Toon posts:

2500+ die niet hoger wil dan FSB 168???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig geweest mijn systeem te upgraden en aangezien AMD Athlon 2500+ XP door iedereen wordt aangeraden als een goed overklokbare processor heb ik deze aangeschaft (boxed)... Echter, mijn nieuwe 2500+ proc blijkt niet echt mijn droomprocessor te zijn (understatement: mijn 1800+ liep op 2000 Mhz O-) )

probleemomschrijving:
- verhoging van multiplier heeft totaal geen effect (bios blijft em weergeven als 11.0 (zelfs al ik em handmatig op 14 zet))... zal wel locked zijn???
- verhoging van Fsb boven 168 Mzh (standaard op 166) geeft herhaaldelijke piepen en geen beeld meer... moet dan cmos resetten etc... (ook op 1.7 Volt)

Ik weet dat het aan een stapel factoren kan liggen... eerst maar eens wat systeeminfo:

Moederbord: Abit NF7-S (v2.0)
Processor: 2500+ XP (AQYHA 0409 TPMW)
Cooler: standaard AMD boxed Cooler
Geheugen: 2x DDR 256 Mb PC2700 geheugen (QTY)

- Moederbord zal het waarschijnlijk niet aan liggen (misschien BIOS?)
- Processor zal wel locked zijn, maar dan moet de fsb toch nog steeds een stuk hoger kunnen?
- Cooler is standaard omdat ik in stappen moet upgraden, maar problemen doen zich al voor op temp van 40 graden

Waar kan het aan liggen? Graag hoor ik jullie mening hierover.............

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
Mmm ik denk dat je geheugen wel de zwakste schakel is.
Misschien zou het wat beter gaan met PC3200 memory met low-latency's. Wat voor latency's draait je geheugen nu?

Maar toch vreemd, aangezien je 1800 op 2000mhz heeft gedraait.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

probeer je geheugen eens op een lagere snelheid te laten draaien om te kijken of het daaraan ligt

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Multiplyer is zo goed als zeker locked, dus die kan je niet wijzigen. Heb je dit geheugen wel eens op hogere kloksnelheden gehad dan 166 MHz? Kans is groot dat dat de boosdoener is. Zet de timings wat minder strak en probeer zo hoger te komen met klokken ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

je hebt agp pci lock :)

dus is het geheugen (als je geheugen niet verder wilt dan had je beter een xp2100 kunnen kopen die is unlocked en dan zou je gewoon fsb166 draaien maar met hogere mp)

//edit

geef je geheugen wat meer volts ;) 2,7 en als dat al op 2,7 staat 2,8. Geen extra koeling nodig geheugen word toch niet warm, heb hier een samsung pc2700 @ 402MHz @ 2-2-2-11 op 2,9 volt zonder heatspreader. Maar wel een stofzuigerkast verder dus word wel een beetje gekoelt.

suc6

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 04:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 04:19:

dus is het geheugen (als je geheugen niet verder wilt dan had je beter een xp2100 kunnen kopen die is unlocked en dan zou je gewoon fsb166 draaien maar met hogere mp)
offtopic:
uhh :/ de 2100+ unlocked? Alle Tbred's en Bartons na 0339 zijn locked (vrijwel allemaal), als je nu nog een nieuwe koopt is er 0,000000001% kans dat je een unlockte krijgt.. ;)

En idd, gooi je timings wat minder strak. En je kan toch een maximum Vdimm instellen van 2,9V? Zet er maar gerust 2,9V op hoor, dat kan geen kwaad :)

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:21
Misschien heb je last van een verkeerde divider. Zet je geheugen eens op 200 en je proc op 1,85v. Dat zou iedere 2500 moeten trekken. Die van mij doet 2600 op water.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
Lawtje.com schreef op 19 april 2004 @ 03:18:
Mmm ik denk dat je geheugen wel de zwakste schakel is.
Misschien zou het wat beter gaan met PC3200 memory met low-latency's. Wat voor latency's draait je geheugen nu?

Maar toch vreemd, aangezien je 1800 op 2000mhz heeft gedraait.
Jah he... maar die had geen locked multiplier en heeft nooit op meer dan 166 FSB gedraaid...

mijn latency's zijn: 7,3,3,2.5 (by SPD)
Wolfboy schreef op 19 april 2004 @ 03:40:
probeer je geheugen eens op een lagere snelheid te laten draaien om te kijken of het daaraan ligt
Dekaasboer schreef op 19 april 2004 @ 07:12:
Misschien heb je last van een verkeerde divider. Zet je geheugen eens op 200 en je proc op 1,85v. Dat zou iedere 2500 moeten trekken. Die van mij doet 2600 op water.
Dit lijkt tegenstrijdig advies te zijn? hoe kan ik overigens zien op welke snelheid mijn geheugen loopt? (NOobig I know... but I'm learning B) )
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 04:19:

//edit

geef je geheugen wat meer volts ;) 2,7 en als dat al op 2,7 staat 2,8. Geen extra koeling nodig geheugen word toch niet warm, heb hier een samsung pc2700 @ 402MHz @ 2-2-2-11 op 2,9 volt zonder heatspreader. Maar wel een stofzuigerkast verder dus word wel een beetje gekoelt.

suc6
gheghe heb zelf ook een stofzuigerkast hoor en een airflow die best okee is (en anders zet ik de fans wel wat harder... Jeej coolermaster 4 :9)

Alvast bedankt voor jullie reacties en geduld met mijn wannabe tweakergedrag :P

Verwijderd

Topicstarter
hmmm cooldrive 4 dusssssssssss 8)7

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 06:37:
[...]

offtopic:
uhh :/ de 2100+ unlocked? Alle Tbred's en Bartons na 0339 zijn locked (vrijwel allemaal), als je nu nog een nieuwe koopt is er 0,000000001% kans dat je een unlockte krijgt.. ;)
Even ter compleetheid: Alle T-Bred B processors zijn unlocked, zowel de nieuwere als de oudere. Ze worden alleen niet meer gemaakt, de huidige processors <XP2500+ zijn op basis van de Thorton, een uitgeklede Barton. Deze zijn inderdaad multiplier locked, maar verwar ze niet met de 'good old' Thoroughbred.

🖥️ | 🚗

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:41
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 00:17:
[...]
Jah he... maar die had geen locked multiplier en heeft nooit op meer dan 166 FSB gedraaid...

mijn latency's zijn: 7,3,3,2.5 (by SPD)

[...]

[...]
Dit lijkt tegenstrijdig advies te zijn? hoe kan ik overigens zien op welke snelheid mijn geheugen loopt? (NOobig I know... but I'm learning B) )
[...]

gheghe heb zelf ook een stofzuigerkast hoor en een airflow die best okee is (en anders zet ik de fans wel wat harder... Jeej coolermaster 4 :9)

Alvast bedankt voor jullie reacties en geduld met mijn wannabe tweakergedrag :P
Allemaal leuk en aardig, maar wat zijn de resultaten nu? Dat is ook wel leuk voor ons om te weten!
Pagina: 1