Toon posts:

[XP] Melding van ernsitge fout na het opstarten van de pc*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op het forum en kwam 1 topic tegen waarnaar ik opzoek was........maar er was geen oplossing voor het probleem te vinden daar :'(

Het probleem is dat als ik de pc opstart (ik draai Windows XP) dat ik een foutmelding krijg, tot twee keer toe, dat het systeem herstelt is van een ernstige fout.
De eerste keer dat ik dit kreeg was nadat de pc een uurtje of 5 had aangestaan, daarna sloeg deze af en startte opnieuw op.
Daarna kreeg ik elke keer na het opstarten deze foutmelding.

Dit is trouwens niet de eerste keer, ik heb al verschillende keren XP opnieuw geinstalleerd om het probleem te verhelpen.

Ik hoop dat iemand hier een betere oplossing heeft dan het steeds opnieuwe formatteren van de pc.

Alvast bedankt, Frans.

Verwijderd

Je geeft erg weinig info in je startpost.
Geef aan wat voor systeem, wat voor foutmelding, etc.
De glazen bol is stuk namelijk :)

Probeer het in ieder geval systematisch aan te pakken.
Kijk eens naar de volgende twee FAQs voor wat hints.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Windows XP en 2000 BSOD guide

In ieder geval zeker memtest86 runnen om geheugen te testen + MBM voor voeding. Daarnaast reboot on BSOD uitzetten --> kun je tenminste de foutmelding lezen.

Verder word er bij iedere crash info geschreven in je eventlog.
Kijk of je daar typische foutcodes ziet en welke drivers/applicaties het veroorzaken.
(control panel --> administrative tools --> event viewer)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 22:13 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de aanpassing ;)

Wel het betreft een pc met P3 733 Mhz processor, 256 mb ram geheugen (SDRAM), een maxtor 80 gig HD en een ati rage fury pro videokaart met 32 mb geheugen.
Het merk vant moederbord is niet te vinden, ook niet opt ding zelf (PC Prive project pc).
In ieder geval, toen ik de eerste foutmelding kreeg ging er inderdaad een BSOD aan vooraf.
Wat daar stond weet ik niet meer (lekker slim kweet het |:( ) maar ik heb toen gewoon XP er opnieuw opgezet en hoppa allees draaide weer lekker :P
Maar na een tijdje (3 weken) gebeurde hetzelfde weer alleen nu zonder BSOD, de pc slaat af en start opnieuw op.
Dus ikke weer met mn stomme kop XP erop gezet (mn zus had de pc hard nodig) en jawel na een week hetzelfde gedoe. :+
Hoppa pc uit en weer aan, weer zonder BSOD alleen in XP zelf krijg ik de melding dat het systeem herstelt is van een ernstige fout.

Ik heb de link deze link bezocht (Windows XP en 2000 BSOD guide) die hierboven vermeld was en ik denk dat de BSOD toen betrekking had op de foutmelding (voorzover ik het nog weet) "0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL". (http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;266196)

De symptomen komen wel overeen qua het onregelmatig opstarten van de pc maar de oorzaak komt niet echt overeen, aangezien ik niks van Veritas heb :?
De oplossing is uit te proberen en dat zal ik zeker doen.

Alvast bedankt, Frans.