Toon posts:

[Flash] DVD filmpje in flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een vraagje...
Ik moet een presentatie voor een bedrijf maken in flash. In die flash presentatie moet ook een keer een filmpje komen. Probleem is echter dat ik die filmpje als dvd formaat heb gekregen (500mb groot in Vob formaat). Hoe krijg ik dat filmpje in flash? of misschien kan ik het extern in laden. Kwaliteit moet bijna hetzelfde blijven...

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 15:11
Je zou de VOB om moeten zetten naar iets als avi of quicktime, en dan met Sorenson Squeeze de file naar .swf omzetten. Die laad je vervolgens met loadMovie in in je main movie...

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gaat het opzich wel lukken met zo'n groot filmpje?
Mijn ervaring is dat flash dan heel lang bezig is met importeren of gewoon vast loopt.

• roytanck
Squeeze kan dat wel aan, en maakt er een "streaming bestand" van. Ik zou 'em zeker niet in Flash importeren (dat gaat wel een week duren ja), maar lekker extern houden.

Je moet wel ff spelen met de compressie-instellingen van Squeeze om een goed resultaat te krijgen, want de presets zijn erg op het web gericht. Ik zou 'em 's avonds aanzetten en 's ochtend je swf bekijken. Squeeze is snel, maar dit is een hoop werk...

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt interresant Sorenson Squeeze, maar helaas kost die 99 dollar :(

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

kun je hem niet zonder te 'queezen' streaming maken vanaf de dvd? je zit toch niet met webspace enzo

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Canard
  • Laatst online: 26-05 09:13
Niet een kant-en-klaar antwoord, maar misschien heb je hier iets aan:
http://www.macromedia.com...me_dev_flash_video_021104

• roytanck
Nadeel is dat Flash maar 1 formaat video kent, namelijk swf met Sorenson compressie. Elke vorm van video anders dan dat zul je moeten omzetten. Rechtstreeks vanaf de DVD gaat dus niet lukken. Met Flash MX (2004) gaat dat lastig en langzaam, met Squeeze heb je voloop controle over het resultaat (bitrates, etc...).

P.S. $99 is natuurlijk niet duur voor zo'n proggie...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Volgens mij was de prijs ongeveer hetzelfde, maar ik gebruik zelf Wildform Flix (www.wildform.com). Bevalt me goed. En ik neem aan dat je geen full-PAL wil overhouden.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• roytanck
Ik heb Flix en Squeeze destijds tegen elkaar getest (allebei trials) om mijn werkgever een van de twee aan te laten schaffen. Ik vond de output van Squeeze echt heel veel beter eerlijk gezegd.

(Jemig ik ben wel reclame aan het maken zeg...)

Oh ja, en full PAL gaat prima, heb ik al op een CD-ROM voor een klant gebruikt. Je hebt wel een vette bak nodig voor het afspelen dan overigens :)

[ Voor 24% gewijzigd door roytanck op 19-04-2004 13:46 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Weefselkweekje schreef op 19 april 2004 @ 13:45:
Ik heb Flix en Squeeze destijds tegen elkaar getest (allebei trials) om mijn werkgever een van de twee aan te laten schaffen. Ik vond de output van Squeeze echt heel veel beter eerlijk gezegd.

(Jemig ik ben wel reclame aan het maken zeg...)
Ik weet niet welke versie van Flix je hebt getest. Flix is behoorlijk verbeterd (gebruik um al erg lang). En ben blij dat steeds meer mensen zien dat video prima kan in Flash en je geen h**ren-plugin's like aso-grote-Quicktime hoeft te installeren.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

die 99 euro kun je toch gewoon doorfacturereren :?

* XangadiX is overigens ook een enorme sorenson squeeze fan !

[ Voor 37% gewijzigd door XangadiX op 19-04-2004 13:53 ]

Stoer; Marduq

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

tenzij het een commerciele prestentatie is om te scoren ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• roytanck
OzBoz schreef op 19 april 2004 @ 13:50:
[...]

Ik weet niet welke versie van Flix je hebt getest. Flix is behoorlijk verbeterd (gebruik um al erg lang). En ben blij dat steeds meer mensen zien dat video prima kan in Flash en je geen h**ren-plugin's like aso-grote-Quicktime hoeft te installeren.
Ik weet niet meer welke versie dat was. Het was ongeveer 1,5 jaar geleden. Flash is inderdaad heel mooi voor video, hoewel ik het wel jammer vind dat je maar 1 codec hebt. Maar ja, daardoor is de plugin weer zo klein...
Pagina: 1