Ben bezig geweest mijn systeem te upgraden en aangezien AMD Athlon 2500+ XP door iedereen wordt aangeraden als een goed overklokbare processor heb ik deze aangeschaft (boxed)... Echter, mijn nieuwe 2500+ proc blijkt niet echt mijn droomprocessor te zijn (understatement: mijn 1800+ liep op 2000 Mhz
)
probleemomschrijving:
- verhoging van multiplier heeft totaal geen effect (bios blijft em weergeven als 11.0 (zelfs al ik em handmatig op 14 zet))... zal wel locked zijn???
- verhoging van Fsb boven 168 Mzh (standaard op 166) geeft herhaaldelijke piepen en geen beeld meer... moet dan cmos resetten etc... (ook op 1.7 Volt)
Ik weet dat het aan een stapel factoren kan liggen... eerst maar eens wat systeeminfo:
Moederbord: Abit NF7-S (v2.0)
Processor: 2500+ XP (AQYHA 0409 TPMW)
Cooler: standaard AMD boxed Cooler
Geheugen: 2x DDR 256 Mb PC2700 geheugen (QTY)
- Moederbord zal het waarschijnlijk niet aan liggen (misschien BIOS?)
- Processor zal wel locked zijn, maar dan moet de fsb toch nog steeds een stuk hoger kunnen?
- Cooler is standaard omdat ik in stappen moet upgraden, maar problemen doen zich al voor op temp van 40 graden
Waar kan het aan liggen? Graag hoor ik jullie mening hierover.............
probleemomschrijving:
- verhoging van multiplier heeft totaal geen effect (bios blijft em weergeven als 11.0 (zelfs al ik em handmatig op 14 zet))... zal wel locked zijn???
- verhoging van Fsb boven 168 Mzh (standaard op 166) geeft herhaaldelijke piepen en geen beeld meer... moet dan cmos resetten etc... (ook op 1.7 Volt)
Ik weet dat het aan een stapel factoren kan liggen... eerst maar eens wat systeeminfo:
Moederbord: Abit NF7-S (v2.0)
Processor: 2500+ XP (AQYHA 0409 TPMW)
Cooler: standaard AMD boxed Cooler
Geheugen: 2x DDR 256 Mb PC2700 geheugen (QTY)
- Moederbord zal het waarschijnlijk niet aan liggen (misschien BIOS?)
- Processor zal wel locked zijn, maar dan moet de fsb toch nog steeds een stuk hoger kunnen?
- Cooler is standaard omdat ik in stappen moet upgraden, maar problemen doen zich al voor op temp van 40 graden
Waar kan het aan liggen? Graag hoor ik jullie mening hierover.............