Onstabiele onderdelen : Schermproblemen

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Loo tweakers en tweakerrettes.

Ik heb een klein probleem . De PC van mijn vriendin vertoond kuren en ik kan niet uitvogelen waar het aan ligt.

De symptonen :

Het beeld vertoont bij zowel het booten als in windows normaal willekeurige strepen enzo op het beeld. Ook wordt het vaak voor enkele seconden totaal zwart waarnaar het weer terug in z'n originele staat gaat. Heel soms reboot het systeem net na zo'n actie . Dit is echter niet altijd .
Net op het moment van de reboot ik heeeel snel een blauw scherm te zien met iets wat lijkt op een memory-fault mededeling . Dit gaat echter te snel om goed te kunnen waarnemen.
De melding daarna is "het systeem is hersteld van een ernstige fout " , vaak 3 maal achter1 .

Screenshots volgen voor een betere indruk van het geheel (als het me lukt ).

Wat ik al gedaan heb :

1. Spyware en anti-virus software gedraaid .
2. Kast opengehad en alles extra stevig aangedrukt .
3. Temperaturen opgemeten (in bios ).

De suggesties :

Het moederboard is van ECS en mijn ervaing is dat die dingen na verloop van tijd nogal onstabiel kunnen worden . De processor wordt niet te warm en ook de harde schijf werkt nog perfect (getest in andere PC ).

De Specs :

ECS K7S5A Mobo
AMD Athlon 1200 Proc. (geklokt op 900 atm)
Hitachi 20 Gig. 5400 rpm HDD
Apacer 256 MB SD-Ram
Abit Siluro GF2 MX400 (64 MB)
300 Watt Std. Q-Tec voeding

Iemand dezelfde symptonen gehad ? Of weet iemand wellicht een antwoord ?

bvd

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:00
probeer eens een zwaardere voeding,de k7s5a geeft vaak problemen met wat zwakkere voedingen.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:05

Mentalist

[avdD]

Kijk eens naar Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :). Er zijn nog veel dingen die je kan proberen voor je een topic begint ;). Rebooten is wel een teken van een zwakke voeding, al kan een tijdje memtest draaien natuurlijk ook nooit kwaad. Voor de rest : kijk eerst eens goed de troubleshooter door :). Als je d'r echt niet uitkomt, ook niet met de troubleshooter, open dan een nieuw topic, en zet hier dan in welke onderdelen van de troubleshooter je hebt geprobeerd en wat voor effect die hadden :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.