Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Net besteld na lovende goeie berichten : de MURO mp3/wma speler: 256 mb , mp3 encoding, fm radio, audio transpose, memorecorder, 2 colour display en FM transmitter ingebouwd. Een leuke player uitgevoerd in massief aluminium huls...

Afbeeldingslocatie: http://www.muro-france.com/images/galeriemuro/photo_s01.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.muro-france.com/images/testmuro/compareaille.jpg

Heb 'm net besteld bij www.suntecint.com voor 155 dollar! not bad 8)7 ! Meer hierover in een recensie op het franse fan-forum:

http://www.muro-france.co...hp?op=viewarticle&artid=6

Als ik hem heb zal ik kijken of ik ook eens een review maak ;) Oh ja, het display is zowel in blauw als oranje in te stellen, met het oog op koninginnedag wel toepasselijk ;) .....
Afbeeldingslocatie: http://www.muro-france.com/images/testmuro/menuprincip.jpg

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 23:07 ]

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
SWEEET!

Lijkt me een erg ahdige functie die FM broadcasting...

"If it works, don't fix it"

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 19:45

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Jammer dat FM transmitters illegaal zijn en dus zo ingenomen kunnen worden :(

Belachelijke regel IMO.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Is deze ook in Nederland te koop?

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10 12:26

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 10:24:
Is deze ook in Nederland te koop?
Verwacht het niet. Die FM transmitters zijn, zoals gezegd, illegaal.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:07
Voor zover ik weet zijn fm transmitters perfect legaal zolang ze onder een bepaalde range zitten. Dus een die 10km ver zend is natuurlijk verboden, maar zo'n simpel gevalletje op batterijen geraakt mss 40m ver en is zeker toegelaten.

Hier in België moeten we er trouwens een maken voor school (ik doe graduaat electronica). Dus zal het wel legaal zijn. Velleman heeft trouwens ook een fm modulator in zijn gamma.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
hij is in Frankrijk legaal te koop, en in het kader van de europese regelgevingen zal in het Nederland ook wel mogen _/-\o_ overigens is het bereik natuurlijk niet groot. Volgens de test op de franse muro site ( www.muro-france.com ) maximaal 5 meter, de koptelefoon kabel fungeert trouwens als antenne:) . Ook las ik net dat je de zender ook kunt activeren via de line in: dus bv je MD speler, je PC, je PDA:)))) als dat geen gadget is dan eet ik mijn klompen op 8)7

• naftebakje
5 meter, das niks...ik maak een zender met een10tal componenten, no 5 componenten voor de voorversterking en ik geraak met gemak 40m ver door muren enzo zonder kwaliteitsverlies.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
tis niet ver, maar genoeg voor waar het voor bedoeld is: in de auto natuurlijk:) maar: misschien is het wel mogelijk er een booster tussen te zetten? die moet jij dan makkelijk kunnen bouwen???

• naftebakje
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 13:16:
tis niet ver, maar genoeg voor waar het voor bedoeld is: in de auto natuurlijk:) maar: misschien is het wel mogelijk er een booster tussen te zetten? die moet jij dan makkelijk kunnen bouwen???
Je kan niet gemakkelijk aan het uitgangssignaal geraken, want de koptelefoondraad is antenne. Als je dat nog eens versterkt en opnieuw uitzend, zal de uitgang de ingang storen en krijg je resonantie (zoals het piepen van een microfoon).
Veel eenvoudiger is een aparte zender, waar je je mp3 speler (of omheteven welk signaal) aan kunt hangen. Zo een toestel heb ik al eens gezien, voor een te doene prijs, ook voor gebruik in auto's, maar ik weet echter niet meer waar...

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wat je bedoelt, maar die kosten toch al snel 30-40 euro ...... ik krijg de player deze week binnen, heb je nog tips voor een leuke test? Heb namelijk geen ervaring in degelijke technische onderzoekjes? Overigens staat op de franse fansite een mooie test .....

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:52

ralpje

Deugpopje

naftebakje schreef op 19 april 2004 @ 12:53:
Voor zover ik weet zijn fm transmitters perfect legaal zolang ze onder een bepaalde range zitten. Dus een die 10km ver zend is natuurlijk verboden, maar zo'n simpel gevalletje op batterijen geraakt mss 40m ver en is zeker toegelaten.
Volgens mij niet legaal, maar in ieder geval gedoogd. FM zenden mag alleen met vergunning, in ieder geval in de band waar dit ding in gebruikt zal gaan worden. Neemt niet weg dat zo'n zwak zendertje door de RDR natuurlijk onmogelijk is uit te peilen / op te sporen, dus problemen zal je er niet mee krijgen. :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

en als je nou gewoon die fm transmitter zou kunnen uitzetten? kan dat?
Ik vind het wel een lekker dingetje... alleen eeuh geen standaard AA of AAA batterij erin.. das jammer. Ben ook benieuwd hoe lang dat die met een volle batterij doet.

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
40m is toch al niet slecht... Moet best wel grappig zijn... Is je buur in de wagen naar een radio aan het luisteren en hoort hij opeens jou muziek ertussen... Geinig

"If it works, don't fix it"

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Nope. FM-transmitters zijn allemaal verboden in Nederland.
Allerlei leuke walkmans met FM-transmitters zijn hier ook niet te koop.
Andere apparaten zoals microfoons zitten vaak helemaal niet in de FM-band.

Maar ik verwacht niet dat de douane erop zal checken als je er 1 importeert. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
er gaat een standaard accu zoals ook voor de sony md spelers geloof ik, de player wordt geleverd met een losse acculader:) ...werkt iets van 10 uur op een load.... tuurlijk kan die fm trsnmitter uit.......lees maar op t franse forum

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 14:11:
er gaat een standaard accu zoals ook voor de sony md spelers geloof ik, de player wordt geleverd met een losse acculader:) ...werkt iets van 10 uur op een load.... tuurlijk kan die fm trsnmitter uit.......lees maar op t franse forum
ik las niet goed .. maar btw.. waar zag jij 155 dollar staan? Op die suntecint site.. zie ik dus 128/256/512 MB variant voor respectievelijk $130/170/240 ?

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Zonder vergunning, zijn ze (dachtik) sowieso illegaal, hoe ver ze ook gaan.
Correct me if i'm wrong.
~MYST~

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Is de kwaliteit wel fatsoenlijk genoeg voor in de auto? Lijkt me mega irritant als het gaat storen over de speakers. En is de weergave echt helder, komt de bass een beetje fatsoenlijk over?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

MYST schreef op 19 april 2004 @ 20:16:
Zonder vergunning, zijn ze (dachtik) sowieso illegaal, hoe ver ze ook gaan.
Correct me if i'm wrong.
~MYST~
Volgens mij hangt dat af van geleverd vermogen. In dit geval is dit weinig.. (5Meter == ?? mW?) hoop ik ook althans.. anders is de accu wel heel snel leeg in je auto.

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
henkleerssen schreef op 19 april 2004 @ 20:20:
[...]

Volgens mij hangt dat af van geleverd vermogen. In dit geval is dit weinig.. (5Meter == ?? mW?) hoop ik ook althans.. anders is de accu wel heel snel leeg in je auto.
Hmm, was klein jaar geleden ook naar een aan het kijken, was output van kdenk 5mw, en was verboden in BE en NE, en het had een bereik van 5a7m

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 00:17
Ik vind het een schitterend ding, alleen maar 10 uur speeltijd? Waar nou niet gewoon zoals de irivers in de 20 uur :/

Die fm transmitter is een mooie functie,
maar ook volgens mij is die illegaal. Deze fm transmit functie heb je namelijk ook voor ipods, maar ook die is in Nederland niet te koop.

edit: ik zie dat zo een extra accu 10 dollar kost, dus is op zich wel te doen :)
overigens heb ik het vermoeden dat in die 'accu' gewoon 2 batterijen zitten, die heus wel te vervangen zijn voor een setje met meer capaciteit.

[ Voor 28% gewijzigd door marteltor op 19-04-2004 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
nog even aanhakend op het accu item: deze accu's van Sony zijn compatible met de player: SONY NH-14WM ( = nieuw bij electricbirdland.co.uk 14,69 euro) , SONY NH-9WM ........

• marteltor
en gaan die ook langer mee?

Verwijderd

Topicstarter
het schijnt van wel:))))...ik krijg mijn muro player nu over 5 werkdagen in de bus, ben benieuwd naar de looks en feels...blijft toch altijd afwachten nietwaar ;)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:52

ralpje

Deugpopje

marteltor schreef op 19 april 2004 @ 21:29:
Ik vind het een schitterend ding, alleen maar 10 uur speeltijd? Waar nou niet gewoon zoals de irivers in de 20 uur :/

Die fm transmitter is een mooie functie,
Daarom dus. FM Transmitters zijn redelijke stroom-slurpertjes, in ieder geval wel als je op een accuutje werkt :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• marteltor
nog nieuws mendoza?

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg 'm na het weekend :Z , op het franse forum een fijne reportage in het Frans over hoe je de muro kunt demonteren:) wel leuk ook als je geen Frans spreekt ;)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 22:59:
ik krijg 'm na het weekend :Z , op het franse forum een fijne reportage in het Frans over hoe je de muro kunt demonteren:) wel leuk ook als je geen Frans spreekt ;)
win je daar iets mee? Ik zag het ff niet op het forum.

Wat ik wel zag.. en wat wel grappig is.. is dat je dat ding via usb als radio kan gebruiken.. en dan nog eens zonder batterij!

• marteltor
even een kick. Mendoza, ik neem aan dat je hem al hebt? Bevalt de speler en de opties?

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

ja, ik ben ook wel benieuwd eigenlijk

[Signature]

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

kickje...

[Signature]

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 17:25
Ben toch wel benieuwd naar ervaringen, zodoende kick(je)

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
Mendoza lijkt te zijn verdwenen .. jammer had graag ook wat meer gelezen.. :P
Pagina: 1