Toon posts:

[Router] Linksys BEFSR41 verpest snelheid internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben sinds deze week de gelukkige eigenaar van een glasvezelverbinding in de Staatsliedenwijk in Almere. Het is een symmetrische 10/mbit verbinding, en als ik de Telsea ( het glasvezel-modem ) direct aansluit op mijn computer werkt de verbinding naar behoren met de bijbehorende snelheden.

Toen ik mijn Linksys BEFSR41 4/port switch/router eraan hing, en het MAC-adres erin kloonde ( waarmee ik bij Unet geregistreerd was ) kreeg mijn router via DHCP een adres toegewezen, en ik zat op internet, prima. Nu komt het vervelende: de linksys verlaagt mijn snelheid op de een of andere manier naar max 300/400 kb/s. Hoe dit komt weet ik niet, maar het enige wat ik wel wist is dat er meer mensen zijn met dit probleem, alleen ben ik nergens een oplossing tegengekomen.

Dat het aan de router ligt is zeker, er hangt nu een standaard 4 ports cheapo Sweex router aan. Nu heb ik weer het probleem van een ftp servertje dat niet wil draaien ook al staat alles goed ingesteld. Mocht dit werken, dan zou ik geen probleem hebben met de nieuwe router, maar ook na alle faqs lezen over portforwarding en pasv mode, werkt het nog altijd niet. Bij Virtual Server staat de connect port van mijn server ( 9999 ) geforwarded. Bij trigger vervolgens bij die poort, de range 1500-1600 om te browsen. Toch komen de mensen niet verder bij inloggen dan PASV.

Mijn 2 vragen zijn dus:

- Zijn hier mensen die dezelfde nare ervaringen met de BEFSR41 hebben, maar hier een oplossing voor gevonden hebben?
- Waardoor kan het zijn dat mijn server niet goed functioneert ook al staat alles correct ingesteld in de router?

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand, ook niet van het laatste probleem die me een zetje in de goeie richting kan geven?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ten eerst mag je niet kicken na 13 uur//

Maar hoe meet jij je snelheid? En connecten je clients wel op het externe IP adres en doen ze dat dan wel op de goede poort-->999 ipv de standaard ftp poort 21?

Verwijderd

Topicstarter
Ja natuurlijk, de juiste pasv port ranges staan getriggered bij bijbehorende port 9999, zodat deze range beschikbaar is om te kunnen browsen zodra clients inloggen.

Maar bij een PASV error is het zo dat de server niet zijn eigen ip adres weet, want dan vertelt de server aan de client waar hij moet connecten. Toch heb ik de externe ip ingevuld in raiden als mijn server ip adres, maar toch kunnen mensen toch niet connecten helaas.