Ik ben nu al een tijdje in het bezit van een Symbian Smartphone de nokia 3650 en tot nu toe bevalt deze telefoon erg goed doordat er symbian op draaid kan er eigenlijk alles mee. Nu vroeg ik me af of er een programma bestaat die het nummer van iemand kan laten zien die zonder nummer weergave belt? Ik weet dat het mogenlijk is door een nummermelder voor de vaste telefoon "om te bouwen" dus lijkt het me dat dit met een GSM ook moet kunnen. Het probleem is namelijk dat er iemand is die het nodig vind mij steeds zonder nummer weergave op te bellen en dan weer de verbinding te verbreken nu heb ik een programma om oproepen te blokkeren als ze niet in je telefoonboek voorkomen maar dat gaat dus een beetje ver plus dat mijn ouders op hun vaste telefoon een geheim nummer hebben en daarom dus standaard zonder nummer weergave bellen. Dus weet iemand of er zo een programma voor symbian bestaat?
Weet je heel zeker dat dat op het vaste net echt kan? Volgens mij stuurt de telco het nummer namelijk gewoon niet mee als het afgeschermd is.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Waar heb jij die info vandaan dat je de nummermelder kan laten ombouwen? Dat kan helemaal niet; de centrale zendt het gewoon niet mee. De bellende telefoon geeft aan de centrale een instructie mee dat het nummer niet verder mag worden verspreid, dus het komt tot de centrale.
Wellicht ben je in de war met bijvoorbeeld alarmdiensten; hierbij geeft de centrale in alle gevallen het nummer mee.
Wellicht ben je in de war met bijvoorbeeld alarmdiensten; hierbij geeft de centrale in alle gevallen het nummer mee.
Ja dat nummer word op een bepaalde frequentie mee gestuurd, word het nummer verborgen dan is deze frequentie net iets lager een nummer melder is dus om te bouwen dat hij op die andere frequentie werkt alleen kan hij dan weer niet nummers weergeven die niet verborgen zijn. De politie of 112 kan daarom dus altijd je nummer zien ongeacht of je wel of geen nummer weergave hebt. Dit is tenminste wat ik er uitbegrepen heb en ik heb het ook echt zien werken.
Ga maar eens kijken naar de werking van CLIP/CLIR...
Sorry, maar dit is echt onzin. Dit KAN je niet hebben zien werken. Verdiep je eens in telco signaling zou ik zeggen.Tha_Lord schreef op 18 april 2004 @ 23:18:
Ja dat nummer word op een bepaalde frequentie mee gestuurd, word het nummer verborgen dan is deze frequentie net iets lager een nummer melder is dus om te bouwen dat hij op die andere frequentie werkt
Net als bij het vaste net is ook op het mobiele netwerk het nummer gewoon niet beschikbaar op de terminating device (het laatste apparaat in de schakel, je telefoon dus). Dus al zou je willen en kunnen, het nummer wordt niet naar je verzonden en je kan het dus ook niet zichtbaar maken.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Pagina: 1