[php] alleen @bepaaldomein.nl toelaten bij form

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20
intro
Ik draai een forum, waar alleen mensen van een "bepaalde groep" toegelaten mogen worden, er zijn al genoeg forums waar iedereen kan posten.

Helaas is deze groep TE groot om handmatig iedereen toe te voegen, en wil ik niet dat mensen moeten wachten op mijn validatie voor ze kunnen forummen...

Nu heeft deze hele groep een @bepaalddomein.nl e-mail adres.
Op dit moment heb ik een banlist van aardig wat bekende e-mail diensten en providers, zodat mensen zich daarmee niet kunnen registreren.
Alleen zijn er natuurlijk mensen met eigen domein enzo, waardoor er toch regelmatig mensen tussendoorsluipen. Dit heb ik vaak niet door of pas laat.
En om telkens te controleren kost me telkens te veel tijd.

vraag:
Is het mogelijk om bij een formulier (dat in een mysql database gepost wordt) te zorgen dat alleen *@bepaalddomein.nl toegelaten wordt?

bij google, of de search op dit forum kom ik hiervoor helaas niet de oplossing tegen, omdat blijkbaar niemand met 1 e-maildomein werkt.

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
dit is toch gewoon een regex vraag?
http://www.php.net/preg_match

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ja, vrij makkelijk ook. Zijn genoeg tutorials over "mail validate", daarbij controleer je of het emailadres wel uit een xxx@yyy.zzz opbouw bestaat. Beetje aanpassen en hij laat enkel xxx@jouwdomein.nl toe :)

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ja dat is mogelijk je past je forum software aan ?

Dat is toch niet zo moeiljk ff register.php ofzo editten ?

zoiets van controlleer email if emailstukacheter@ != domein = error.

Als je kant en klaar wil dan is dit een scriptrequest en dat hebben ze niet zo graag op GoT.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Je zult een systeem moeten maken waarin:

1) mensen hun gegevens invullen,
2) gechekt wordt of if (ereg("@bepaalddomein.nl",$_POST['email');

3) if 2) == true -> confirmatie email (evt met wachtwoord) wordt verstuurd naar user@bepaalddomein.nl

4) gebruiker klikt op link om registratie te accepteren

5) posten maar :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Mjah dit is wel erg basic :) Regexje d'r overheen en je bent klaar, had je zelf ook wel kunnen vinden :Y)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.