Zonnet al afgesloten voor verhuizing

Pagina: 1
Acties:

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Ik heb een week geleden aangegeven bij zonnet en Kpn dat ik ga verhuizen, daarop volgend krijg ik een brief dat alles de 29ste april verhuist wordt.

Sinds 3 dagen kan ik al niet meer internetten dus gisteren maar even kpn gebeld..., een test accoutn van kpn gekregen, en ja hoor verbinding...

Daarna zonnet gebeld, blijkt het dat hun de verhuizing in gang hebben gezet en dat ik nu 2 weken op BEIDE adressen niet kan internetten.... ik heb toen gevraagd of het niet een kwestie van een knop omzetten was, en dat was het niet zeiden ze...

mooie flauwekul dit...zit ik tot de 29ste zonder adsl GRRRRRR!!!!!

iemand iedeen hoe en wat...je moet toch gewoon inet kunnen hebben tijden de verhuis periode !!!

I reject your reality and substitute my own!

Verwijderd

mkanon schreef op 19 april 2004 @ 09:07:
Ik heb een week geleden aangegeven bij zonnet en Kpn dat ik ga verhuizen, daarop volgend krijg ik een brief dat alles de 29ste april verhuist wordt.

Sinds 3 dagen kan ik al niet meer internetten dus gisteren maar even kpn gebeld..., een test accoutn van kpn gekregen, en ja hoor verbinding...

Daarna zonnet gebeld, blijkt het dat hun de verhuizing in gang hebben gezet en dat ik nu 2 weken op BEIDE adressen niet kan internetten.... ik heb toen gevraagd of het niet een kwestie van een knop omzetten was, en dat was het niet zeiden ze...

mooie flauwekul dit...zit ik tot de 29ste zonder adsl GRRRRRR!!!!!

iemand iedeen hoe en wat...je moet toch gewoon inet kunnen hebben tijden de verhuis periode !!!
denk dat het lastig is om binnen die periode (tot 29 april) je internet terug te krijgen. Het is 1 grote bureaucratische romslomp in die ADSL procedures. Ofwel ik denk dat je tot die tijd bent veroordeeld tot een backup inbelverbindingkje.

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 09:29:
[...]

denk dat het lastig is om binnen die periode (tot 29 april) je internet terug te krijgen. Het is 1 grote bureaucratische romslomp in die ADSL procedures. Ofwel ik denk dat je tot die tijd bent veroordeeld tot een backup inbelverbindingkje.
Ik snap er nix van Kpn kan wel gewoon op de dag de boel omzetten, en een simpel accountje van zonnet moet 2 weken dure, stelletje....!!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
mkanon schreef op 19 april 2004 @ 09:44:
[...]

Ik snap er nix van Kpn kan wel gewoon op de dag de boel omzetten, en een simpel accountje van zonnet moet 2 weken dure, stelletje....!!
Ze kunnen toch even je account weer openen zodat je kan inloggen. Zo moeilijk moet het niet zijn. Misschien dat je wel moet proberen door te dringen tot de 2de lijns helpdesk.

En datzelfde account moet je straks op een andere locatie weer gebruiken, ik begrijp sowiesow niet waarom ze het zouden afsluiten :?

Na dit soort acties zou ik het geheel gelijk helemaal opzeggen en zoeken naar iets beters.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 19-04-2004 09:48 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
bjck schreef op 19 april 2004 @ 09:48:
[...]

Ze kunnen toch even je account weer openen zodat je kan inloggen. Zo moeilijk moet het niet zijn. Misschien dat je wel moet proberen door te dringen tot de 2de lijns helpdesk.

En datzelfde account moet je straks op een andere locatie weer gebruiken, ik begrijp sowiesow niet waarom ze het zouden afsluiten :?

Na dit soort acties zou ik het geheel gelijk helemaal opzeggen en zoeken naar iets beters.
ben doorverbonden naar die 2de lijn... en van hem kreeg ik dus dat klets praatje... ik heb ook duidelijk gemeld dat ik het geen stijl vond dat ik zoizo geen bericht had gekregen dat ik niet tijdens die twee weken kon internetten... Echt kolder dit... maarja zit nog een jaar aan ze vast anders had ik het echt gelijk opgeheven !!!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Als ze zwart op wit geven dat het de 29e gaat gebeuren is het redelijk idioot dat ze dat 2 weken ervoor al doen.

Ik heb zelf kabelinternet bij Multikabel, daar zetten ze een paar weken van te voren juist op oude EN nieuwe adres het signaal open zodat je juist op 2 adressen er gebruik van kan maken.

Ik zou een klachtenbrief schrijven en je abbo kosten voor die 2 weken terugeisen.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:01

slaay

Natuurbeleven.com

Probeer dan ook een deel van de verhuiskosten te regelen.

Als "schadevergoeding", aangezien zij niet de algemene voorwaarden na zijn gekomen door de dienstverlening te staken voor 2 weken.

Dich bis echt unne foëzen haas

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 09:54

JaltaH

meh

Heeft nu KPN of Zonnet je account afgesloten ?

Ik ga namelijk ook de 29ste verhuizen, en 'n week geleden dit opgegeven bij KPN. Nu heb ik wel xs4all als provider, maar zou het ook niet leuk vinden dat als ik straks thuis kom niets meer kan doen... :/

Als dus zonnet de boosdoener is, heb ik nog hoop...

[ Voor 3% gewijzigd door JaltaH op 19-04-2004 10:34 ]

Careful. We don't want to learn from this.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 09:21
Urgh. ik heb net 5 weken zonder ADSL gezeten na een verhuizing (XS4ALL [KPN] > Cistron [bb]) .. dus ik weet wat je meemaakt. Ik vind het bijzonder sneu dat met name bij verhuizingen een voorziening zo lang dienst kan weigeren dus ik zou allicht proberen om geld terug te krijgen. Persoonlijk zou ik een passage in de wet wel op prijs stellen waarin internet gelijk werd gesteld aan een nuts-voorziening waardoor de leveranciers worden verplicht tot bepaalde termijnen. Dan hadden ze nu namelijk een schadeclaim aan de broek gehad :p

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
JaltaH schreef op 19 april 2004 @ 10:32:
Heeft nu KPN of Zonnet je account afgesloten ?

Ik ga namelijk ook de 29ste verhuizen, en 'n week geleden dit opgegeven bij KPN. Nu heb ik wel xs4all als provider, maar zou het ook niet leuk vinden dat als ik straks thuis kom niets meer kan doen... :/

Als dus zonnet de boosdoener is, heb ik nog hoop...
zonnet ligt dwars en claimt dat hun die 2 weken (verhuis periode) geen internet kunnen leveren aan mij !!!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 14:27

Macabre

Euhh...

Erg vreemd....

Ik werk ook bij een helpdesk van een internet provider en als zij de verhuizing in gang hebben gezet...(je hebt dus nog linesync, omdat test verbinding van kpn wel werkt) moeten zij dit zeer gemakkelijk weer terug kunnen zetten...

Bij ons is dit een kwestie van hooguit 2 dagen.....

Als het goed is zit alleen je IP al aan de nieuwe wijkcentrale gekoppeld...
En dat is dus wel een kwestie van een knop omzetten.....

..:: Specs ::..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja volgens mij is het voor een ISP helemaal niet zo heel moeilijk om een acount en een IP aan een bestaande locatie te koppelen. Bij de KPN is het allemaal wat lastiger omdat er fysiek iemand het een en ander aan moet sluiten in de centrale en heb je een zwik dingetjes die een paar werkjdagen de tijd kosten, maar als een testacount werkt, dan is het voor een ISP volgens mij betrekkelijk makkelijk om daar weer even een werkende adsl verbinding op te maken (gewoon een goed IP adres koppelen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Klinkt herkenbaar, ik heb pas ook aangegeven bij de KPN dat ik ga verhuizen per 11 juni (ik dacht laat ik een beetje op tijd zijn)...

2 dagen later had Planet al mijn ipjes gewijzigd... Kortom wel verbinding maar geen internet... Gloeiende gloeiende...

Ik heb eerst met Planet gebeld die geven aan ligt aan KPN... Ik KPN bellen, zij ook weer bellen met Planet, ligt wel aan Planet...

Ik weer Planet gebeld, me even wat drukker gemaakt dan normaal (dreigen oa met ingebrekestelling 11 juni is immers nog een eindje). Diezelfde middag kon ik weer internetten...

Kortom het hoeft niet lang te duren... En je betaalt immers geld voor hun diensten, dus ik zou het vertikken in te bellen en extra kosten te maken

System Specs

Verwijderd

Jij meld bij je provider dat je gaat verhuizen. De verhuizing van je telefoonlijn start je bij KPN en deze meld ( poort) aan de provider dat je gaat verhuizen en geeft de gegevens door. Kpn reserveert de gegevens op het nieuwe adres en afdeling poort reserveert een ADSL lijn. Op aangegeven datum verhuist je tel en ADSL is een dag later gereed.( meestal heb je al eerder sync aangezien de draden voorbereid worden) Daarna koppelt de provider een nieuw IP adres. Normaal gesproken gaat de provider pas aan de slag als deze van KPN ( poort ) een melding krijgt dat de lijn op de nieuwe locatie is opgeleverd, dag na oplevering telefoonlijn.

In dit geval is de provider wat te voorbarig geweest om je IP adres ed te verwijderen, je ADSL lijn werkt wel want met testacount kom je wel op het KPN netwerk.

Heraansluiten lijkt me niet zo'n probleem voor de provider!!!!!!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-05 12:26

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb in het verleden ook al problemen gehad met Zonnet (en hier gepost), dus ik kan niet zeggen dat dit me echt verbaasd. Gegeven de souplesse waarmee Zonnet (in mijn ervaring) problemen op lost, is dit dus echt niet voor de verhuizing opgelost. Ik verwacht ook niet dat Zonnet zomaar geld terug geeft danwel bij de eerstvolgende automatische incasso maar de helft van het bedrag incasseert, dus je zou kunnen overwegen om:

• Een brief naar Zonnet te sturen dat jij verwacht dat jij niet hoeft te betalen voor die twee weken dat je zonder ADSL-verbinding zit. Tevens schrijf jij daarin dat jij zelf actie hiertoe zal ondernemen als Zonnet je hierin niet tegemoet komt en dat als Zonnet hier problemen mee heeft, dat ze dat binnen 7 dagen na dagtekening schriftelijk kunnen laten weten.
• Direct na de eerstvolgende automatische incasso (als ze volledige bedrag incasseren) laat je dit storneren en maak je de helft direct weer aan Zonnet over met een passende omschrijving. Natuurlijk doe je dit niet als je op tijd een bezwaarbrief van Zonnet hebt ontvangen >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:01

slaay

Natuurbeleven.com

Dat laatste raad ik altijd af! Hiermee breng je jezelf ook in gebreke en is het voor Zonnet weer makkelijker om geen actie te ondernemen.

Je maakt zo de procedure alleen maar moeilijker.

Schrijf gewoon een nette brief, met je bevindingen en doe dit desnoods aantegekend. Dan weet jij dat ze de brief ontvangen hebben en dat ze niet kunnen zeggen: "Meneer, welke brief? Wij hebben nooit een brief van u ontvangen!"

Zolang je geen onzin gaat aandragen en gaat dreigen, zal een bedrijf zoals Zonnet ook sneller reageren.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-05 12:26

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

slaay schreef op 19 april 2004 @ 22:18:
Dat laatste raad ik altijd af! Hiermee breng je jezelf ook in gebreke en is het voor Zonnet weer makkelijker om geen actie te ondernemen.
Moet Zonnet maar op tijd reageren (mijn punten waren geen of/of, maar een en/en).
Je maakt zo de procedure alleen maar moeilijker.
Welke procedure :?
Schrijf gewoon een nette brief, met je bevindingen en doe dit desnoods aangetekend. Dan weet jij dat ze de brief ontvangen hebben en dat ze niet kunnen zeggen: "Meneer, welke brief? Wij hebben nooit een brief van u ontvangen!"
Mijn fout, natuurlijk aangetekend, altijd in dit soort zaken (en geen onrealistische termijn stellen).
Zolang je geen onzin gaat aandragen en gaat dreigen, zal een bedrijf zoals Zonnet ook sneller reageren.
Echt geen onzin hoor. Verder is het gewoon een waarschuwing en geen dreigement.

Ik denk dat je nog even herinnerd moet worden aan de belangrijkste regel bij zakelijke conflicten: Zorg dat jij het geld hebt dat de andere partij wil. Laat zij maar moeite doen voor het geld.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mr Lui, ik moet in deze toch echt slaay gelijk geven. Ga nooit op eigen initiatief geld storneren bij dit soort bedrijven. Als je dat bijvoorbeeld bij je kpn telefoonrekening doet omdat je vindt dat je door ruis op de lijn 30% minder hoeft te betalen en je daar ook al 5 brieven over geschreven hebt, wordt per ommegaande je telefoonlijn afgesloten, zoals ook in de voorwaarden staat.

Bij een telefoonlijn is die in enkele dagen weer gefixt, maar als zon jouw niet-betalen niet zo relaxed vindt, kunnen ze bijvoorbeeld melden dat jij je niet aan je contract houdt en je adsl verbinding gewoon afsluiten en je wel aan je contractsperiode houden en dus de rest moet betalen, omdat jij de voorwaarden verbreekt. Dat wil je niet

Als je in zo'n situatie komt, is het echt HEEL erg leuk voor je dat je gelijk hebt, maar bij bedrijven als zon en upc enzo heeft dat nooit zoveel waarde, je kan hoog en laag springen als je pech hebt, maar echt beter wordt je er niet van. Doe het liever de andere kant op, betaal gewoon de rekeningen en eis geld terug en ga daarmee steeds verder, geld inhouden werkt nooit zo positief bij bedrijven die je een continu dienst moeten leveren, al denk je daarmee wel indruk te maken... Dat doe je namelijk echt niet.

Van kpn (toch ook niet een al te positief imago hebbend bedrijf) weet ik dat er een afdeling is die klantenreacties heet en die dit soort dingen altijd zo goed mogelijk probeert op te lossen. Zo'n klantenrelaties afdeling hebben ook dit soort bedrijven, laat die dit maar oplossen via een officiele klacht, geef die bedrijven ook eerst die kans om het netjes op te lossen.

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 20-04-2004 00:23 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:09
JvS. als je wel gelijk hebt, maar je ISP luisterd niet (jij hebt chello gehad ofzo door je vergelijking met UPC?). Hier in nederland is er altijd nog een rechter die uitmaakt wie gelijk heeft, en niet het bedrijfsleven.

Mr. Liu heeft overigens gelijk... stel zon in gebreke met een aangetekende brief. helaas moet je ze 2 weken geven om de verbinding te herstellen voor je het contract mag verbreken.

btw, bij KPN is de datum dat je lijn wordt overgezet niet dezelfde als je verhuis datum, maar gewoon wanneer het hun uikomt....

hier zou de lijn 29 jan worden overgezet. pas 6 feb zou mn nieuwe ADSL lijn ) op oude adres) er zijn
17 jan is de telefoonlijn overgezet (oude lijn dood, nieuwe lijn werkt)
19 jan wordt nieuwe ADSL lijn opgeleverd :) (op andere telefoonlijn)
17 feb wordt oude ADSL lijn overgezet.
heb dus 1 maand dubbel ADSL op oude adres, en alleen telefoon op het nieuwe adres gehad....
KPN en Xs4All gaven ook hier elkaar de schuld....
maar aangezien de verhuizing pas 13 feb was vond ik het niet zo erg om thuis dubbel adsl te hebben :P

[ Voor 6% gewijzigd door RocketKoen op 20-04-2004 00:36 ]

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1