Toon posts:

scrolling/fading tekst na klikken link

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken op de bekende scriptsites en proberen kom ik redelijk onvoldaan hier. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

De site wordt gemaakt omdat ik binnenkort ga trouwen en hier dus een mooie site voor wil hebben.

Mijn pagina is opgebouwd uit frames en is pure html. Het bovenste frame balkje dient voor de menutopics. Deze staan van links naar rechts en stoppen ongeveer op de helft van de pagina.

Het menu ziet er als volgt uit:

home | over ons | ouders | getuigen | guestbook <---------vrije plaats---------->

Ik wil nu hetvolgende:

Als je op getuigen klikt, wil ik graag de namen van de getuigen in de vrije plaats laten verschijnen. Dat kan op twee manieren. Scrollen van rechts naar links of faden/oplichten uit het niets.

Helaas krijg ik dit niet voor elkaar. En volgens mij kan dit toch niet moeilijk zijn.

Please some help.

oh ja, de pagina is opgebouwt uit html omdat mijn host-bedrijf geen php/asp ondersteund.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49
Je kunt als je een beetje thuis bent in Javascript een hoop voor elkaar krijgen. Denk daarbij in termen als document.getElementById en (CSS): filter:alpha(opacity=x);

Als je daar geen zin in hebt (wat ik me kan voorstellen) :P is met Flash zoiets zeer simpel te realiseren. In/out faden is een koekie in Flash, en je hostingprovider hoeft het niet te ondersteunen.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

toevoeging: heel je menu moet dan ook in flash gemaakt worden bij voorkeur

[ Voor 10% gewijzigd door 6K op 19-04-2004 10:14 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

Topicstarter
Ben niet zo bekend in dat websites bouwen. Vandaar dat ik het ook in html doe en niet opzoek ga naar een andere hoster die wel php ondersteund.

Dus ik zou toch eens moeten kijken bij de flash sites. Wellicht dat daar iets van info staat.

Ik heb namelijk eens een flash scrippie gebprobeert wat niet bleek te werken bij mij. Ik gebruik zoals ik al zei frames. Dat flashscrippie maakte een soort scrolmenuutje als je op die link klikte waar je dan de namen ingooide van de getuigen. Dit ging perfect in pagina van het frame.
Bekeek je het op de pagina waar alle frames gedefinieerd zin (index.html) dan had je een probleem want dat menuutje ging niet over de verschillende frames en verdween dus ergens in het niets, binnen het frame.

Vandaar dat ik het nu met deze optie probeer te doen.

Verwijderd

Topicstarter
6K schreef op 19 april 2004 @ 10:14:
toevoeging: heel je menu moet dan ook in flash gemaakt worden bij voorkeur
Hey ik kijk net even op je site (die in je handtekening staat) en ik gebruik een soortgelijk menu als jij. En in de lege ruimte die jij ook hebt, wil ik dan die getuigennamen laten komen

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

mja, maar mijn site is in .Net gebouwd, zonder frames
dus dat is een heel ander verhaal. En om zomaar even .net te gaan doen voor wat jij wil is een beetje overkill (ik weet niet wanneer je gaat trouwen, maar daar heb je wel ff tijd voor nodig)
bovendien blijft het idee niet anders, ook in .Net zou ik eenzelfde soort oplossing als jij moeten maken :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik het toevallig niet doen, met een andere pagina die opgeroepen wordt? Die identiek is aan de vorige maar met de toevoegingen van de getuigen namen?

Het probleem is dan wel dat waarschijnlijk alles gaat infaden of scrollen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Faden kan ook met een simpel javascriptje dat je tekst van de achtergrondkleur naar de gewenste kleur veranderd.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als je dan toch browser-specifieke proprietaire scripting gaat toepasen (dus msie-only) kun je geoon gebruik maken van MSHTML-transitions:
http://msdn.microsoft.com...eference/filters/fade.asp

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
RM-rf schreef op 19 april 2004 @ 10:54:
als je dan toch browser-specifieke proprietaire scripting gaat toepasen (dus msie-only) kun je geoon gebruik maken van MSHTML-transitions:
http://msdn.microsoft.com...eference/filters/fade.asp
Als dit alleen werkt onder Internet Explorer dan wil ik het liever niet toepassen. Anders heb je kans dat bepaalde bezoekers die pagina's niet eens kunnen bezoeken.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31

Pelle

🚴‍♂️

Ze kunnen de pagina wel bezoeken, alleen zien ze dat fade-effect niet.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als je het dan toch low tech wilt doen, kan je dan niet een geanimeerd gif bestandje maken waarin je dus de namen laat zien en die in en uit laten faden? Zonder enige vorm van scripting is hier nog wel het een en ander mee te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door GambitRS op 19-04-2004 11:26 ]

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een leuk text scroll dingetje gevonden. Ben alleen de pagina kwijt.
Het is javascript en het laat tekst zien die van rechts naar links scrollt. Volledig aanpasbaar: kleuren, scrollsnelheid, grootte, etc.

Ik ga het volgende doen:

Normaal als je op een menu link klikt opent de respectievelijke pagina. Ik ga voor het menu twee frames maken: Een die de standaard menu items weergeeft. En een die ook de standaardmenu items weergeeft, maar waar ook die scroll inzit.
En die laat ik dan openen in hetzelfde frame.

Wanneer ze dan op de desbetreffende naam klikken opent zich (als het goed is) de pagina van die getuige.

Dit moet te doen zijn.
Ik ga ff spelen :D

Verwijderd

Topicstarter
GambitRS schreef op 19 april 2004 @ 11:25:
Als je het dan toch low tech wilt doen, kan je dan niet een geanimeerd gif bestandje maken waarin je dus de namen laat zien en die in en uit laten faden? Zonder enige vorm van scripting is hier nog wel het een en ander mee te doen.
Kun je scrollende gifs klikbaar maken? Anders is dit idd ook een optie.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 11:52:
[...]

Kun je scrollende gifs klikbaar maken? Anders is dit idd ook een optie.
Ja dat kan wel, om elke gif een <a> zetten of een image-map gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat scrollbarretje werkt niet, omdat de tekst onmiddelijk verschuifd. Ook als je de browser verkleint loopt dat door elkaar of je mist bepaalde dingen. Dat wil ik natuurlijk niet.

Heb ik een andere vraag. Hier vind je een voorbeeld van mijn menu:

http://users.pandora.be/sylkewerner/test.html

Als je nu op getuigen klikt, dan zie je er een menuutje uitkomen met daarop de namen van de getuigen.

Dit werkt perfect eigenlijk.

Maar zoals ik al verteld heb gebruik ik verschillende frames. Dit menu is een heel smal frame aan de bovenkant van elke pagina. Dat uitspringende menuutje blijft alleen binnen het frame en loopt niet automatisch over het andere frame.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

elementen kunnen niet buiten de randen van een frame vallen, een frame is zelf een soort van venster, en het is ook onmogelijk om layers buiten het browservenster te plaatsen, je kunt hooguit het menuutje in een ander frame laten verschijnen.

overigens zou ik er ook gewoon een 'vaste' positie aan geven (nu wordt die positie adhv de muiscursor-positie gegeven, dat maakt echter veel uit waar precies de onmouseover geinitieerd wordt)

html frame 1: navigatie
code:
1
 <a href="javascript:;" onmouseover="showMe( this )" onmouseoute="hideMe()">getuigen</a>

javascript: frame 1
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
function showMe( elm )
{
   clearTimeout(hidetimer)
   var obj = parent.frames['mainFrame'].document.getElementById('menuutje').style
   obj.left = elm.offsetLeft
   obj.display = 'block'
}
var hidetimer
function hideme() {
   hidetimer = setTimeout("parent.frames['mainFrame'].document.getElementById('menuutje').style.display = 'none'", 1000)
}

html frame 2 (mainFrame)
code:
1
2
3
4
5
6
<div id='menuutje' style="position: absolute; top: 0px; width: 75px; display: none;">
   <a href="sabrina.html">Sabrina</a>
   <a href="pusinne.html">Pusinne</a>
   <a href="anthony.html">Anthony</a>
   <a href="kees.html">Kees</a>
</div>

verder moet je dan aan 'menuutje' ook nog een onmouseover en onmouseout functie toevoegen die eveneens de timer-waarde cleared bij een onmouseover en weer initieert bij een onmouseout (mbhv dezelfde hidetimer variabele)

verder is de rest nog verder te stylen via CSS

[ Voor 19% gewijzigd door RM-rf op 19-04-2004 14:18 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1