Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ipod] connector kapot? geluid maar aan 1 kant..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vannochtend heb ik een probleem met mijn Ipod.

Ik heb sinds een aantal weken een nieuwe headphone, daarvoor gebruikte ik atijd de ipod oordopjes. Nu heb ik de MDR V-500 DJ van Sony, welke een "langere" Jackplug heeft..zoals je hier kan zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.discjockey101.com/Equipment%20jpegs/sonymdr-v500dj_2.jpg

Ik deed dus altijd een stukje van het snoer om mijn Ipod heenrollen, zodat het snoer niet teveel in de weg zat. Nu had ik er niet aan gedacht dat het aan de jackplug zou gaan trekken, dat de jackplug dus een beetje schuin zat steeds.

Nu is het probleem ontstaan dat ik nog maar aan 1 kant geluid heb..alleen maar links. En als ik de jack iets eruithaal, dan heb ik wel beide kanten, maar dan lijkt het wel of hij de mono signaal split ofzo.

DIt gebeurt wel vaker, tenminste, ik had dit probleem ook bij mijn Discman maar die was zeker 3 jaar oud..mijn ipod is nog niet eens een half jaar oud.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Oh ja, ik heb de headphone getest en die is gewoon nog goed :) en ook heb ik een andere headphone in de Ipod geprobeerd en daar was het probleem hetzelfde. Verder heb ik nog gezocht met de search, maar kon ik niet echt een relevant topic vinden..

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Er stond laatst een artikel op de frontpage met problemen van de nieuwe IPod.
Daar kwam ook naar voren dat de aansluiting van het gedeelte waar de koptelefoonstekker in gaat erg fragiel is en na verloop van tijd slechter contact kon gaan maken.

Ik weet niet of je een nieuwe iPod hebt?
Als je nog garantie hebt, dan zou ik hem natuurljk gewoon terug brengen.
Ook kan je aanspraak maken op de economische levensduur maar dat kost veekl moeite (www.staiksterk.nl) want je mag verwachten dat hij bij normala gebruik langer dan 2 jaar mee moet gaan. Je reparatiekosten kunnen dan nooit hoger zijn dan de nieuw prijs. :)

Zelf knutselen is ook een optie, maar je moet wel handig zijn om zo'n ding open te maken.
Het klinkt gewoon alsof 1 contactje los zit en dat is relatief eenvoudig te verhelpen.

// edit
mijn ipod is nog niet eens een half jaar oud.
Dan is terugbrengen denk ik de beste optie. :)

Hier is nog de link naar het artikel :
nieuws: Apple onderzoekt klachten iPod Mini-bezitters

[ Voor 13% gewijzigd door -=bas=- op 19-04-2004 10:47 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Een Ipod is een Gadget. Aangezien het probleem dus hoogstwaarschijnlijk ligt bij een fabricage fout, is het misschien handig om dit te behandelen waar de meeste gebruikers zitten.

>> Gadget Talk

Verwijderd

Topicstarter
Ja aan de garantie zat ik wel te denken en ik heb de 10 GB nieuwe ipod inderdaad..

Maar het is denk ik geen draadje, want als ik aan de jack draai dan krijg ik soms wel aan twee kanten geluid. Volgens mij is het "gaatje" gewoon een beetje wijder geworden o.i.d. Als ik de jack naar de zijkant duw dan doet ie het namelijk ook weer, maar dan na een aantal seconden niet meer.

;(

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de link naar dat artikel, ik denk dat ik maar ga kijken hoe het zit met de garantie..

Verwijderd

Er stond laatst een artikel op de frontpage met problemen van de nieuwe IPod.
Daar kwam ook naar voren dat de aansluiting van het gedeelte waar de koptelefoonstekker in gaat erg fragiel is en na verloop van tijd slechter contact kon gaan maken.
Dat was alleen bij de mini het geval toch...?

Verwijderd

Beste mensen,

Dit probleem heb ik ook met mijn Ipod 2e generatie 10GB.
Heb altijd de ipod in mijn zak, en nu is er een stukje af van het ronde waar je de plug van de oordopjes insteekt, waardoor ik maar 1 kant hoor i.p.v. 2 kanten.

Ben bij de winkel geweest, zij hebben Apple te lelystad gebeld om te vragen of dit onder de garantie valt. Waarop zij zeggen, nee, dit is een breuk waardoor ik dan kosten van 229 excl. BTW moet betalen, terwijl mij de ipod nog geen 200 euro heeft gekost in de winkel.

Bij de nieuwere Ipod generaties is dat vele male beter geintegreerd, en kan dat ronde niet kapot.

http://www.slcentral.com/ipod-mp3-player/6.JPG

Kun je het verschil zien dat het bij de nieuwe generaties wel geintregreerd is en bij de 1e & 2e generatie niet.

De man die mij heeft geholpen verzocht mij andere mensen die dit probleem hebben of hebben gehad te zoeken, dat dit evt. een ontwerpfout kan wezen. Waardoor ik dit dan kan aantonen aan apple, zodat dit dan gratis onder mijn garantie valt.

Ik hoor graag als mensen van dit probleem weten, of mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Jorgen
Pagina: 1