[VB] Maximaliseerprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Chielos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-11-2025

Chielos

Inno Mini Cooper

Topicstarter
Normaal kan je met

code:
1
        Me.WindowState = 2 'of vbMaximized

Je window maximaliseren, alleen ik heb het probleem dat ie heel het programma maximaliseert inclusief taakbalk.. Dus ik ben m'n taakbalk kwijt. En dit is erg irritant.

Weet iemand of dit een bekend probleem is? En of er een oplossing daarvoor is.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Hoe bedoel je wordt je taakbalk gemaximaliseerd?
Of bedoel je misschien dat de applicatie over je taakbalk heen maximaliseert? Da's natuurlijk wel even wat anders. ;)

Staat je scherm misschien op always on top? Laat ook eens wat meer info zien, want hiermee is weinig te doen...

My personal website

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:49

Pathogen

Shoop Da Whoop

Maakt ie er niet per ongeluk expres een fullscreen van nu?

• Chielos

Chielos

Inno Mini Cooper

Topicstarter
Ja hij maximaliseert over de taakbalk heen.. ik zal eens kijken of hij always on top staat. Ik krijg die applicatie ook net in m'n schoot geworpen..

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 12:16
Chielos schreef op 19 april 2004 @ 11:32:
Ja hij maximaliseert over de taakbalk heen.. ik zal eens kijken of hij always on top staat. Ik krijg die applicatie ook net in m'n schoot geworpen..
Volgens mij heeft dat niks met de always on top optie te maken. Misschien zou je even bij je taakbalk properties moeten kijken, of die wel always on top staat enzo

Verder kun je even bij de Form_Resize code kijken, of hij niet handmatig beeldvullend wordt gemaakt...

(En als borderstyle = none dan wordt hij ook automatisch beeldvullend gemaakt)

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• Chielos

Chielos

Inno Mini Cooper

Topicstarter
Aha, probleem gevonden.. Borderstyle staat op <none>. En dat moet ook omdat er eigengemaakte sluit en maximaliseer knoppen opstaan. Is het mogelijk om daar omheen te programmeren?

• Markieman
Chielos schreef op 19 april 2004 @ 11:42:
Aha, probleem gevonden.. Borderstyle staat op <none>. En dat moet ook omdat er eigengemaakte sluit en maximaliseer knoppen opstaan. Is het mogelijk om daar omheen te programmeren?
Uiteraard, het zal alleen wat werk vergen =)
Me.windowstate zal niet meer werken.

Je moet gewoon me.width en me.width instellen naar de breedte/hoogte van het scherm zonder taakbalk (en applicaties die zich laten 'docken' aan de rand)

Deze breedte/hoogte bepaal je mbv de API-functie GetWorkArea (uit mn hoofd)
Ik zit nu op werk en heb dus geen voorbeelden, maar even googelen zou je een eind verder kunnen helpen...

(Houdt er rekening mee dat VB rekent in Twips en API in Pixels)

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Volgens mij moet Me.Windowstate = 2 wel werken. Heb je de instellingen van je form wel goed. Te denken aan type form bijv: resizeable. Maak een nieuwe form en controlleer de instellen met die je nu hebt. En test eerst even of die dan ook de over de taakbalk heen gaat anders heb ik het fout. Kijk ook even naar de instellingen van detaakbalk dat daar wel staat altijd op voorgrond

Suc6 ermee

W3designer.nl

• Markieman
DarkSilence schreef op 19 april 2004 @ 12:22:
Volgens mij moet Me.Windowstate = 2 wel werken. Heb je de instellingen van je form wel goed. Te denken aan type form bijv: resizeable. Maak een nieuwe form en controlleer de instellen met die je nu hebt. En test eerst even of die dan ook de over de taakbalk heen gaat anders heb ik het fout. Kijk ook even naar de instellingen van detaakbalk dat daar wel staat altijd op voorgrond

Suc6 ermee
Helaas, hij moet een borderless form hebben. Als je dan Me.Windowstate = 2 doet zal deze beeldvullend worden (inc taakbalk overlappen)

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Markieman schreef op 19 april 2004 @ 12:26:
[...]Helaas, hij moet een borderless form hebben. Als je dan Me.Windowstate = 2 doet zal deze beeldvullend worden (inc taakbalk overlappen)
Had ik nog niet gelezen mijn excusses. Ja dan moet hij zelf met de breedte en hoogte gaan klooien wat de andere ook al zeiden.

W3designer.nl

Pagina: 1