[HTML/CSS] Vage bug/probleem met focussen van input's?

Pagina: 1
Acties:

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025
Sinds enige tijd ben ik hard bezig met het opbouwen van m'n eigen 'infrastructuur' voor het opbouwen van m'n applicaties.

Dit bestaat uit een aantal OO Onderdelen die goed op elkaar inhaken, en samen een voor de intranetgebruiker eenduidige en herkenbare interface bieden.

Aangezien het wel zo mooi is om dit met de leuke DHTML technieken op te bouwen, ben ik hier ook veel mee aan't experimenteren, wat op zich perfect werkt.

Alleen nu de eerste paar applicaties vorm krijgen, kom ik een zeer wazig probleem tegen:

Het makkelijkste is waarschijnlijk om het gelijk te laten zien:

http://www.zapguide.nl/bugtest/

In het tabblad 'algemeen' wordt de html pagina 'tab1.html' ingeladen, en de innerhtml hiervan wordt in deze div gezet. De tabs worden automagisch aangemaakt via een OO JS scriptje, en de data wordt ingeladen door een ietwat gehackte beehive2 versie.

Het probleem doet zich nu voor bij de <input type="text">'s bij een mouseover verandert de cursor, wat aangeeft da tje je in een textveld bevindt, maar zodra je het element aanklikt om hem een focus te geven en er wat in in te typen wordt op de een of andere manier dit niet doorgegeven, alleen als je ongeveer 2 pixels vanaf de linker border vanaf de input klikt. Erg lastig dus voor gebruikers.

Dit probleem doet zich alleen voor als de pagina dus ingeladen wordt ín de tab, als je http://www.zapguide.nl/bugtest/tab1.html los inlaadt heb je nergens last van.

Ik hoop dat het verhaal uiteindelijk nog een beetje duidelijk is, 't is wel een lap text :P

Owja b.t.w: opmerkingen over 'het werkt niet in mozilla', 'het werkt niet hierin of daarin' etc. mag je voor je laten. het gaat hier om INTRANET applicaties in een gecontroleerde omgeving.

Stop uploading passwords to Github!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Ligt er een andere layer overheen? Welk element geeft hij terug in de onclick?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Lijkt alsof er een layer overheen ligt... :?

edit:

Grrrrr. André.... :(

[ Voor 31% gewijzigd door BtM909 op 19-04-2004 11:48 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:18
Mmmz hier werkt op de rand klikken om het textveld te activeren... Kortom je kunt ook op de rechter of onderrand klikken.

Nog ff kijken of ik kan vinden waar dat aan ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 19-04-2004 11:55 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Morrar schreef op 19 april 2004 @ 11:55:
Mmmz hier werkt op de rand klikken om het textveld te activeren... Kortom je kunt ook op de rechter of onderrand klikken.

Nog ff kijken of ik kan vinden waar dat aan ligt.
In IE ligt de border buiten het element, en de border is dus wel aanklikbaar. Raar.

offtopic:
BtM909: je bent traag, en het werkt niet in Mozilla :P

[ Voor 9% gewijzigd door André op 19-04-2004 11:58 ]

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:18
Ja dat de border erbuiten ligt snap ik... Maar daarom lijkt het me niet dat er een layer overheen ligt (zou wel erg toevallig zo precies uitkomen) maar dat er eerder iets mis is met het element.

Het is alleen nogal een berg JS code die aan de pagina hangt, dus duurt ff voordat je erachter bent wat er mis zou kunnen zijn. Het lijkt me iig niet nodig dat tab1.html <html> <head> en <script> tags moet hebben, aangezien hij ge-embed wordt in een bestaand document (die ook nog eens alle JS-sen al laadt)

code:
1
2
3
4
DIV
{
z-index: -1
}

Sjah wellicht heeft het te maken dat je div's ineens op z-index -1 gaat proberen te verstoppen? Ws probeer je hiermee de dropdownlist onder het menu te krijgen, maar dat heeft weinig zin. Dropdownlists staan per definitie boven alles en alleen hiden heeft zin.

Verder heeft FORM { display: inline; } etc ook niet zoveel toegevoegde waarde... Misschien kun je de boel eerst ff opruimen, dat zoekt wat makkelijker...

[ Voor 37% gewijzigd door Morrar op 19-04-2004 12:16 ]

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025
Bug fixed :)
vraag me niet exact wát ik gedaan heb, maar ik heb ergens wat z-indexen weggehaald, en ergens anders z-indexen verplaatst en nu werkt het.

binnenkort toch die hele css maar eens opschonen O-)

[ Voor 111% gewijzigd door SchizoDuckie op 19-04-2004 13:14 ]

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1