[98] modem herinstallatie ?

Pagina: 1
Acties:

• De Buurman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09-2020
Ik heb naar aanleiding van het advies van format C en een verse herinstallatie van W98 Een probleem met mijn modem installatie.

Comp: Gateway PII G versie-350Mhz, modem : usr sp33600 Winmodem PC DFVP- dial up connectie.

Normaal kreeg ik een modem detectie waarbij er een icoon kwam bij modems ? Nu echter komt er elke keer een grijs vierkant ( ruit ) icoon boven
beeldschermadapters in apparaatbeheer.

Voor de herinstallatie stond de modem wel gewoon onder de modem icoon in apparaatbeheer.

Ik heb op google gezocht en op de gateway site gezocht....drivers geinstaleerd etc..maar het werkt niet...hoe krijg ik mijn eigenlijke setting weer terug ?

Als ik modems probeer toe te voegen zie ik niet de eigenlijke winmodem staan die bij apparaatbeheer in het grijs staat weergegeven ? ook niet op bijgeleverde systeem cd en ook niet via downloads van gateway ?

IK zit vast ik geloof niet dat ik iets anders heb gedaan dan de vorige keer ..maar hopelijk kan iemand me op mijn blinde vlek wijzen of anderzins helpen

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb toevallig vandaag ook een 350MHz pc (W98) met een winmodem (LT? als dat het merk is) totaal geherinstalleerd. Modem herkende ie niet, wat ik ook deed. Tot ik de PCI-drivers voor het moederbord installeerde en toen ging alles van een leien dakje!

Dit is geen signature...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als je een Gateway hebt , heb je als het goed is ook een Gateway Driver CD. Als je die opstart detecteert hij welke drivers je wel en niet hebt, en kan je die eventueel installeren.

Alvorens je begint met de modem, zorg dat in elk geval de chipset drivers voor het moederbord geinstalleerd zijn. En er mag ook geen andere driver voor je modem geinstalleerd zijn, want dan update 'ie em niet.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• De Buurman
Het is een US robotics SP33.600 Winmodem 2x

Ik heb de hele installatie opnieuw gedaan en toen hij bij de herkenning van de modem kwam heb ik verwezen naar de system cd van gateway en hij heeft toen de driver geinstaleerd......alleen de modem komt in apparaatbeheer boven de beeldschermadapters te staan met een grijs icoon ( ruit ) ?

En niet onder de modems ?

Ik heb een fdisk uitgevoerd en de 1e (=c ) wegehaald en weer aangemaakt waardoor bij de volgende opstart ik de c schijf format en een herinstallatie doe...kan dit invloed hebben gehad ?

Zelf denk ik niet maar ?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

De Buurman schreef op 19 april 2004 @ 02:12:
Het is een US robotics SP33.600 Winmodem 2x

Ik heb de hele installatie opnieuw gedaan en toen hij bij de herkenning van de modem kwam heb ik verwezen naar de system cd van gateway en hij heeft toen de driver geinstaleerd......alleen de modem komt in apparaatbeheer boven de beeldschermadapters te staan met een grijs icoon ( ruit ) ?

En niet onder de modems ?

Ik heb een fdisk uitgevoerd en de 1e (=c ) wegehaald en weer aangemaakt waardoor bij de volgende opstart ik de c schijf format en een herinstallatie doe...kan dit invloed hebben gehad ?

Zelf denk ik niet maar ?
Nee, dat laatste maakt geen ruk uit ;)

Kan je btw niet ff een screenshot maken van dat grijze ruitje in app. beheer?
Ik zit al een tijdje te denken maar kan echt niet voor me halen hoe het er nou ongeveer uit moet zien :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• De Buurman
screenshot lukt niet ik mail dit op m`n laptop.

/\
\/ %PortsClassName%

---- /\
\/ Sportster Winmodem 56K

/\
\/ =ruit, maar dan vierkant en grijs

• De Buurman
ok ik heb het werkend, Ik heb vanuit de grijze icons winmodem update struurprogramma` s geselecteerd => hardware=> gebladerd en een andere modem geinstaleerd. ook van us robotics ..niet de juiste maar alla..na reboot ????
de grijze icon winmodem verdwenen en de de niet juiste us robotics veranderd in de juiste grijze winmodem maar nu dus onder de juiste modem icon ??

geen idee waarom maar het werkt...als iemand het wel weet, het hoe en waarom...ben toch wel geinteresserd wat er nou allemaal mis was en waarom het nu werkt ?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

De Buurman schreef op 19 april 2004 @ 04:15:
ok ik heb het werkend, Ik heb vanuit de grijze icons winmodem update struurprogramma` s geselecteerd => hardware=> gebladerd en een andere modem geinstaleerd. ook van us robotics ..niet de juiste maar alla..na reboot ????
de grijze icon winmodem verdwenen en de de niet juiste us robotics veranderd in de juiste grijze winmodem maar nu dus onder de juiste modem icon ??

geen idee waarom maar het werkt...als iemand het wel weet, het hoe en waarom...ben toch wel geinteresserd wat er nou allemaal mis was en waarom het nu werkt ?
Is Windows. Gewoon vaag :P
Computers in het algemeen.. soms als het werkt moet je het maar niet begrijpen.. maar gewoon accepteren :Y) :P

;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1