Halo loopt voor geen meter :(

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:45
Ik heb een tijd terug Halo geleent van een maat van mij, maar wat is het probleem hij loopt voor geen meter, met of zonder FSAA/AA.
Ik weet niet wat ik moet doen, kan iemand mij helpen, ik zou het erg op prijs stellen.

Mijn System-specs:

- ASUS P4G8X Deluxe, 1048 DDR RAM, GeForce FX 5200 128 Mb (Binnenkort ATI-Radeon 9800 Pro. binnen 14 dagen), SB Audigy 2 ZS, Western Digital 80 GB; 7200 rpm.

Current Forceware drivers: 56.76

[ Voor 1% gewijzigd door Yonix op 18-04-2004 23:39 . Reden: Typ fout :s ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wachten op je Radeon 9800 Pro, die Geforce FX5200 is nou eenmaal geen krachtpatser en Halo staat erom bekend om nogal zwaar te zijn.

Je zou de kwaliteit natuurlijk om laag kunnen gooien en wat optimalisaties kunnen uitvoeren, maar daarvoor moet je hier maar eens kijken :)

The devil is in the details.

• Yonix
Ah, bedankt.
Ik hoop dat die Radeon snel arriveert :D

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De GF FX5200 is inderdaad niet z'n indrukwekkende kaart als het gaat om de nieuwere games. In veel gevallen zal een GF4 hem er zelfs uitblazen. Gewoon weer een slim marketing truckje van Nvidia dus.

Ook als je naar deze benchmarks kijkt zie je hoe die kaart presteerd. Zo'n 15FPS in Halo met een P4 3.2GHz en 1GB RAM.

Je doet er dus inderdaad goed aan te wachten op je 9800Pro.

Ik kan je in ieder geval vertellen dat Halo prima bij je zal gaan draaien. :).

Verwijderd

Hardcore_gamer schreef op 18 april 2004 @ 23:38:
Ik heb een tijd terug Halo geleent van een maat van mij, maar wat is het probleem hij loopt voor geen meter, met of zonder FSAA/AA.
Ik weet niet wat ik moet doen, kan iemand mij helpen, ik zou het erg op prijs stellen.

Mijn System-specs:

- ASUS P4G8X Deluxe, 1048 DDR RAM, GeForce FX 5200 128 Mb (Binnenkort ATI-Radeon 9800 Pro. binnen 14 dagen), SB Audigy 2 ZS, Western Digital 80 GB; 7200 rpm.

Current Forceware drivers: 56.76
Ok dan, ik HAD een FX 5600 Ultra en Halo liep toen ook niet echt bij mij. Tja dat is G Force, altijd cheaten, maar bij het echte werk doen ze nix meer. ViVaLa Radeon _/-\o_

• Yonix
Zeg dat wel, ik ben blij als ik van mijn FX af ben.
Ik houd niet van cheaten (O-))

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:45

Wildfire

Joy to the world!

Ach, Halo is ook niet bepaald lekker geprogrammeerd. Zelfs op zware systemen gaat het vaak nog langzaam...

Ik heb zelf een Athlon XP 2500+ @ 3200+ met 1gb DDR-RAM (Dual-Channel) en een ATI Radeon 9700 Pro en dan nog draait het regelmatig niet helemaal lekker.

Wat betreft je huidige videokaart: ik zei het je al toen je die PC net had gekocht, jammer dat je die kaart hebt. Maar goed, die situatie wordt binnenkort dus gecorrigeerd! :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Die FX5200 is inderdaad de bottleneck. Die kaart mag zichzelf geen 3D accelerator noemen. Voor Office applicaties is ie perfect maar voor games is deze kaart niet echt geschikt.

De 9800 pro is momenteel te koop voor ongeveer € 230,- en deze zal voor een ware revolutie zorgen op jouw systeem presentaties.

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Ik heb ongeveer eenzelfde systeem als TS, ook met een FX5200. Ik had al begrepen dat ik beter eens een Radeon 9800 Pro kon kopen (dus dat doen we maar dan ;)). Maar... t gekke is dat Halo ook bij mij voor echt geen ene meter loopt en bijvoorbeeld Max Payne II, perfect draait op 1024x768.

Zit daar een verschil in programmering van die games ofzo?

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb ook een P4G8X, en ik heb wel eens een 9700pro er in gedaan, maar dat werkt voor geen meter!, niet compatible dus..(ligt aan chipset), maar ik ben zeer benieuwd of de 9800pro er wel goed in werkt, dus graag als je hem hebt ff posten.

en ja, je 5200 is veel te slap voor halo.

typo..

[ Voor 3% gewijzigd door Simball op 24-04-2004 13:08 ]

Verwijderd

Gully schreef op 19 april 2004 @ 22:48:
Ik heb ongeveer eenzelfde systeem als TS, ook met een FX5200. Ik had al begrepen dat ik beter eens een Radeon 9800 Pro kon kopen (dus dat doen we maar dan ;)). Maar... t gekke is dat Halo ook bij mij voor echt geen ene meter loopt en bijvoorbeeld Max Payne II, perfect draait op 1024x768.

Zit daar een verschil in programmering van die games ofzo?
Ja, Max payne 2 is veel beter geprogrammeerd imo (speelt zelf op een PIII 900 ofzo)

en halo is dan ook een verschrikkelijk slechte poort (slechtste ooit?) qua performance

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Simball schreef op 24 april 2004 @ 13:06:
Ik heb ook een P4G8X, en ik heb wel eens een 9700pro er in gedaan, maar dat werkt voor geen meter!, niet compatible dus..(ligt aan chipset), maar ik ben zeer benieuwd of de 9800pro er wel goed in werkt, dus graag als je hem hebt ff posten.
Hij heeft 'm er ondertussen al inzitten en ik heb nog niets van hem gehoord, dus het zal wel werken... ik zal 'm wel ff vragen of 'ie hier nog z'n ervaring wil posten.

• Yonix
Ik heb inderdaad inmiddels mijn Radeon 9800 Pro. ontvangen, heb alleen nog wat kleine foutjes, en ik zal straks nog even Halo testen.
Ennuh, bedankt voor al jullie Reply's :D

• Yonix
Ik heb Halo geïnstalleerd, gespeeld en weer gedeïnstalleerd en jullie raden vast al waarom.
Ondanks het feit dat ik nu een nieuwe video-kaart heb, speelt hij nog steeds voor geen meter, en hoe het komt, waarschijnlijk (zoals Wildfire al zei) door de extreem slechte programmering.
Maar wat is nu het gekke, bij mij zusje's PC speelt hij wel goed, haar systeem:

- Pentium IV 2,4 Ghz.
- 256 MB DDR Geheugen.
- 40 GB HD.
- Nvidia GeForce FX 5200 128 MB, mijn oude kaart.

En toch speelt hij bij haar gewoon goed, zonder lag of andere fouten :s

• Hahn
  • Nu online
Op Nvidia kaarten loopt ie beter dan op ATi kaarten, komt ook weer doordat Nvidia geen gebruik maakt van de Pixelshader 2.0, maar van Pixelshader 1.1, maar dat kan je zelf ook instellen :)

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:52
hardcore_gamer, wat is eigenlijk de score van jouw PC met 3dmark01 / 03?
download op: ( www.futuremark.com )

Ik denk dat jouw pc inderdaad niet helemaal lekker loopt. Al is Halo een brakke port van Xbox naar PC, er is zeker wel mee te spelen op jouw pc.
Misschien moet je de drivers en/of het bios bij je moederbord updaten.
http://www.asus.com.tw/su...?ModelName=P4G8X%20Deluxe

Verder zou het ook nog aan de Ati Drivers kunnen liggen, heb je de nieuwste geinstalleerd? Zo ja, probeer dan een wat oudere versie, zo niet probeer dan de nieuwste.
www.ati.com

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Yonix
Van mijn 3D Mark score, schrok ik best wel. 2014!!!!!! How the hell can that happen. :'(

• Zeus
welke 3d mark? en heb je al die drivers al geinstalleerd?
"en die van de Geforce gedeinstalleerd?" natuurlijk :)

Beantwoord nou gewoon mijn vragen dan kan ik je helpen :)

[ Voor 68% gewijzigd door Zeus op 24-04-2004 17:49 ]

• Yonix
Geforce, er zit niets meer in mijn PC wat met Nvidia te maken heeft, maar hoe kan mijn score zo laag zijn, heb ik iets verkeerd ingesteld staan bij mijn ATi-Radeon ?

• Yonix
Ik heb de laatste 3D Mark geïnstalleerd; 3D Mark Versie 3.4.0.
Ennuh, ja ik heb net mijn Moederbord drivers een kleine update gegeven.
Ennuh, ook heb ik de nieuwe Catalyst drivers; versie 4.4

[ Voor 18% gewijzigd door Yonix op 24-04-2004 18:16 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hoogstwaarschijnlijk heb je dus 3DMark 2003 èn heb je je drivers ingesteld op de hoogste kwaliteit voor anisotropische filtering en anti-aliasing. Tsja, dan krijg je idd een lage score. Zet alle kwaliteitsopties maar eens uit, dat maakt een wereld van verschil.

• Zeus
Misschien heeft wildfire gelijk, maar ik doorloop het plaatje nog even.

-Je hebt een score van 2014 met 3dmark2003
-Je hebt de laatste drivers

Dan is er waarschijnlijk ergens een conflict of iets verkeerd ingeschakeld? Als je bij 3dmark03 op details klikt in het rechter tabblad [system] wat staat er dan bij [Motherboard info] > AGP ? Staat 8x aan? (ik vermoed van niet nl) en wat staat er nog meer bij?

Want er kunnen nog een hoop mogelijkheden zijn. Post hier wat jij ziet en ondertussen kan je nog de volgende opties proberen:

-in je bios agp 4x of zelfs 2x forceren. Dit kan een bepaald probleem oplossen
-je audigy 2 ZS eruit halen en opnieuw testen
-1 geheugenbankje eruithalen en opnieuw testen
-MEMTEST86 op een floppie zetten en je geheugen checken. Fouten in het geheugen kunnen je systeem ophouden omdat ie dubbel moet rekenen. Waarschijnlijk is dit niet het geval anders zou je wel meer stabiliteitsproblemen hebben.

En kijk idd even naar de tip van Wildfire ok?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ach, mocht 'ie er niet uitkomen dan ga ik nog wel ff een kijkje nemen... hij woont nog geen kilometer verderop... :)

• Yonix
Ik heb inmiddels mijn Video Settings op zijn aller laagst gezet, en dit was het resultaat: Mijn score is van 2014 naar 5608 gegaan, wat een hele verbetering is ;)
Kijk maar eens hier: Mijn 3DMark resultaten
Hier zie je meteen mijn volledige system specs.

• Yonix
Alleen heb ik nog een vraagje, ik neem aan dat je, je video-kaarts preformance kunt optimaliceren door hem te tweaken.
Vraag: Hoe kan ik mijn Radeon tweaken?
Want ik neem aan dat de meeste scoren afkomstig zijn van getweakte kaarten.

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

bosaap22

Doing things I'm good at.

Hardcore_gamer schreef op 24 april 2004 @ 21:43:
Alleen heb ik nog een vraagje, ik neem aan dat je, je video-kaarts preformance kunt optimaliceren door hem te tweaken.
Vraag: Hoe kan ik mijn Radeon tweaken?
Want ik neem aan dat de meeste scoren afkomstig zijn van getweakte kaarten.
Download "ATI tool" of "Rivatuner' eens bij www.guru3d.com
Hiermee kun je je videokaart overclocken.
Wel in stapjes verhogen en telkens uitgebreid testen!! (Let op witte puntjes bij "Nature" in 3Dmark '03.)

Succes

• Yonix
Hmm, ik zal nog is wat meer info gaan zoeken over het Tweaken opzich, want ik ben nog maar een beginner, en om nu een Video-kaart te gaan tweaken die ik nog maar net een dagje heb en waar ik best wel wat geld voor heb moeten neertellen is een beetje zonde.
Maar ik weet nu al, dat ik met kleine stapjes van 5 MHz moet overclocken, en zoals bosaap22 al zei: Let op de witte puntjes in bepaalde software.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik zou nog niet gaan overclocken. Kijk eerst maar eens hoe je performance is met de spellen die je nu hebt... vergeet niet, door overclocken vervalt je garantie (ook al kan de fabrikant meer niet dan wel aantonen of het daar ook daadwerkelijk door komt).

• Yonix
Ik heb 3D Mark 2001 SE ook nog even gedraaid, zie onderstaande link.
Hier staan beide scoren van beide 3D Marks:

- 3D Mark 2001

- 3D Mark 2003

Kijk en vergelijk zou ik zeggen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Yonix op 25-04-2004 00:13 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hardcore_gamer schreef op 25 april 2004 @ 00:11:
Ik heb 3D Mark 2001 SE ook nog even gedraaid, zie onderstaande link.
Hier staan beide scoren van beide 3D Marks:

- 3D Mark 2001

- 3D Mark 2003

Kijk en vergelijk zou ik zeggen ;)
Die linkjes werken niet... dat zijn jouw persoonlijke 3DMark pagina's, die werken hier niet. Je moet de Compare URL geven, net zoals ik in m'n signature hieronder doe...

Bv. http://service.futuremark.com/compare?2k3=837041 is de Compare URL voor mijn 3DMark 2003 score.

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 25-04-2004 00:39 ]

• Yonix
Mijn excuses voor de ''niet werkende'' links, hier zijn de ''compare'' links:

- 3DMark03

- 3DMark01 SE

Mijn systeem is vergeleken met Wildfire en natuurlijk scoor ik op sommige gebieden iets of wat lager, maar dat komt omdat die van Wildfire is getweaked, wat natuurlijk veel scheelt.

[ Voor 8% gewijzigd door Yonix op 25-04-2004 11:10 ]

• Hahn
  • Nu online
Zo werken die compares niet, want met zo'n link kan je alleen één systeem vergelijken met het systeem van de bekijker zelf. Ik zie nu dus een compare tussen mijn eigen systeem en die van Wildfire en dat heeft weinig nut :)

• Yonix
Hmm, ik zal het dan nog maar even proberen.
Kijk is of deze werken:

- 3DMark03

- 3DMark01 SE

[ Voor 68% gewijzigd door Yonix op 25-04-2004 11:19 ]

• Hahn
  • Nu online
Bij 3D Mark03 zit je score nu rond de 5600, dus het probleem lijkt me opgelost? :P

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik zal binnenkort maar eens nieuwe 3DMark benchmarks draaien... de resultaten die ik nu heb zijn aan de oude kant en m'n systeem is nu wat anders getweaked... (overgeklokt op FSB ipv multiplier)

Maarruh... probleem van de TS is opgelost, alhoewel 'ie wel wat betere resultaten zou moeten kunnen halen. Ik scoor met mijn systeem hoger dan hij... :)

[ Voor 30% gewijzigd door Wildfire op 25-04-2004 14:01 ]

Pagina: 1