te back-uppen, en ten tweede kun je via een internet verbinding een back-up maken van een server ergens op de wereld?
En zo ja, zijn hier speciale programma's voor die dit kunnen doen?
Ik heb geen idee wat hier de mogelijkheden allemaal voor zijn.
Ik hoor graag wat jullie van dit plan vinden, en of er misschien al iemand is die hier kennis van heeft/ of ervaring.
aan de hardware zou het niet moeten liggen, zou dus eerst graag willen weten wat voor een mogelijkheden hiervoor zijn.
Alvast bedankt