Toon posts:

[9800PRO]Probleem bij GTA:VC en 3DMark03

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zit dus met een raar probleem. Sinds een week doet zich het volgende voor:

• Wanneer ik GTA Vice City start, heb ik opeens geen output van me videokaart meer: me beeldscherm geeft aan dat er geen bron is.
• Wanneer ik 3DMark03 start, doen alle test het, maar wanneer hij over gaat op de CPU-test, doet zich het zelfde probleem als hierboven voor.

Na dat er ongeveer 20 seconden geen output van me VGA is, wordt het beeldscherm zwart. Ook me geluid loopt vast. Ik kan niets meer doen en moet dus rebooten.

Dit zijn mijn specs:
MSI 7012
P4 3,00 GHZ
Ati 9800PRO@9800XT snelheden mbv bios
PC3200 512MB

Wat ik al gedaan heb:
• Clean install van de drivers.

Andere spellen als CoD, SplinterCell:PT, Fifa04 doen het wel naar behoren.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 14:52
Het bovenste probleem kan te maken hebben met het feit dat het videosignaal out of sync gaat. Bijvoorbeeld op 1600*1200 @120 Hz dat zullen de meeste 17 inch monitoren niet trekken. Het probleem met 3dmark03 en de cpu test is wat vager. Hoe warm wordt je cpu en hoe wordt je voedingslijn belast? (de 12 volts bij P4's geloof ik)

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels heb ik dit probleem ook bij de Euro 2004 demo geconstateerd. De cpu is niet overclockt, de idle temp is rond de 45 graden. De voltlijn zal ik zo helpen?

Tevens een *kick*. Zouden meer mensen willen meedenken plz?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wel je monitor drivers geinstalleerd :? (dus niet een standaard VGA drivertje)

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 20 april 2004 @ 11:19:
Wel je monitor drivers geinstalleerd :? (dus niet een standaard VGA drivertje)
Yep, vroeger nooit een probleem hiermee. Het gekke is ook, dat nadat het scherm utivalt, hij na 20 sec. zwart wordt..

Verwijderd

Topicstarter
Kick^ !

Inmiddels had ik het probleem 'opeens' opgelost, maar na installatie van catalyst en omega 4.5 doet het zelfde probleem zich weer voor. Als ik euro2004 start wordt zegt me beeldscherm dat er geen input is, evenals na de hardwarerendered-tests bij 3dmark03.

Wat ik al gedaan heb: een format en schone installatie. Maar nog steeds blijft het probleem zich voordoen.

Het lijkt mij dus aan de bios-settings te liggen, maar daar weet ik weinig van af. Hardwarematig lijkt mij niet de oorzaak, aangezien ik er gewoon spellen op heb kunnen spelen, maar na installatie van een driver dit niet meer kan.

Wie kan mij weer helpen?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:46

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 10:05:
Kick^ !

Inmiddels had ik het probleem 'opeens' opgelost, maar na installatie van catalyst en omega 4.5 doet het zelfde probleem zich weer voor. Als ik euro2004 start wordt zegt me beeldscherm dat er geen input is, evenals na de hardwarerendered-tests bij 3dmark03.

Wat ik al gedaan heb: een format en schone installatie. Maar nog steeds blijft het probleem zich voordoen.

Het lijkt mij dus aan de bios-settings te liggen, maar daar weet ik weinig van af. Hardwarematig lijkt mij niet de oorzaak, aangezien ik er gewoon spellen op heb kunnen spelen, maar na installatie van een driver dit niet meer kan.

Wie kan mij weer helpen?
Hey, heb je je driver van je beeldscherm geinstalleerd?? Dus niet de videokaart driver maar van je beeldscherm?? En, wat voor beeldscherm heb je?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Pagina: 1