Toon posts:

m3u van hele netwerk automatiseren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn programma's waarmee je het netwerk af kunt scannen naar bepaalde bestandstypes als bijvoorbeeld *.mp3. Dan moet ik daarmee een lijst exporteren, die ik weer moet bewerken zodat t leesbaar is voor Winamp als .m3u.

Is er geen programma die het netwerk afscanned naar .mp3 en automatisch een m3u genereerd? Helemaal fantastisch zou het zijn als ik dat programma periodiek datzelfde kan laten uitvoeren, zodat er bijvoorbeeld elk uur een geupdate .m3u ergens staat van het hele netwerk.

Someone?

Het maakt mij niet uit of het Windows of Linux software is overigens, mn linuxbak heeft er alleen nog geen Samba op maar dat komt dan wel, zou er een linux applicatie komen of gebouwd worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 05:39 ]

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:34

Kvn

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 05:30:
Er zijn programma's waarmee je het netwerk af kunt scannen naar bepaalde bestandstypes als bijvoorbeeld *.mp3. Dan moet ik daarmee een lijst exporteren, die ik weer moet bewerken zodat t leesbaar is voor Winamp als .m3u.

Is er geen programma die het netwerk afscanned naar .mp3 en automatisch een m3u genereerd? Helemaal fantastisch zou het zijn als ik dat programma periodiek datzelfde kan laten uitvoeren, zodat er bijvoorbeeld elk uur een geupdate .m3u ergens staat van het hele netwerk.

Someone?

Het maakt mij niet uit of het Windows of Linux software is overigens, mn linuxbak heeft er alleen nog geen Samba op maar dat komt dan wel, zou er een linux applicatie komen of gebouwd worden.
Misschien kan je iets met PHP doen? Directory's uitlezen op *.mp3 en dat naar een m3u schrijven. Als je de opbouw van zon bestand hebt is het misschien te doen

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik gebruik zelf een "album list plugin". Die kan dat wel (maar wel n waarschuwing: Sequencieel door het netwerk zoeken kan behoorlijk traag zijn).

Voor album list zou je alleen ff de netwerkbronnen en/of schijven ff op moeten geven.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

dir *.mp3 /b /s>netwerk.m3u op de dataschijf natuurlijk...

We have just one world, but we live in different ones...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gebruik anders iTunes met rendez-vous playlist sharing :) Hoef je niks voor te doen, je ziet gewoon automatisch de playlists van andere pc's tussen die van jou verschijnen.

Verwijderd

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 19 april 2004 @ 07:33:
dir *.mp3 /b /s>netwerk.m3u op de dataschijf natuurlijk...
??

Het moet het netwerk op de eerste plaats afzoeken naar de computers in werkgroepen, en dus alles wat aan staat, langs gaan voor mp3's. en dat bijvoorbeeld om de 2 uur. Wat jij doet is 1 schijf langsgaan, ik wil alle computers die aanstaan langsgaan.

PHP tooltje is wel een idee, maar ik moet dan wel nog flink uitzoeken hoe ik shares VIND met php. Bovendien moet ik daar php en apache voor hebben draaien, dus een stukje software is logischer..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 15:47 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het nut van PHP ontgaat mij een beetje; en als dat mogelijk is kun je met een Linux oplossing heel ver komen. Je zult dan iets moeten schrijven dat met een samba tool de actieve computers met hun shares opvraagt en hier vervolgens mappings mee gaat maken om deze dmv find te doorzoeken. De output hiervan kun je vrij eenvoudig samenvoegen in 1 m3u file. Als dat inderdaad is wat je wilt dan kan ik vanavond wellicht even verder kijken of daar iets voor te schrijven valt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

VOlgens mij heeft GFI languard zoiets in zich zitten, maar niet specifiek met die export-module. Hoewel je natuurlijk makkelijk zelf een textfile zou kunnen editten dmv een scriptje... ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb ooit zo'n tooltje gemaakt:

MP3Index.exe doorzoekt (recursief) directories die je opgeeft in een config (XML) bestand en poept alle info uit in een output.xml bestand. Info welke het progje ophaalt is o.a. de duur, bitrate, stereomode, samplefreq en nog veel meer. Als je de root van de shares zou opgeven scanned 'ie dus "het hele netwerk".

MP32SQL.exe leest de output.xml en gooit dit vervolgens in een SQL db (MSDE kan dus ook) en poept vervolgens ook nog een .m3u uit op een opgegeven plaats (ook deze info komt uit een .XML config bestand)

Tja... Ik heb al eens eerder beloofd deze tool te releasen, maar het is er nog steeds niet van gekomen :| Misschien, als ik deze week tijd heb... Maar ik beloof niks: ben nogal druk bezet mannetje :)

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 19-04-2004 16:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1