line in geluidskaart 1 > geluidskaart 2

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17
Ik gebruik twee geluidskaarten: eentje onboard van een nforce 2 moederbord: deze is 5.1 en aan deze geluidskaart zijn mijn speakers verbonden (analoog)
Verder heb ik nog een soundblaster live 5.1 erin waarvan ik alleen de line in gebruik om op te nemen.
Maar nu zit het zo: aLs ik aan het opnemen ben zou ik ook graag het geluid over mijn 5.1 setjes willen kunnen horen, maar het probleem is dus dat ik het geluid alleen maar over de soundblaster live krijg.
Is hiervoor een manier zonder dat ik iedere keer de stekkertjes moet omgooien?

• Fl4sh3r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-07 22:16
Misschien kun je in het programma waarmee je het opneemt instellen welke geluidskaart gebruikt moet worden voor opname en afzonderlijk welke voor afspelen.

Welk programma gebruik je?

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17
Fl4sh3r schreef op 19 april 2004 @ 09:11:
Misschien kun je in het programma waarmee je het opneemt instellen welke geluidskaart gebruikt moet worden voor opname en afzonderlijk welke voor afspelen.

Welk programma gebruik je?
Ik gebruik soundforge om op te nemen. Als ik in windows zeg van: ene is voor opnemen en andere voor afspelen werkt het in ieder geval niet :(

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-11-2025

hrr

Have a nice Day

savale schreef op 19 april 2004 @ 09:14:
[...]

Ik gebruik soundforge om op te nemen. Als ik in windows zeg van: ene is voor opnemen en andere voor afspelen werkt het in ieder geval niet :(
wat je kan proberen : start -> instellingen - > Configuratie scherm -> geluiden -> en dan : Audio , en dan afspelen van geluid op de 5.1 , en dan opnemen geluid op soundblaster :-)

[edit ] anders qoute ik dat ff weer :S sorry

ps. in soundforge kan je ook selecteren : options ,preferences -> wav :)

[ Voor 15% gewijzigd door hrr op 19-04-2004 15:09 ]