Rode strepen bij 9700 pro

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023
Ik heb sinds kort een Gigabyte 9700pro in m'n bezit.
Ik heb hem van iemand overgekocht, bij hem ging de originele koeler kapot en hij heeft er een zalman ding op gezet (oranjekleurig met heatpipe, maar zonder fan eraan).

Nou heb ik het probleem dat ik rode strepen op mn scherm krijg. Toen ik net opstartte had ik niks, maar na een beetje browsen kreeg ik ineens die strepen, waarin je vaag nog de vorige pagina kan zien (het lijkt een beetje alsof delen zijn ingebrand, maar das niet het geval). Na een paar minuten zijn ze weer weg (ook als ik er doorheen typ bijvoorbeeld, maar er komen wel weer nieuwe.

De koeler wordt bij een beetje internetten niet extreem heet, wel redelijk warm. Als ik bijv. 3dMark2003 draai, klapt ie er na de eerste benchmark uit en is de koeler wel heet.

Ik heb al een keer die koeler eraf gehaald en opnieuw gemonteerd (nieuwe koelpasta enzo) en ik neem ook aan dat ie goed vastzit, anders zou ie niet zo warm worden.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

PSN: Arienix

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Chi3F schreef op 18 april 2004 @ 23:58:
Ik heb sinds kort een Gigabyte 9700pro in m'n bezit.
Ik heb hem van iemand overgekocht, bij hem ging de originele koeler kapot en hij heeft er een zalman ding op gezet (oranjekleurig met heatpipe, maar zonder fan eraan).

Nou heb ik het probleem dat ik rode strepen op mn scherm krijg. Toen ik net opstartte had ik niks, maar na een beetje browsen kreeg ik ineens die strepen, waarin je vaag nog de vorige pagina kan zien (het lijkt een beetje alsof delen zijn ingebrand, maar das niet het geval). Na een paar minuten zijn ze weer weg (ook als ik er doorheen typ bijvoorbeeld, maar er komen wel weer nieuwe.

De koeler wordt bij een beetje internetten niet extreem heet, wel redelijk warm. Als ik bijv. 3dMark2003 draai, klapt ie er na de eerste benchmark uit en is de koeler wel heet.

Ik heb al een keer die koeler eraf gehaald en opnieuw gemonteerd (nieuwe koelpasta enzo) en ik neem ook aan dat ie goed vastzit, anders zou ie niet zo warm worden.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Heb je ook een fan op die koeler gericht? Dat zal de temperatuur namelijk heel wat verlagen :)
Bij passieve koeling zijn casefans sowieso wel handig, dus als je die niet hebt moet je er daar ff 1 of 2 van kopen..

Leave only footprints, take only memories

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Als ik dit zo lees vermoed ik dat die koeler onvoldoende presteert -> vervangen dus. Ik heb zelf nog n dode R9700 Pro (Connect3D) als die koeler passen zou mag je m komen halen...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Probeer het eens met de kast open en zo een tafelventilator er tegenaan te zetten. Om zo toch zeker te zijn dat het niet de warmte is, anders zal je toch een betere cooling op je videokaart moeten zien te krijgen. (misschien fannetje erbij zetten ? )

edit: te laat ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 00:02 ]

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-08 10:32

wvdburgt

MacOS all the way baby!

zit er ook iets van ventilatie in die kast? omdat je heatsink passief is is het toch wel verstandig om een case fan er over heen te laten blazen ik denk hij gewoon behoorlijk warm is.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl https://bestroadtrips.nl

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Lees de gebruiksaanwijzing van de cooler nog eens goed door. Er zijn veel mensen die problemen hebben tijdens het monteren van deze cooler. Als de sink heet wordt maakt ie iig wel goed contact met de core. Kijk eens of je geen zilverpasta op de weerstandjes hebt zitten rond de core..

Klint toch wel een beetje als warmteprobleem. Of hij was al stuk en deze persoon verkoopt hem gewoon door. ;) Ik weet niet hoe goed je deze persoon kent maar het is wel een mogelijkheid.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je moet die andere zalman cooler erop zetten, die grijze + fan..

Dan word die niet meer te heet en zal je 9700pro wel goed werken :)

Je kan misschien ook een fan op die oranje zetten, maar die grijze + fan werkt gewoon beter. Alleen die heatsinks erop is niet genoeg..

[ Voor 34% gewijzigd door tweakduke op 19-04-2004 00:06 ]

Tweakers Discord

• Chi3F
Ik ken de persoon goed, en ik weet zeker dat hij me niet expres een verrotte kaart heeft verkocht...

Ik heb hem nu in een kast zitten die matig is geventileerd. Binnenkort komt 'ie in een antec met 5 casefans (waaronder een sidefan gericht op VGA) dus ik wacht sowieso af of dat helpt.
Maar aangezien ik bij internetten enzo al gezeik heb met die strepen, en omdat hij dan niet erg warm is, denk ik niet dat enkel de koeling hiervan de oorzaak is.

[ Voor 20% gewijzigd door Chi3F op 19-04-2004 11:28 ]

• Pakjebakmeel
Misschien ff je vga kabel goed aandrukken en kijken of de kaart goed in het slot zit. ( Doe als je pc uitstaat )

• Chi3F
Pakjebakmeel schreef op 19 april 2004 @ 00:08:
Misschien ff je vga kabel goed aandrukken en kijken of de kaart goed in het slot zit. ( Doe als je pc uitstaat )
Dat zit allemaal prima vast...

Heb net ff geprobeerd een spel te draaien (Far Cry), maar dat was een artefacten festival, gecombineerd met allemaal rode vlekken... :{

Had er 2 fans opgezet (1 onder en 1 boven de kaart), waardoor de kaart een stuk koeler is, maar voor de strepen lijkt het niets uit te maken!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Wat ook nog kan is dat het een 9500pro is, die gemod is naar een 9700pro..
En dat die mod dan dus mislukt is..

Kan je een ventilator regelen? Dan zet je die naast je kast, met het zijpaneel eraf.
Dan wordt die kaart zo goed gekoeld dat er geen strepen e.d. te zien meer zouden mogen zijn..

Leave only footprints, take only memories

• Chi3F
Mafkeez schreef op 19 april 2004 @ 00:40:

Kan je een ventilator regelen? Dan zet je die naast je kast, met het zijpaneel eraf.
Dan wordt die kaart zo goed gekoeld dat er geen strepen e.d. te zien meer zouden mogen zijn..
Ik heb de doos erbij en die zegt duidelijk 9700 pro, en op de kaart zelf staat het ook... :)
Ik heb er nu 2 80 mm fans opstaan.
Heb net de hele koeling er weer afgeschroefd en de core schoongemaakt incl weerstandjes, weer pasta erop gedaan (flinterdun laagje), ding in elkaar geschroeft en weer in pc gedaan met 2 fans erop.
Heb nog steeds rode strepen, dus ik kan me niet voorstellen dat de warmte echt het probleem is... :{

• Pakjebakmeel
Dan is waarschijnlijk de core beschadigd. Valt niet veel aan te doen. Misschien een stukje onderklokken maar ik geef je helaas weinig kans.
Alleen de 9500 is te modden naar een 9700 want een 9500PRO heeft al 8 pipelines d8 ik. Daarom is een 9500PRO nergens naar te modden.

• Chi3F
Zouden deze problemen ook kunnen ontstaan doordat de kaart te weinig stroom krijgt?
Ik heb momenteel een niet echt overbemeten voeding erin zitten, maar de voltages bij idle zijn desondanks erg goed. Kan het echter zijn dat ie tijdens benchmarks enzo veel te weinig krijgt?

• Pakjebakmeel
Tis ook een mogelijkheid. Probeer hem daarom eens in een andere pc die wel ruim voeding heeft of trek er zoveel mogelijk uit. cdroms hd's etc. wat voor voeding heb je lopen op wat voor systeem dan?

• Chi3F
Pakjebakmeel schreef op 19 april 2004 @ 16:13:
Tis ook een mogelijkheid. Probeer hem daarom eens in een andere pc die wel ruim voeding heeft of trek er zoveel mogelijk uit. cdroms hd's etc. wat voor voeding heb je lopen op wat voor systeem dan?
Ik zou m'n hardware in een Antec kast met 430 watt inbouwen, maar de TPG is hem kwijtgeraakt (;() en ik heb geen zin tijden te wachten op die kast, dus ik had alles al ingebouwd in m'n oude miditower met 250 watt.

Daar zit nu dus een nforce2 mobo met 2600+ op, Maxtor sata schijf en IBM IDE schijf, 2 optical drives en dus die 9700 pro.

Voltages zien er tot mijn grote verbazing prima uit, maar ik weet natuurlijk niet hoe die veranderen tijdens een benchmark...

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Chi3F schreef op 19 april 2004 @ 17:38:
[...]

Ik zou m'n hardware in een Antec kast met 430 watt inbouwen, maar de TPG is hem kwijtgeraakt (;() en ik heb geen zin tijden te wachten op die kast, dus ik had alles al ingebouwd in m'n oude miditower met 250 watt.

Daar zit nu dus een nforce2 mobo met 2600+ op, Maxtor sata schijf en IBM IDE schijf, 2 optical drives en dus die 9700 pro.

Voltages zien er tot mijn grote verbazing prima uit, maar ik weet natuurlijk niet hoe die veranderen tijdens een benchmark...
250 watt?.. das wel errug aan de magere kant. misschien heeft dat ding wel te weinig prik.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Pakjebakmeel schreef op 19 april 2004 @ 00:03:
Lees de gebruiksaanwijzing van de cooler nog eens goed door. Er zijn veel mensen die problemen hebben tijdens het monteren van deze cooler. Als de sink heet wordt maakt ie iig wel goed contact met de core. Kijk eens of je geen zilverpasta op de weerstandjes hebt zitten rond de core..

Klint toch wel een beetje als warmteprobleem. Of hij was al stuk en deze persoon verkoopt hem gewoon door. ;) Ik weet niet hoe goed je deze persoon kent maar het is wel een mogelijkheid.
Ik ben dus die persoon die hem verkocht heeft :)
Ik kreeg het niet voor elkaar om hem goed werkend te krijgen en heb toen even een 9200pro-tje gekocht als tussen oplossing.
Heb nu goedkoop een Sapphire 9800pro weten te kopen...
Ik kreeg het niet voor elkaar om hem goed werkend te krijgen, heb alles geprobeerd e.d. (had wel matige airflow, misschien had dat beter gekund???)
Ik heb Chi3F (collega van werk overigens) wel gewoon garantie gegeven, van als die echt niet meer goed werkend te krijgen is dat tie zijn geld terugkrijgt e.d.
Daarvoor ken ik hem te goed (om hem op te lichten 8))

[ Voor 3% gewijzigd door Tha BasZ op 19-04-2004 18:43 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ja dan zal het wel gewoon aan de kaart liggen, zou nog wel als ik jou was ts met een zwaardere voeding proberen.

Verwijderd

Misschien heb je een gemode 9500 --> 9700 dan ben je wel in de aap gelozeerd ;)

• Chi3F
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 18:56:
Misschien heb je een gemode 9500 --> 9700 dan ben je wel in de aap gelozeerd ;)
Lees de rest van het topic eens, ik weet zeker dat het een originele 9700 pro is ;)

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Chi3F schreef op 19 april 2004 @ 19:00:
[...]

Lees de rest van het topic eens, ik weet zeker dat het een originele 9700 pro is ;)
Ja, het is een gewone 9700pro (ik ben de vorige eigenaar, moesten jullie het topic niet helemaal gelezen hebben :))

Verwijderd

Tha BasZ schreef op 19 april 2004 @ 19:36:
[...]
Ja, het is een gewone 9700pro (ik ben de vorige eigenaar, moesten jullie het topic niet helemaal gelezen hebben :))
Ja, als ik bij alles, alles helemaal moet gaan lezen. Dan verlaat ik Got B) :Y)

• Pakjebakmeel
deze is toch nie zoow veel moeite om te lezen? Reageer dan liever helemaal niet :X :P

*no flame intended :)

[ Voor 14% gewijzigd door Pakjebakmeel op 19-04-2004 22:08 ]

• Chi3F
Genoeg over het wel of niet doorlezen van het topic, iedereen moet zelf weten of ie alles doorleest... :P

Help me liever met wat suggesties! ;)

• Pakjebakmeel
hehe , idd. Was maar als grapje bedoeld en als generalMJ zich hierdoor gekwetst voelt bij deze mijn eXuses :P

Het enige wat ik kan bedenken is om het idd eens met een wat zwaardere voeding te proberen. Aangezien er geen pasta op de weerstandjes zit en temp geen probleem is kan ik niets anders bedenken dat de kaart d00d is.

Vooral als de vorige eigenaar ook al van alles geprobeert heeft . Ik vrees het ergste . Kan je misschien een aanspraak op de garantie doen? ( Is natuurlijk niet zoow netjes als ie om zeep is geholpen door de eindgebruiker ;) )

Probeer het eens zou ik zeggen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Pakjebakmeel op 19-04-2004 23:20 ]

• Chi3F
Er zat wel wat pasta naast de core, maar dat heb ik allemaal weggehaald. Dus de weerstandjes waren toen weer schoon...

Zwaardere voeding ga ik idd proberen, als ie echt kapot is kan ik hem weer naar de vorige eigenaar retourneren dus dat is het probleem niet, maar ik wil dan wel zeker weten dat ie kapot is!

• Pakjebakmeel
Als ALLE pasta weg is kan ik niets anders bedenken dan allemaal al genoemd is. Onderklok eens een beetje en kom er eens achter of je VPU of MEM beschadigd is. Misschien kan je gewoon wat trager gebruik van de kaart maken :)

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

lama

[ Voor 98% gewijzigd door Mister I op 20-04-2004 16:23 ]

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Imho ziet het er naar uit dat gewoon het geheugen de geest heeft gegeven, of althans een gedeelte. Probeer idd de kaart eens op lagere waarden te laten lopen. Maar ben toch bang dat je er weinig meer mee kan :/

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Martien
  • Laatst online: 00:00
Ik heb ook een radeon 9700 pro, met blauwe, verticale strepen,
zoals jij ook al zegt heb ik ze niet bij het opstarten alleen in windows,
ik heb hem afgelopen vrijdag opgestuurd naar ATI, dit is volgens mij een
bekent defect, want ze deden helemaal niet moeilijk bij het aanvragen van een
RMA.

Ik zou als ik jou was, hem gewoon terug sturen, naar gigabyte en anders
proberen bij ati.

suc6!

@iMartien

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 08:45
"ik denk dat ik alles heb doorgelezen B) ", mocht ik toch dubbelposten negeer mij dan maar gewoon... i'm used to it ;)

dusss... heb je al eens geprobeerd om die kaart in een andere pc te hangen?

gewoon voor de zekerheid om hardware conflicten uit te sluiten. (wellicht dat je m ff in de pc van die gast van wie je m gekocht had terug kan hangen?)

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Lammert schreef op 20 april 2004 @ 12:23:
"ik denk dat ik alles heb doorgelezen B) ", mocht ik toch dubbelposten negeer mij dan maar gewoon... i'm used to it ;)

dusss... heb je al eens geprobeerd om die kaart in een andere pc te hangen?

gewoon voor de zekerheid om hardware conflicten uit te sluiten. (wellicht dat je m ff in de pc van die gast van wie je m gekocht had terug kan hangen?)
Hij kan hem altijd in me oude pc gooien (ik ben de vorige eigenaar), maar weet nie of het echt helpt.
Overigens ik had nog een brainwave -> tijdens de hete dagen heb ik een paar keer een tafel-fan ertegenaan laten blazen en toen had tie geen rare strepen of zo, beetje raar...

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Uhm ik denk dat je oplossing al in het topic staat hoor :P

Je voeding trekt dat echt never nooit niet! Dat zal ook de reden zijn dat het niet werkt, probeer maar eens met een goede voeding van Antec enermax thermaltake van 350w ofzo, dan zal je probleem wel weg zijn neem ik aan.

Verder: test hem ook nog ff in een ander systeem

//edit//
dan lees je wél alles maar zie je over het hoofd dat er al een 2e pag is :Y)
never mind.. :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Race Eend op 20-04-2004 12:55 ]

• Chi3F
Race Eend schreef op 20 april 2004 @ 12:52:
Uhm ik denk dat je oplossing al in het topic staat hoor :P

Je voeding trekt dat echt never nooit niet Dat zal ook de reden zijn dat het niet werkt, probeer maar eens met een goede voeding van Antec enermax thermaltake van 350w ofzo, dan zal je probleem wel weg zijn neem ik aan.

Verder: test hem ook nog ff in een ander systeem
Ik zou op dit moment allang een Antec kast met 5 fans en een 430 watt binnen moeten hebben, ware het niet dat de TPG hem kwijt is geraakt...
Aangezien ik geen zin had om weken te wachten met het inbouwen van hardware had ik het dus al in die 250 watt kast gehangen.

Ik weet dat 250 watt wel erg onderbemeten is, maar ik vraag me af of die rode strepen ook echt door te weinig power komen! Voor zover ik de reacties hier zie zou het vooral moeten komen door een warmteprobleem of een kapotte core...

• Chi3F
Ik heb m'n pc geboot met alle 'overbodige' dingen eraf, waardoor hij minder stroom verbruikt, maar de videokaart vertoont nog steeds dezelfde strepen...

Daarna heb ik geprobeerd om hem onder te clocken, en heb met powerstrip de laagst mogelijke waarden ingesteld (rond de 250 ofzo voor mem en core). Ook dat hielp helemaal niks.

Daarna ging ik proberen om de omega drivers te installeren, maar toen de installatie voltooid was en ik ging rebooten zodat ie tests ofzo kon uitvoeren viel het beeld uit toen ie in Windows kwam... (net nadat het beeld uitvalt hoorde ik het startmuziekje van windows).

Verder heb ik geen idee wat ik nu nog kan proberen, hem m'n oude VGA (Ti4600) maar weer erin geprikt, anders kon ik geeneens meer windows in!

• Pakjebakmeel
probeer het toch eens met een goede voeding

denk dan toch dat ie d00d is :/

[ Voor 46% gewijzigd door Pakjebakmeel op 20-04-2004 20:30 ]

• Chi3F
Ik heb geprobeerd de bios te flashen, in totaal 3 verschillende biossen geprobeerd (2 van de 9700 pro, en 1 van een non-pro), probleem werd er niet door gefixed...

Heb hem ook in een andere pc met 350 watt voeding geprobeerd, maar daar was precies hetzelfde te zien als in m'n eigen pc.

Is er nog iets wat ik kan proberen, of is ie echt kapot?

Verwijderd

Tha BasZ schreef op 20 april 2004 @ 12:47:
[...]
Overigens ik had nog een brainwave -> tijdens de hete dagen heb ik een paar keer een tafel-fan ertegenaan laten blazen en toen had tie geen rare strepen of zo, beetje raar...
Probeer anders die cooler er eens opnieuw op te monteren. Of is dat ook al ns gebeurt? Tis wel ff wat werk (heb zelfde cooler), maar misschien zit de cooler er niet goed op, koelpasta verkeerd, weet ik t...
Of probeer anders eerst zoals hierboven staat, met een tafel-fan ertegenaan. Hopelijk dat er dan weer geen rare strepen zijn, dan weet je dat t aan de koeling kan liggen...
Goed gemonteerd moet de 9700pro met die koeler prima zonder extra fans kunnen draaien, kheb m zelfs nog overclockt...
Suc7 :)

• Chi3F
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 21:22:
[...]

Probeer anders die cooler er eens opnieuw op te monteren. Of is dat ook al ns gebeurt? Tis wel ff wat werk (heb zelfde cooler), maar misschien zit de cooler er niet goed op, koelpasta verkeerd, weet ik t...
Of probeer anders eerst zoals hierboven staat, met een tafel-fan ertegenaan. Hopelijk dat er dan weer geen rare strepen zijn, dan weet je dat t aan de koeling kan liggen...
Goed gemonteerd moet de 9700pro met die koeler prima zonder extra fans kunnen draaien, kheb m zelfs nog overclockt...
Suc7 :)
Ik heb hem zelfs 2 keer achter elkaar gedemonteerd en zorgvuldig in elkaar gezet, zonder effect... En ja, het is inderdaad een kutklus! ;)

Ik kan wel andere koelpasta proberen, ik heb nu prut wat bij m'n thermaltake cpu-koeler zat erop gesmeerd, maja mn cpu heeft een keurige temperatuur dus tzal vast wel goed spul zijn!

• StupidMonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 08:48
ok even samenvatten:

1. Fan erop zetten (kamerfan etc.)
2. Sterkere voeding gaan gebruiken.
3. Onderklokken.

Enneuh mijn tip mocht het niet werken, ook nadat je een sterkere voeding erin hebt gedaan, probeer dan eens je kast-voeding aan een ANDER stopcontact dan de overige apparaten (monitor/printer/scanner/etc.) te hangen. Dit werkte bij mij ook namelijk, groep was kennelijk overbelast waardoor mijn systeem-voeding NIET voldoende elec. kreeg en mijn kaart ook lijntjes vertoonde.

BTW: als de kaart gelijk eruit knalt VOORDAT je uberhaupt een 3d applicatie (game/benchmark/etc.) hebt gestart, dan ligt het zeer waarschijnlijk aan de voeding omdat de kaart onder windows alleen de 2d engine gebruikt, en bij games etc. overschakeld naar 3d watlogischerwijs veel MEER vermogen vraagt...

just my 2 cents

i7 950 - 12gb kingston ddr3 - nvidia 1080 8gb

• Chi3F
StupidMonkey schreef op 21 april 2004 @ 22:37:
ok even samenvatten:

1. Fan erop zetten (kamerfan etc.)
2. Sterkere voeding gaan gebruiken.
3. Onderklokken.

Enneuh mijn tip mocht het niet werken, ook nadat je een sterkere voeding erin hebt gedaan, probeer dan eens je kast-voeding aan een ANDER stopcontact dan de overige apparaten (monitor/printer/scanner/etc.) te hangen. Dit werkte bij mij ook namelijk, groep was kennelijk overbelast waardoor mijn systeem-voeding NIET voldoende elec. kreeg en mijn kaart ook lijntjes vertoonde.

BTW: als de kaart gelijk eruit knalt VOORDAT je uberhaupt een 3d applicatie (game/benchmark/etc.) hebt gestart, dan ligt het zeer waarschijnlijk aan de voeding omdat de kaart onder windows alleen de 2d engine gebruikt, en bij games etc. overschakeld naar 3d watlogischerwijs veel MEER vermogen vraagt...

just my 2 cents
Helaas is het eruit knallen bij 3D applicaties niet het enige wat mis gaat...
Die rode lijnen zijn er ook net nadat ik in Windows geboot ben, en daar zien al m'n voltlijntjes er perfect uit.
En ik heb hem al in een kast met 350 watt gehangen waar ik precies hetzelfde zag, dus dat komt waarschijnlijk niet van te weinig vermogen!

Fans heb ik er al op gezet, maarja net nadat ik in Windows ben is dat ding helemaal nog niet warm, dus ik kan erop blazen wat ik wil maar die rode strepen verdwijnen niet.

Onderklokken heb ik ook geprobeerd, zowel dmv powerstrip gebruiken als het flashen met een 9700 non pro bios, allemaal geen zichtbaar effect.

Verwijderd

DiEPVRiESKiP schreef op 20 april 2004 @ 09:24:
Ik heb ook een radeon 9700 pro, met blauwe, verticale strepen,
zoals jij ook al zegt heb ik ze niet bij het opstarten alleen in windows,
ik heb hem afgelopen vrijdag opgestuurd naar ATI, dit is volgens mij een
bekent defect, want ze deden helemaal niet moeilijk bij het aanvragen van een
RMA.

Ik zou als ik jou was, hem gewoon terug sturen, naar gigabyte en anders
proberen bij ati.

suc6!
Ik heb het ook bij een kaart van sapphire (R9700Pro), maar de winkel waar ik hem gekocht had vond het geen RMA geval. Het komt bij mij alleen voor na een reboot, en aangezien mijn pc 24/7 draaid heb ik er mischien 1 keer in de 2 maanden last van. Maar toch?

• Chi3F
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 22:55:
[...]

Ik heb het ook bij een kaart van sapphire (R9700Pro), maar de winkel waar ik hem gekocht had vond het geen RMA geval. Het komt bij mij alleen voor na een reboot, en aangezien mijn pc 24/7 draaid heb ik er mischien 1 keer in de 2 maanden last van. Maar toch?
Je bedoelt dat je reboot, dat je dan strepen krijgt, en dat ze dan weer weggaan ofzo?
Ik heb wel elke keer als ik boot die rommel, maar heb niet echt uren gewacht tot ze overgaan ofzo...

• StupidMonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 08:48
Chi3F schreef op 21 april 2004 @ 22:47:
[...]

Helaas is het eruit knallen bij 3D applicaties niet het enige wat mis gaat...
Die rode lijnen zijn er ook net nadat ik in Windows geboot ben, en daar zien al m'n voltlijntjes er perfect uit.
En ik heb hem al in een kast met 350 watt gehangen waar ik precies hetzelfde zag, dus dat komt waarschijnlijk niet van te weinig vermogen!

Fans heb ik er al op gezet, maarja net nadat ik in Windows ben is dat ding helemaal nog niet warm, dus ik kan erop blazen wat ik wil maar die rode strepen verdwijnen niet.

Onderklokken heb ik ook geprobeerd, zowel dmv powerstrip gebruiken als het flashen met een 9700 non pro bios, allemaal geen zichtbaar effect.
Nog maar even een keer los eronder zetten dan ;):

"Enneuh mijn tip mocht het niet werken, ook nadat je een sterkere voeding erin hebt gedaan, probeer dan eens je kast-voeding aan een ANDER stopcontact dan de overige apparaten (monitor/printer/scanner/etc.) te hangen. Dit werkte bij mij ook namelijk, groep was kennelijk overbelast waardoor mijn systeem-voeding NIET voldoende elec. kreeg en mijn kaart ook lijntjes vertoonde."

Heb je dit ook geprobeerd?

En die perfecte voltlijntjes, wat bedoel je daarmee precies? bedoel mijn oude voeding had ook "perfecte" voltlijntjes, en toch had hij te weinig vermogen. Geef eens de Voltages van je voeding :) ook die van je 350W.

i7 950 - 12gb kingston ddr3 - nvidia 1080 8gb

• Chi3F
StupidMonkey schreef op 22 april 2004 @ 00:47:
[...]

Nog maar even een keer los eronder zetten dan ;):

"Enneuh mijn tip mocht het niet werken, ook nadat je een sterkere voeding erin hebt gedaan, probeer dan eens je kast-voeding aan een ANDER stopcontact dan de overige apparaten (monitor/printer/scanner/etc.) te hangen. Dit werkte bij mij ook namelijk, groep was kennelijk overbelast waardoor mijn systeem-voeding NIET voldoende elec. kreeg en mijn kaart ook lijntjes vertoonde."

Heb je dit ook geprobeerd?

En die perfecte voltlijntjes, wat bedoel je daarmee precies? bedoel mijn oude voeding had ook "perfecte" voltlijntjes, en toch had hij te weinig vermogen. Geef eens de Voltages van je voeding :) ook die van je 350W.
Die 350 watt was van een huisgenoot, hij heeft al genoeg moeite gedaan om die kaart erin te schroeven dus ik ga niet nog een keer bij hem testen...

Ik ben het eigenlijk ook wel zat, dr zijn altijd nog van die kleine dingetjes waar het heeeel misschien aan zou kunnen liggen, maar ik heb praktisch alles geprobeerd zonder resultaat...

Oftewel, ik denk dat ik hem gewoon teruggeef aan de vorige eigenaar, en ergens een andere 9700pro of misschien 9800pro probeer te regelen, want ik ben dit gezeik gewoon zat! :P

Verwijderd

Chi3F schreef op 21 april 2004 @ 23:04:
[...]

Je bedoelt dat je reboot, dat je dan strepen krijgt, en dat ze dan weer weggaan ofzo?
Ik heb wel elke keer als ik boot die rommel, maar heb niet echt uren gewacht tot ze overgaan ofzo...
Soms komen ze na een reboot, als het een verse start is bijna nooit, ze gaan pas weg nadat ik de pc uitgezet heb en weer aan.
Pagina: 1