Toon posts:

Laptop + tv op svideo = slecht beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou laatst een film kijken die ik had gedownload via mijn laptop, hij heeft svideo out en tot mijn verbazing bleek dat de beeldkwaliteit niet zo goed was. Over het hele tv scherm waren fel blauwe strepen te zien. Toen ik de audo half uit mijn laptop haalde was het beeld wel goed, maar wel zwart wit :S. Er zijn ook 2 dunne zwarte balken te zien langs het weergegeven beeld.
Ik had nu een dvd geprobeerd, daarmee had ik hetzelfde probleem, dus het kan niet aan de avi file liggen.

edit: als ik de film op mijn laptop bekijk, heb ik dit probleem niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 09:55 ]

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:19

Wom

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 09:50:
Ik wou laatst een film kijken die ik had gedownload via mijn laptop, hij heeft svideo out en tot mijn verbazing bleek dat de beeldkwaliteit niet zo goed was. Over het hele tv scherm waren fel blauwe strepen te zien. Toen ik de audo half uit mijn laptop haalde was het beeld wel goed, maar wel zwart wit :S. Er zijn ook 2 dunne zwarte balken te zien langs het weergegeven beeld.
Ik had nu een dvd geprobeerd, daarmee had ik hetzelfde probleem, dus het kan niet aan de avi file liggen.
Wat voor videokaart heb je, met welke drivers ? En welke standaard gebruik je ? Sommige drivers hebben trouwens kleur en kwaliteitcorrectie, misschien dat je daar een beetje mee moet spelen ?

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Heb je niet perongelijk een van de audio tulp stekkers in de video in (dus geen svideo in) van je tv gestopt?

Verwijderd

Topicstarter
LeonM schreef op 19 april 2004 @ 09:55:
Heb je niet perongelijk een van de audio tulp stekkers in de video in (dus geen svideo in) van je tv gestopt?
Nee ik heb svideo, stomweg uitgelegd een soort ps2 stekkertje.
Videokaart: Intel(R) 82852/ 82855 GM/GME Graphics Controller

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Op mijn tv heb ik ook slecht beeld als mijn tv verkeerd ingesteld staat. Ik heb een Sony tv en dan kan ik de notebook aansluiten via de s-vhs aan de voorkant. Ik moet dan de tv instellen dat hij een scart signaal of een signaal aan de voorkant pakt. Daarbij geeft hij met twee verschillende instellingen beeld. In het ene geval heb je blauwe strepn ed en in het andere geval is het beeld haarscherp en goed.

Ik denk dus dat het aan de instellingen van je tv ligt. Ik weet niet hoe die instellingen heten, daar ik alleen een keer meer op een knop op mijn ab moet drukken.

Verwijderd

En weet je zeker dat je op de TV wel de Svideo inpit geslecteerd heb.
Het lijkt erop dat je Svideo signaal kijkt op je AV selectie op je TV.
Dat is tenminste mijn ervaring mbt je beeld kwaliteit.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Misschien moet je ook nog ff kijken naar pal of (weet de naam niet meer crisis wat dom) NTSC beeld
daar had ik last van toen mijn beeld zwart-wit was correspondeerde het uitgezonde beeld (NTSC) niet met de instelling van pal op mijn tv

edit:
Kwam weer op de de naam NTSC was het!

[ Voor 16% gewijzigd door Mystic Spirit op 19-04-2004 11:03 ]

Pagina: 1