Toon posts:

Creative T7700 aansluiten op dvd-speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vrijdag middag een dvd speler, alles leuk en wel, maar nu vroeg ik me af of het misschien ook mogelijk is deze aan te sluiten op mijn 7.1 geluidsinstallatie. Ik dus zoeken via search, maar dat leverde niets nuttigs op, dus ik denk, ik vraag het gewoon. Ik heb het wel al op wat plekken gevraagd, zoals de It's. Bij de It's vertelde ze me dat het mogelijk was, dat er een witte en een rode ingang moest zijn bij zowel de dvd-speler als bass (daar gaan alle verbindingen uit, dus boxjes enzo sluit je aan op bass, niet rechtstreeks op geluidskaart ofzo) maar ondanks dat ik ze wel bij de dvd speler kan vinden, zie ik geen 1 lege plek meer bij mijn bass. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is op een bepaalde manier de groene, zwarte en bruin/oranje stekkers die uit de bass komen aan te sluiten op mijn dvd speler, en anders eventueel op een andere manier. Bij mijn dvd speler kwam ook nog een kabel met 2 rode, 2 witte en 2 gele plugs. Misschien dat ik die daarbij zou kunnen gebruiken eventueel?

Verwijderd

Allemachtig wat een onduidelijk verhaal. Gebruik voortaan eens een paar enters om het wat overzichtelijker te maken. ;)

Maar je vraag, je hebt inderdaad geen lege plekken meer over aangezien je geluidskaart al die plekken nodig heeft. Daarnaast heeft je dvd-speler waarschijnlijk geen ingebouwde decoder en zal je dus nooit dts of dolby digital 5.1 kunnen afspelen. Enkel stereo.

Om dat te bereiken zul je de ingang moeten splitsen (op je "bass" ) waardoor je én je computer, én je dvd-speler kan aanlsuiten.

Lees ook dit eens door: AV FAQ; Veelgestelde vragen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 23:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, sorry voor de slechte alinea's, zinsopbouw, etc, maar ik was er meer mee bezig mijn ei kwijt te kunnen :Y).

De Faq, de enige plek waar ik gewoon niet aan gedacht heb...excuse me for my stupidness ;)

Enig idee ook hoe ik zoiets moet splitsen? Ik bedoel, de kleurtjes enzo kloppen niet met elkaar :D En ik heb dus ook echt geen idee hoe het wel moet omdat ik er verder geen verstand van heb :o

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Volgens mij bestaan er wel stereo RCA (rood-wit) --naar-> Groene stereokabel voor de speakers. Misschien kun je dit wel aansluiten maar dan heb je een scart-stekker nodig met een in-out switch.

Misschien krijg je dan wel geluid uit de T7700, maar het zal dan alleen door de twee front speakers komen + nog wat bromtonen uit de subwoofer. :)

Een goede oplossing is dan wel een decoder kopen met een RCA stereo ingang en een 7.1 analoge audio uitgang. Bijvoorbeeld de Creative DDTS-100 Decoder

Een manier om een 7.1 PC-speaker-installatie goed te laten werken op een DVD-speler is zonder decoder gewoon niet goed mogelijk. :|

[ Voor 5% gewijzigd door frankknopers op 19-04-2004 17:04 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

zou je trouwens ook kunnen posten welke dvd speler je hebt met eventueel plaatjes van de achterkant? is wel zo handig, volgens mij kan trouwens een 7.1 set wel op een dvd speler met ingebouwde decoder alleen dan kan je geowon de 2 overige boxen niet aansluiten ;) het KAN dus wel maar je benut het niet volledig ;)

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Die creative speakersetjes kunnen upmix doen van 5.1 naar 7.1 (zit een knopje achterop).

Je hebt dus gewoon 3 jackplug naar 2x tulpkabeltjes nodig. Tenminste ik ga er vanuit dat je dvd-speler 6 tulpuitgangen heeft dan (mijn cheap-ass heeft dat wel, lijkt me onzin dat een dvd-speler alleen maar analoog stereo heeft). Als je zeker wilt weten of het goed aangesloten is moet je ff de speakertest van je dvd-speler gebruiken (als die erop zit dan he :) )

Je hebt dan Dolby Digital geluid, enige voordeel van een Creative DDTS-100 is dat je DTS-geluid kan krijgen, meer niet (upmixen kan je speakerset immers zelf). Je kunt dan als argument opnoemen dat je op DDTS-100 digitaal kunt aansluiten, maar je houdt evenhard het signaalverlies van de analoge kabels van je speakerset.

Oftewel gewoon kabeltjes kopen en aansluiten maar, moet werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Digital-DNA op 19-04-2004 19:12 ]

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

+ ik vraag me af of je wel de hogere kwaliteit van DTS hoort over zulke speakertjes...

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik bedenk me net wel dat als je je dvd-speler digitaal op de DDTS-100 gebruikt om te decoderen, dat je dan Dolby Digital EX sound kan krijgen. Dat is namelijk 6.1 sound. Sommige films (LOTR ook geloof ik) ondersteunen dit. Deze voegt een appart midden-achter kanaal toe. Dit kan uiteraard ook weer geupmixed worden naar een 7.1 speakerset.

Of het het vele geld van de DDTS-100 waard is is natuurlijk een ander verhaal :)

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Topicstarter
Kheb een Reflex Digital el-cheapo dvd speler. Hij is aangesloten met een dubbele scartkabel (dus een in en uitgang). Als plaatjes echt belangrijk zijn dan maak ik die er dalijk wel een paar. Waar zou ik eventueel die kabeltjes kunnen halen, en hoeveel zou het ongeveer kosten?
Pagina: 1